Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از برگزاری الکترونیکی انتخابات انجمن صنفی کارکنان مخابرات استان اصفهان، برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامران کلانی، امروز _یکشنبه ۲۵ آبان ماه_ در آئین رونمایی از سامانه الکترونیکی برگزاری انتخابات (سابا)، اظهار کرد: اصفهان دومین استان صنعتی کشور با فعالیت حدود ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انجمن‌های صنفی، شوراها و نمایندگان کارگران از جمله این تشکل‌ها است که از این بین ۱۱۲ انجمن کارفرمایی و مابقی تشکل‌های کارگری است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: وزارت کار به مجامعی که از ابتدای شیوع کرونا مهلت انتخاباتشان به اتمام رسیده تا آذرماه فرصت برگزاری انتخابات را اعلام کرد اما با این وجود حدود ۱۸۰ تشکل در اصفهان تا پایان آذر ماه تاریخ قانونی فعالیتشان منقضی می‌شد.

کلانی افزود: نقطه مشترک دستورالعمل‌های بهداشتی لغو تجمعات بوده است بنابراین با توجه به این نکته و ضرورت توجه به حفظ جان مردم برگزاری مجامع تشکل‌های کارگری امکان پذیر نبود.

وی ادامه داد: بنابراین باید انتخابات و مجامع به صورت الکترونیکی برگزار می‌شد. در همین راستا شرکت مخابرات منطقه اصفهان به عنوان پیشگام، موفق به طراحی سامانه‌ای برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: انتخابات مجمع عمومی انجمن صنفی کارکنان مخابرات با ۱۳۳۳ عضو و مشارکت ۷۳ درصدی اعضا برگزار شد.

کلانی افزود: با استفاده از این سامانه، نگرانی‌های ما برای به حدنصاب نرسیدن مجامع بر طرف شد. نتایج این انتخابات نیز در فاصله دو ساعت از پایان برگزاری آن اعلام شد. این سامانه علاوه بر سادگی، قابلیت‌های لازم برای برگزاری همه مجامع را دارد.

وی ادامه داد: این اقدام برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده و قرار است فردا در وزارت کار نیز ارائه شود که در صورت تأیید به عنوان بخشی از زیرسامانه‌های سامانه جامع وزارت کار در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: از ابتدای دوره جدید مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان شفافیت و دولت الکترونیک مبنای اصلی اقدامات بوده است.

کلانی افزود: رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌های اختلافات کارگری کارفرمایی از ۲۷ مهرماه کلید خورد و از طریق سامانه جامع روابط کار مراحل صدور و ابلاغ و دعوتنامه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. ثبت بیمه بیکاری و آموزش‌های ایمنی نیز الکترونیکی شد.

کد خبر 455537

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انتخابات مخابرات تشکل های کارگری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان کل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان با اشاره به آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه خرم‌آباد و چگنی گفت: تبلیغات دور دوم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
 ابوطالب شفقت افزود:تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.
شفقت افزود:امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند.
دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • جزئیات جدید از برگزاری انتخابات اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست