Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@16:28:05 GMT

گوشت گوسفندی ۲۰هزار تومان ارزان شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۴۱۱۹

گوشت گوسفندی ۲۰هزار تومان ارزان شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی اصغر ملکی، با بیان اینکه قیمت گوشت در دو هفته اخیر نوسانی نداشته اما نسبت به ابتدای آبان ماه با کاهش ۲۰ هزارتومان مواجه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت شقه گوسفندی بدون دنبه کشتار روز برای مصرف کننده ۱۱۵ هزارتومان است در حالی که در ابتدای آبان ماه قیمت آن به ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزارتومان رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم معمولا در ابتدای هر ماه مایحتاج خود را خریداری می‌کنند و به همین دلیل تقاضای گوشت قرمز در ابتدای ماه افزایش می یابد و هر چه به انتهای ماه نزدیک می شویم تقاضا نیز کم می شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قیمت دام نیز کاهشی بوده است، گفت: قیمت دام در هرکیلو ۱۰ هزارتومان کاهش داشته که تاثیر این کاهش قیمت بر روی گوشت ۲۰ هزارتومان است. برای مثال اگر گوسفند ذبح شده ۵۰ کیلو باشد ۲۵ کیلو گوشت می‌دهد و بنابراین وقتی گفته می‌شود قیمت گوسفند ۱۰ هزارتومان کاهش داشته یعنی گوشت ۲۰ هزارتومان کاهش می‌یابد.

ملکی در ادامه با بیان اینکه عرضه دام زیاد شده است، تصریح کرد: به علت اینکه دامداران به سختی می توانند نهاده‌های دامی برای دام هایشان تهیه کنند و یا مجبور هستند با قیمت های گزاف نهاده خریداری کنند از نگهداری دام بهره نمی برند و برایشان مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل دام بیشتری به بازار عرضه می شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان گفت: با نزدیک شدن به ابتدای ماه خریدها نیز افزایش می یابد به همین دلیل ممکن است در هفته آینده قیمت گوشت دچار نوسان شود. اما به مردم توصیه می‌کنیم که شتابزده خرید نکنند. هیچ کمبودی در تامین گوشت نداریم. دام‌های دپو شده داریم و با قاچاق دام نیز برخورد شده است، بنابراین جای نگرانی نیست.

پربیننده ترین عطش خرید عراقی‌ها از بازار ایران گل‌فروشی‌ها پرپر شدند فعالیت کدام شغل‌ها از فردا ممنوع است؟ کاهش ۲۵هزار تومانی قیمت گوشت قرمز گوشت هم ارزان شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت گوشت گوشت گوسفند گوشت تنظیم بازار قیمت گوشت قرمز قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران  جوان، قیمت کنونی هرکیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین  ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه ها و قصابی ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات  روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود. گفتنی است با توجه به زایش های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازارهای هدف وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند + جدول
  • معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند! (+عکس)