Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@20:02:58 GMT

موارد استفاده از چسب کاشی و چسب سرامیک

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۳۶۱۰

پیشرفت علم در زمینه‌های مختلفی تاثیر خود را به رخ می‌کشد از جمله ساخت و ساز و مصالح و ابزار مخصوص این کار. چسب کاشی و سرامیک نیز یکی از مصادیق این رخ‌نمایی است که کار کاشی و سرامیک کاری را در فرآیند ساخت و ساز اعم از بازسازی یا نوسازی، راحت‌تر و ساده‌تر کرده است. آنچه به مرور جایگزین روش‌های سنتی و استفاده از ملات و دوغاب و استفاده از سیمان و پودر سنگ و دردسرهای ناشی از آن‌ها شده و به دلیل مزیت‌ها فراوان مورد استقبال بسیار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون تیم حرفه‌ای سهند شیمی قصد دارد برای آشنایی بیشتر شما درباره این محصول نوین، انواع،‌ کاربردها و مزایای آن توضیحاتی تکمیلی ارائه داده و اطلاعات کاملی در دسترس علاقمندان قرار دهد.

مزایای استفاده از چسب کاشی و سرامیک سهند شیمی

بدون شک استفاده از انواع مختلف چسب کاشی و چسب سرامیک پودری و خمیری مزایای بسیاری همراه داشته که منجر به استقبال روزافزون از این محصولات شده‌است. برخی از این مزایا عبارتند از:

صرفه‌جویی در وقت و سرعت بالای کار صرفه‌جویی در هزینه و مخارج کمتر این روش مقاومت و دوام بیشتر این محصولات نسبت به روش‌های سنتی سهولت بیشتر انجام کار ضمن حفظ با نظافت و نظم کامل حین انجام قابلیت استفاده روی انواع سطوح نفوذ ‌ناپذیری در برابر رطوبت وزن سبک‌تر از ملات‌های قدیمی قابلیت ضربه‌گیری و مقاومت در برابر لرزش و فشار خاصیت الاستیته

تصور کنید این روزها تعویض کاشی‌ یا سرامیک پیشخوان آشپزخانه‌ها چقدر ساده‌تر شده و به راحتی می‌توان حتی پس از پیاده‌سازی کابینت‌ها، به کمک چسب کاشی و سرامیک، از نمایی جدید در این بخش بهره برد. آنچه پیش‌تر امکان‌پذیر نبود. همچنین برخی کاربران معتقدند که براساس تجربه آن‌ها، چسب کاشی و سرامیک می‌تواند نوعی عایق صوتی نیز باشد و از تردد صدا هم تاحدی جلوگیری کند. در این میان البته، کیفیت محصول نیز اصل مهمی است که نباید از خاطر دور نگه داشت. آنچه در محصولات سهند شیمی در بالاترین و بهترین سطح در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد و مزایای استفاده از چسب کاشی و سرامیک را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

 

انواع کاربرد چسب کاشی و سرامیک با توجه به ویژگی‌های آن‌ها

چسب‌های کاشی و سرامیک با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی ارائه می‌شوند. در واقع معمولا تمام چسب‌های کاشی و سرامیک این ویژگی‌ها را دارند اما گاهی یکی از این قابلیت‌ها یا ویژگی‌ها در برخی از آن‌ها برای استفاده در مصارفی خاص تقویت می‌شود. البته در نهایت این خواص در انتخاب آن‌ها برای انجام کارهای مختلف موثر است. برای مثال:

ضد آب بودن

چسب کاشی ضد آب، بهترین انتخاب برای استفاده در سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه، استخرها و سطوح بیرونی ساختمان‌ها است. همچنین این چسب‌ها بیشترین کارایی را در مناطقی با اقلیم مرطوب و درصد بالای بارندگی دارند. توجه داشته باشید که چسب بتن نوع دیگری از انواع چسب با کاربردی متفاوت می باشد که در هنگام خرید باید به این نکته دقت نمود.

مقاومت در برابر گرما

اگر  کاشی یا سرامیک در مجاورت گرمای شدید و یا آتش باشد، چسب‌هایی با این قابلیت کارایی بسیاری خواهند داشت. چرا که چسب‌های عادی چنین قابلیتی ندارند. این چسب‌ها برای مثال در کاشی‌کاری طباخی‌ها، نانوایی‌ها، آشپزخانه رستوران‌ها و یا مناطق گرم‌سیری استفاده بیشتری دارند.

چسب کاشی اپوکسی

چسب‌های دارای قابلیت لرزه‌گیری قوی و با مقاومت بالا هستند که در نصب کاشی‌ها و سرامیک‌های عمودی بیرون ساختمانی و انواع مصالح ساختمانی مانند تخته‌سنگ، سنگ مرمر، چینی، گرانیت، موزائیک و کاشی‌های سنگی با وزن بالا و حساس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنابراین هنگام انتخاب چسب مورد نظر اطلاع از خواص و ویژگی‌های آن مهم ضروری است و دقت به ویژگی‌ها و خصوصیاتی که برای کار ما اهمیت بیشتری دارند. سهند شیمی مفتخر است که محصولاتی با بهترین و بالاترین کیفیت با ویژگی‌های ذکر شده را در لیست محصولات خود جای داده و با اطمینان کامل در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

انواع اصلی چسب کاشی

چسب‌های کاشی و سرامیک در دو شکل کلی و ثابت تولید می‌شوند که هریک دارای مشخصات، خصوصیات و مزایا و برتری‌های مختص به خود هستند. این دو عبارتند از :

چسب سرامیک پودری چسب سرامیک خمیری

هر دو نوع چسب‌های برای کاشی و سرامیک کارایی داشته و موارد استفاده بسیاری دارند. سهند شیمی در بین محصولات خود از هر دو نوع ذکر شده، با قابلیت‌ها و خواص مورد تایید ارائه می‌کند.

 

چسب سرامیک و کاشی پودری

چسب‌های پودری بر پایه مواد شیمیایی و معدنی مانند پودر سیمان و مواد روان‌کننده ساخته شده و برای بالا بردن مقاومت آن‌ها از محصولاتی نظیر پرایمر و امولسیون بهره برده می‌شود. این چسب‌ها قابلیت استفاده بر روی انواع سطوح آجری، کاشی، سیمانی و سنگی را دارند. این چسب‌ها معمولا در سطوحی مانند کف آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی و سطوح دیگر ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین از چسب‌های پودری برای نصب انواع کاشی و سرامیک در سطوح دیواری و زمینی استفاده می‌شود. موارد خاص استفاده از چسب‌های پودری عبارتند از:

کاشی‌های بزرگ و یک تکه سرامیک‌های پرسلانی گرانیت سنگ طبیعی

از چسب‌های پودری می‌توان برای نصب موارد ذکر شده در بالکن‌ها، تراس‌ها و سطوح مجاور با گرما استفاده کرد. البته به پیشنهاد سهند شیمی، از چسب کاشی و سرامیک پودری برای نصب موارد ذکر شده روی سطوح گچی استفاده نکنید. چسب‌های پودری قیمت مناسب‌تری نسبت به چسب‌های خمیری دارند و مقرون به‌صرفه‌تر هستند.

چسب سرامیک و کاشی خمیری

چسب‌های خمیری به دلیل بالاتر بودن پایه شیمیایی در فرایند تولیدشان خاصیت چسبندگی بیشتری دارند و از مقاومت بالاتری نیز برخوردار هستند. از این چسب‌ها بر روی انواع سطوح سنگی، کاشی، سیمانی، گچی و موزاییک می‌توان استفاده کرد و به دلیل آماده مصرف بودن آن‌ها فرآیند چسباندن کاشی و سرامیک سریع‌تر و راحت‌تر پیش می‌رود. چسب‌های خمیری در واقع نوع قوی‌تری از چسب‌های پودری محلول در آب هستند و به دلیل خاصیت ضد آب بودن و مقاومت بالای آن‌ها معمولا برای سطوح عمودی سرویس‌های بهداشتی و سطوح بیرونی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. موارد دیگر استفاده از چسب خمیری عبارتند از :

نصب انواع پنل‌های دکوری نصب انواع عایق‌های صوتی و حرارتی مانند تخته‌های یونولیت و فوم‌ها پلی اتیلن

همچنین از چسب خمیری می‌توان برای نصب موارد ذکر شده روی سطوح چوبی، رنگ‌آمیزی شده و ایرانیت استفاده کرد. البته مشکلی که معمولا در مورد چسب‌های خمیری دیده می‌شود تاریخ مصرف آن‌ها است. در واقع این چسب‌ها به دلیل آماده مصرف بودن، امکان تخریب و از دست دادن خاصیت خود را دارند و باید در فاصله زمانی مشخص مورد استفاده قرار بگیرند تا خاصیت مواد مخلوط در آب آن‌ها از دست نرود.

به منظور آب بندی بتنی که قبلا در محل ، کار شده است استفاده از آب بند کننده بتن توصیه می شود که در واقع ماده ای از جنس سیمان است.

منبع: الف

کلیدواژه: مورد استفاده قرار استفاده از چسب چسب کاشی چسب ها برای نصب ویژگی ها ذکر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر جهانگیر سخنگوی دستگاه قضا ظهر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) طی سخنانی در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضائیه، به بیان برخی نکات و مسائل مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه می‌توان به تأکیدات رئیس دستگاه قضا در رابطه با لزوم در نظر گرفتن تناسب میان جرایم و مجازات‌ها اشاره کرد.

وی در همین رابطه گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه مطرح شد که آرا صادره در محاکم قضائی از یک سو باید قابل دفاع و مستند باشند و از سوی دیگر، نباید موجبات وهن دستگاه قضا را فراهم کنند؛ همچنین رئیس دستگاه قضا تاکید کرد که قضات در عین حال که نباید اسیر فضاسازی‌ها و غوغاسالاری‌ها شوند باید به مقوله اتقان آرا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه امروز تخصصی شدن بسیاری از مسائل و موضوعات در دستگاه قضا از جمله در حوزه‌های بورس، بانک و امور دریایی، مورد تاکید جدی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز پیرامون مقوله ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضائیه ابلاغ کرد.

جهانگیر با بیان اینکه مقوله توجه به حقوق عامه، از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضائیه بود، گفت: در نشست امروز پیگیری چگونگی اجرایی شدن دستور ۱۰ روز پیش رئیس عدلیه در دستور کار قرار گرفت و پس از طرح مباحثی از سوی دادستان انتظامی قضات در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه ناظر بر برخی احکام صادره با موضوع انسداد کد ملی افراد، رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضائیه برای بازنگری و به روز رسانی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قضائی که در گذشته صادر شده‌اند، مأموریت داد و تاکید کرد در عین حال که صدور احکام ناظر بر انسداد کد ملی افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی جاری و ساری شود، می‌توان از این احکام در مواردی بسیار خاص و برای برخی از محکومان استفاده کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه تبادل اتباع ایرانی زندانی در زندان‌های خارج از کشور را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه برشمرد و گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیأت دولت به کشور پاکستان، وزیر دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه به طرح نکات و مطالبی پیرامون تبادل اتباع زندانی دو کشور ایران و پاکستان پرداخت که کلیت این موضوع با موافقت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و شورای عالی قوه قضائیه همراه بود و بنا شد که سازوکارهای لازم جهت انجام این امر دنبال شود.

کد خبر 6092205

دیگر خبرها

  • واکنش منفی وزارت ورزش نسبت به تغییر نام استقلال؛ این موارد باید رسما به ما اعلام شود!
  • باز هم یک حکم قضایی خاص در عجب‌ شیر
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • تکیه خاتون‌آبادی، نقش جهانی کوچک در دل تخت فولاد
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟