Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@16:34:23 GMT

صنعت بسته‌بندی، هنر فروش و سود بیشتر

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۴۱۴۴

صنعت بسته‌بندی، هنر فروش و سود بیشتر

صنعت بسته بندی  بخصوص بسته بندی مواد غذایی یکی از صنایع نوبنیان بوده که می‌توان آن را ارمغان زندگی مدرن دانست. این روزها، هرکدام از کارخانه‌ها و یا شرکت‌ها در تلاش هستند با تمرکز بر روی صنعت بسته‌بندی، طیف وسیعی از مشتریان را به سوی خود جلب کنند.با توجه به آنچه پیش‌تر گفته شد خیلی اغراق نکرده‌ایم اگر از صنعت بسته‌بندی به عنوان یک هنر برای جذب مشتریان بیشتر و در نتیجه رسیدن به سود بیشتر یاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسته‌بندی، صنعتی متشکل از بایدها و نبایدهای بسیار

در یک نگاه کلی می‌توان گفت صنعت بسته‌بندی بسته به حوزه‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند شامل مجموعه‌ای از پروتکل‌ها و بایدها و نبایدهای سخت‌گیرانه‌ای شود. یکی از این حوزه‌ها که اهمیت مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل‌های آن برای همه ما ملموس و قابل درک است صنعت بسته‌بندی مواد غذایی و یا مواد بهداشتی می‌باشد.

مواد مورد استفاده در بحث صنعت بسته‌بندی مواد غذایی و یا بهداشتی که به واسطه تماسی که با مواد غذایی و یا مواد بهداشتی اعم از حبوبات، خوراکی‌هایی همچون بستنی، بیسکوییت، چیپس، پفک، پدهای بهداشتی، پوشک بچه و... دارند باید با در نظرگیری بایدها و نبایدهای خاصی انتخاب شوند. لازم به ذکر است که بسته‌بندی صرفاً شامل مواد غذایی و یا بهداشتی نشده بلکه طیف وسیعی از قطعات الکترونیکی تا مواد کاغذی و... را شامل می‌شود. از این‌رو اگر بگوییم صنعت بسته‌بندی دنیای رنگارنگ و پر از قوانین خاص خود است، اغراق نکرده‌ایم.

در بحث صنعت بسته‌بندی یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن هر فردی را به خود مشغول کند این است، سوای از بحث مسائل بهداشتی (برای مواد غذایی و یا بهداشتی)، مواد مورد استفاده برای این صنعت باید دارای چه ویژگی‌هایی باشند؟ در ادامه قصد داریم با شما درباره بخشی از مهم‌ترین قسمت‌های این پرسش بسیار صحبت کنیم.

بایدها و نبایدهای موادی همچون نایلون برای استفاده در صنعت بسته‌بندی

در این قسمت از مقاله قصد داریم ماده هایی که از آن برای صنعت بسته‌بندی می‌شود را زیر ذره بین خود قرار دهیم و با شما درباره ویژگی‌هایی که لازم است این ماده و یا مواد داشته باشند، صحبت کنیم.

ماده مورد استفاده را باید بتوان در دستگاه‌های ایجاد وکیوم (خلأ) با استفاده از باد و یا تکنولوژی‌های حرارتی که از آن‌ها برای ایجاد شکل خاص بسته‌بندی استفاده می‌کنند، به کار برد. به عبارت بهتر، ماده و یا مواد مورد استفاده باید دارای قابلیت شکل‌پذیری باشند. در این بین باید گفت که یکی از مواد بسیار رایجی که از آن‌ ها به صورت وسیع در صنعت بسته‌بندی استفاده می‌شود فیلم استرچ بوده که در زبان عامیانه از آن تحت عنوان نایلون یاد می‌شود.

برای درک بهتر این ویژگی بسیار مهم، یکی از بهترین مثال‌های ممکن بطری‌هایی هستند که برای بسته‌بندی مایعاتی همچون آب‌غوره و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها شکل پذیری آن‌هاست. این بطری‌ها می‌توانند در ابعاد و ظرفیت‌های مختلفی ساخته شوند و سپس برای استفاده در صنایع گوناگون به بازار خریداران توزیع شوند.

ماده باید از نظر ظاهری، توانایی جذب نظر مثبت خریداران را داشته باشد. این مسئله می‌تواند به صورت مستقیم میزان سود شرکت و یا کارخانه‌ای که در حال استفاده از صنعت بسته‌بندی است را تحت تأثیر خود قرار دهد. به عنوان مثال در بحث صنعت بسته بندی مواد غذایی، ماده مورد استفاده باید شفاف باشد تا بتواند تصویر درستی از مواد غذایی که حاوی آن‌هاست را به مشتریان نشان دهد. لازم به ذکر است که طلق های شفاف نیز که شما قادر به دیدن مواد غذایی و یا قطعات در پشت آن‌ها هستید، ازجمله دیگر موادی هستند که استفاده از آن‌ها در چند سال اخیر در صنعت بسته بندی رایج شده است.

ماده مورد استفاده باید از منظر میزان نفوذ رطوبت و یا بخار آب، قابل کنترل باشد. این ویژگی سوای از ارضای شرط «حفظ مسائل بهداشتی» برای مواد غذایی و بهداشتی در بحث بسته بندی قطعات الکترونیکی نیز جز مسائل حائز اهمیت بسیار است.

ماده مورد استفاده باید توانایی تحمل یک بازه دمای معین را داشته باشد. به این علت که محصول بسته بندی شده بلافاصله به دست مشتری نمی‌رسد بلکه باید مدت زمان نامعلومی را در انبار، فروشگاه‌ها و ... سپری کند تا به دست خریداران و یا استفاده‌کنندگان برسد ازاین‌رو باید بتواند یک بازه مشخص دمایی قابل پیش‌بینی را در انبار و یا مراکز توزیع، تحمل کند.

از نظر قیمتی، ماده‌ای که برای بسته‌بندی استفاده می‌شود باید معقول و منطقی باشد تا کارخانه و یا شرکتی که قصد استفاده از این صنعت را دارد، سود مدنظر خود را (که بدون شک از میزان هزینه تخصیص داده برای صنعت بسته بندی تاثیر می‌پذیرد.) داشته باشد.

ماده مورد استفاده نباید در کوتاه مدت و یا بلندمدت، تولید سم کند. این مسئله به ویژه در بحث صنعت بسته بندی مواد غذایی باید به صورت خاصی موردتوجه قرار گیرد. علت آن‌هم این است که مواد تولیدشده گهگاه دارای انقضاهای چندماهه هستند و ماده‌ای که از آن برای صنعت بسته بندی استفاده می‌شود نباید سم یا هر ماده شیمیایی مضر را تولید کند. این مسئله در بحث بسته‌بندی قطعات الکترونیکی نیز حائز اهمیت بسیار است چراکه تولید مادهای شیمیایی و تماس آن با قسمت‌های فلزی قطعه مذکور می‌تواند منجر به زنگ زدن آن و آسیب به قسمت‌های مختلف قطعه گردد.

ماده مورد استفاده باید به آسانی پاره نشود و یا اینکه هنگامی‌که در معرض فشار و یا ضربه و یا اعمال نیرو قرار می‌گیرد به آسانی دچار آسیب نشود. علت این مساله نیز کاملا مبرهن است، یک ماده از لحظه تولید تا رسیدن به دست خریدار و مصرف کننده، مدت زمان زیادی را در انبار، مراکز توزیع، کامیون‌ها و ... سپری می‌کند پس نباید به آسانی شکسته و یا پاره شود.

- ماده یا مواد استفاده باید به گونه‌ای باشند که بتوان کلیه اطلاعات لازم برای خریدار به هنگام خرید از قبیل تاریخ تولید، انقضا، قیمت و ... را بر روی آن چاپ کرد.

استفاده از نایلون‌های حبابدار راهی ایمن جهت نگهداری ایمن از قطعات در صنعت بسته‌بندی

یکی از راه‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای نگهداری ایمن از قطعات، وسایل ظریف و شکستنی و به‌صورت خاص قطعات الکترونیکی در صنعت بسته بندی استفاده کرد، به‌کارگیری نایلونهای حبابدار است. به واسطه قدرت بالایی که این نوع نایلون‌ها در جذب فشار و ضربه دارند و استفاده وسیعی که در صنایع مختلف دارند می‌توان گفت که فروش نایلون حبابدار جز کسب‌وکارهای با سود بالاست. شما می‌توانید پس از ثبت‌نام در سایت ایستگاه، آگهی‌های خود را در خصوص بسته بندی در سایت درج کنید و تولیدات خود را در این سایت به فروش برسانید.

با انجام این کار می‌توانید توان رقابتی خود را افزایش داده و درآمد خود را چندین برابر کنید. سایت ایستگاه قابلیت ویژه‌ای را برای شما در نظر گرفته است و شما با توجه به رقابت در عرصه کسب‌وکارتان و همچنین ارزشی که ارائه می‌کنید، می‌توانید بر روی کسب و کار خود سرمایه‌گذاری کرده و توان آگهی خود را بالا ببرید تا در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرد. برای اطلاع بیشتر می‌توانید از سایت www.istgah.com بازدید فرمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: داود فیرحی ایمن الظواهری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 احمد دادبین جواد اژه ای صنعت بسته بندی کسب و کار سایت ایستگاه رپرتاژ آگهی داود فیرحی ایمن الظواهری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 احمد دادبین جواد اژه ای صنعت بسته بندی مواد غذایی ماده مورد استفاده بسته بندی استفاده صنعت بسته بندی بایدها و نبایدهای صنعت بسته بندی قطعات الکترونیکی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد

محمد محمدنژاد معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گفت : طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از واحد تولیدی در استان کرمانشاه ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد کشف و توقیف شد.

وی ضمن تأکید بر نظارت جدی و بازرسی‌های مداوم کارشناسان استاندارد کرمانشاه از کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش کالا افزود: در راستای اهداف سازمانی خویش کارشناسان این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت‌های محوله به کار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری انجام می‌دهد.

معاونت ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه ضمن تصریح اینکه دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج کد ده‌رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، برای تولید فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد، اجباری است، گفت: چنانچه واحد‌های تولیدی محصولات بدون کیفیت و فاقد استاندارد‌های لازم تولید کنند بنا بر مقررات مصرحه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با برخورد قضایی اعم از جریمه نقدی و حبس مواجه می‌شوند.

محمد نژاد ضمن تأکید بر لزوم استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد خاطرنشان کرد: شهروندان برای آگاهی از اصالت و اعتبار پروانه کاربرد نشان استاندارد، کد ده‌رقمی درج‌شده زیر نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و در صورت مشاهده محصولات فاقد نشان استاندارد یا فاقد کد ده‌رقمی درج‌شده زیر نشان استاندارد، موضوع را به اداره کل استاندارد اعلام نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد