Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر برنامه‌ریزی هلدینگ خلیج فارس گفت: تحقیق و توسعه در دنیا حدود 4 درصد از درآمدهای شرکت‌هایی پتروشیمی را به خودش اختصاص می‌دهد. در هلدینگ خلیج فارس نیز 57 پروژه تحقیق و توسعه در پتروشیمی‌ها تعریف شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از هورنیوز، علی‌اصغر بازگیر مدیر برنامه‌ریزی و مطالعات فنی و اقتصادی هلدینگ خلیج فارس در آیین رونمایی از محصول KMT-10 و MTDA با اشاره به توجه به فعالیت‌های تحقیق و توسعه در هلدینگ خلیج فارس گفت: پتروشیمی کارون یکی از پیشتازان R&D در هلدینگ خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیق و توسعه در دنیا سهم بالایی حدود 4 درصد از درآمدهای شرکت‌هایی پتروشیمی را به خودش اختصاص می‌دهد.
وی افزود: طبق آمار 10 درصد پرسنل شرکت‌ها در بخش R&D آن شرکت کار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و ما در حوزه خلیج فارس نیز باید سیاست‌ها و استراتژی‌هایمان را به این سمت معطوف کنیم. نقش تحقیق و توسعه در دارایی‌های نامشهود شرکت‌ها بسیار جالب توجه است. در حال حاضر دانش و تکنولوژی آن قدر بااهمیت شده که بین 6 تا 20 درصد دارایی شرکت‌های پتروشیمی در دنیا را تشکیل می‌دهد. یعنی دانش و تکنولوژی جزو دارایی‌های نامشهود شرکت‌ها به شمار می‌آید.
بازگیر اضافه کرد: 69 درصد از اختراعات دنیا در سال گذشته در بلوک شرق اتفاق افتاده است و حدود 30 درصد از اختراعات در آمریکای شمالی و اروپا رخ داده است. این موضوع نشان می‌دهد که پیشرفت تکنولوژیک از بلوک غرب به شرق شیفت پیدا کرده است. مؤسسه PWC در یک قرن تحقیقات خود عنوان کرده است که 69 درصد از فعالیت‌های تحقیق و توسعه برای اثرگذاری در بخش فروش محصولات بوده است. این اعداد و ارقام را خدمتتان عرض می‌کنم تا شما به اهمیت مباحث مربوط به تحقیق و توسعه آشنا شوید.
مدیر برنامه‌ریزی هلدینگ خلیج فارس اظهار داشت: ما نباید بودجه‌های بخش تحقیق و توسعه را در شرایط کاهش درآمدها کاهش دهیم. تجربه شرکت‌های موفق در دنیا نشان می‌دهد که با کاهش درآمد آن شرکت نه تنها بودجه R&D کاهش نیافته بلکه افزایش نیز یافته است. این بودجه هزینه محسوب نمی‌شود، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است و هم اکنون نیز حدود 85 درصد از پروژه‌های تحقیق و توسعه در صنعت پتروشیمی در پروژه‌های عملیاتی انجام می‌شود و ما نیز باید چین رویکردی داشته باشیم.
وی ادامه داد: هم اکنون 57 پروژه R&D در بین شرکت‌های پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس تعریف شده است و برای ایجاد مدل و ساختار نوآوری در هلدینگ ما از همه اساتید و خبرگان دعوت کردیم تا بتوانیم ظرفیت‌های این بخش را افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هلدینگ خلیج فارس تحقیق و توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم

همه رئیس جمهورهای آمریکا در مصاحبه هایشان از کلمه خلیج فارس استفاده می کردند، خلیجی که همیشه فارس بوده و تا ابد خلیج فارس خواهد ماند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • هلدینگ خلیج فارس اسیر فضای مجازی نمی‌شود
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • بررسی یک اتفاق بزرگ؛ مصطفی آجورلو به مدیرعاملی استقلال نزدیک است؟