Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرمین نظری تولید کننده پروفیل upvc در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلالی مواد اولیه این محصول بیان کرد: ما ۱۱ خط تولید داریم که اغلب حدود ۷ خط از بین آن‌ها فعال است؛ ۴ خط تولید ما بیش از ۸ ماه است که روشن نشده و دلیل آن کمبود مواد اولیه است. بر اساس پروانه بهره برداری که برای ما صادر شده ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن محصول می‌توانیم تولید کنیم و حدود ۹۰۰ تن سهمیه ما خواهد بود، اما در حال حاضر سامانه بهین یاب و سازمان بورس حدود ۲۰۸ تن مواد اولیه ارایه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: برای احداث این کارخانه بالای ۱۰۰ میلیارد تومان است. در حال حاضر حدود ۸۰ نفر اینجا مشغول به کار هستند در حالی که سال قبل بیش از ۱۵۰ نفر در این واحد تولیدی شاغل بودند. مواد اولیه ما به میزان کافی تامین نمی‌شد و ما ناچار به تعدیل نیرو شدیم. اگر مواد اولیه به میزان مورد نیاز کشور تامین شود ما دوباره این ۷۰ کارگر را به خطوط بازمی‌گردانیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نظزی تصریح کرد: در شرایط فعلی تولید کنندگان پروفیل دو راه بیشتر ندارند یا باید خطوط تولید خود را خاموش کنند که کارگران بیکار می‌شوند یا مواد اولیه را از بازار آزاد تهیه کنیم. مسئولین قبول ندارند که pvc بازار آزاد دارد، اما وجود دارد و قیمت آن بسیار بیشتر از بازار آزاد است. چرا نباید تولید کننده به میزان نیازش pvc تهیه کند، اما دلال‌ها به هر طریقی این ماده را به دست بیاورند و در انبار‌های آن‌ها تا سقف pvc چیده شده است. شدیدترین سختگیری‌ها را برای تولیدی‌ها دارند و هر ماه انبار‌ها را بازرسی می‌کنند پس چطور دلال‌ها برای مدت‌های طولانی مواد اولیه انبار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 

افزایش قیمت مواد اولیه از نرخ ارز پیشی گرفت

این تولید کننده پروفیل upvc  گفت: تولید ما مختل شده در حالی که بزرگ‌ترین پتروشیمی‌های خاورمیانه را داریم. مواد اولیه‌ای که در داخل کشور تولید شده به زحمت به دست تولید کننده می‌رسد.   حدود ۷۵ درصد محصول تمام شده ما از پودر pvc است و به صورت چشمگیری روی قیمت تمام شده پروفیل تاثیر گذار است. قیمت pvc در بازار ازار اختلاف بیش از ۴ هزار تومان در هر کیلو دارد و این حاشیه سود بسیار مناسب برای دلال‌ها است. قیمتی که اعلام می‌شود بر اساس سهمیه‌ای است که به ما اختصاص می‌دهد، اما مواد اولیه را باید به نرخ بازار آزاد تهیه کنیم.

او ادامه داد: مشکل کمبود مواد اولیه نیست بلکه شبکه توزیع آن اشکال دارد. به تولید کننده‌ها یک سوم پروانه مواد اولیه تحویل می‌دهند، اما دلال‌ها به هر میزان که نیاز داشته باشید در اختیارتان قرار می‌دهند. از منشاء توزیع این محصول اشکال دارد و همکاران ما را مجبور می‌کنند که از این طریق مواد اولیه خود را تهیه کنند. بدون شک اگر مواد اولیه درست به دست مصرف کننده برسد مشکلی وجود نخواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نظری بیان کرد: از طرفی این مشکلات باعث شده تا توان گسرتش بازار را نداشته باشیم و بازار‌های صادراتی که در اختیار داشتیم با مشکلات به وجود امده از دستمان می‌روند. دریافت مواد ما محدود است و توان جذب مشتری را نداریم. بازار‌هایی عراق، تاجیکستان و ... از دست تولید کنندگان ایرانی خارج می‌شودچرا که توزیع نامناسب مواد اولیه جان تولید کننده‌ها را گرفته است. باید مواد اولیه را از دلال تهیه کنند که قیمت تمام شده را افزایش داده و توان رقابت با سایر رقبا در بازار‌های خارجی را از ما می‌گیرد. نتیجه این بی‌توجهی‌ها تعدیل نیرو، افت تولید و ادامه دار شدند این چرخه معیوب است.

انتهاب پبام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت جهش تولید تولید کننده مواد اولیه بازار آزاد دلال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد