Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح اکتشافی فسفات چرام از سال ۱۳۴۹ شروع شد ولی در این نیم قرن در گیر و دار پروسه‌ اداری و اعتباری مانده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شهرستان چرام در  استان کهگیلویه و بویراحمد از شهرستان‌های تازه تاسیس بوده که مانند بخش‌های مختلف استان محرومیت و توسعه نیافتگی را به دوش می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرام به رغم دارا بودن ظرفیت‌های مختلف معدنی و کشاورزی آنچنان که باید شکوفا نشده و هر روز بر رنج و محرومیت‌های آنها افزوده می‌شود در این بین معدن فسفات چرام یکی از پروژه‌های مهمی بوده که بعد از سال‌ها مردم منطقه چشم انتظار بهره‌برداری از آن هستند.

بدون شک با بهره برداری از معدن فسفات چرام  معدنی و تکمیل تاسیسات آن می توان شاهد رونق اشتغال و صنایع پایین دستی در این شهر باشیم تا گوشه‌ای از محرومیت‌ها رفع شود.

طرح اکتشافی فسفات چرام از سال 1349 شروع و در سال 1372 به پایان رسید و از آن زمان تاکنون همچنان مشکلات متعدد مالی و عدم صدور برخی مجوزها مانعی بزرگ برای به بار نشستن این پروژه مهم بوده ‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موحد نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح فسفات چرام گفت: یکی از بهترین راه‌های برون رفت شهرستان چرام از بن‌بست، بهره‌برداری از طرح فسفات چرام است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس: انحصار درد اصلی صنعت خودروست/مردم پول بنز را می‌دهند، ولی سوار ژیان می‌شوندتمام مجوزهای تولیدی صنایع‌دستی تا پایان امسال تمدید شدتدوین گزارش کمیسیون صنایع دباره دیپلماسی اقتصادی

موحد در ادامه از بهره‌برداری فاز آهک این پروژه تا پایان سال خبر داد و افزود: با بهره برداری از فاز آهک فسفات چرام بیش از صد شغل برای مردم منطقه ایجاد می‌شود.

وی افزود: طرح فسفات چرام بعد از 40 سال، امسال موفق به اخذ مجوزهای لازم شده و این پروژه به عنوان یک مجتمع می‌تواند تحولی عظیم در منطقه به وجود آورد.

سید محمد موحد در ادامه با اشاره به خام فروشی بوکسیت چرام، افزود: بوکسیت در شهرستان چرام بارگیری می‌شود و به جاجرم منتقل و محصول نهایی تولید می‌شود که همین امر سبب هدر رفت سود خواهد‌شد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع خام‌ فروشی بوکسیت چرام از طریق مجموعه ایمیدرو پیگیری شده، و خواستار شناسایی ابعاد معدن هستیم.

موحد در ادامه از حضور سرمایه‌گذار و مذاکرات لازم برای احداث کارخانه خبر داد و گفت: اگر این طرح به بهره‌برداری برسد بیش از 700‌ شغل ایجاد می‌شود.

 باید دید مسئولان و متولیان  امر برای برون معدن فسفات چرام چه تدبیری اندیشیده‌اند، معدنی که شاید چشم امید جوانان و خانواده‌های چرامی به آن وابسته است.

انتهای پیام/541/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد استانداری کهگیلویه و بویراحمد معدن فسفات چرام بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

تین نیوز

استاندار اصفهان گفت: بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی شهرستان اصفهان تا پایان سالجاری افتتاح می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا،  سیدرضا مرتضوی  در جریان سفر منطقه ای به شرق اصفهان و بازدید از پروژه رینگ چهارم ترافیکی این کلانشهر افزود: یکی از پروژه های اساسی که توسط مدیریت شهری اصفهان در حال اجراست و تکمیل آن نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا دارد، رینگ چهارم ترافیکی است و درصددیم با تکمیل این پروژه مهم، بار ترافیکی شهر اصفهان کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از مناطق جنوبی شهرستان اصفهان بازدید کردیم و امسال سفر منطقه ای شورای اداری استان به شرق شهرستان رقم خورد و سفر امروز با حضور معاونان استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در حال انجام است.

مرتضوی بیان کرد: در این سفر مسائل چالش آفرین منطقه بررسی و از پروژه های مهم شرق شهرستان اصفهان نیز بازدید شد تا در شورای اداری استان به مصوبات کاربردی و قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در مناطق شرق اصفهان مباحث کشاورزی و دامداری از مواردی است که بایستی برای رفع چالش های مردم در این حوزه ها تدابیری اندیشیده شود و در این راستا از مرکز تحقیقات کشاورزی در منطقه کبوترآباد نیز بازدید بعمل آمد.

وی تصریح کرد: بایستی برای جوان سازی فعالان اقتصادی بخش کشاورزی برنامه ریزی شود تا در آینده امنیت غذایی مطلوبی داشته باشیم.

استاندار اصفهان گفت: پس از دیدار مردمی و حضور در جمع مؤثرین فرهنگی و اجتماعی شهرستان اصفهان، در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان مصوبات این سفر مورد بررسی و تأیید قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد