Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:51:53 GMT

بدرود با مریم رحیمی شهیده راه سلامت در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۴۷۷۶

بدرود با مریم رحیمی شهیده راه سلامت در شیراز

آنچه غم و اندوه از دست دادن این شهیده راه سلامت را دوچندان می کند روحیه خستگی ناپذیر ، پشتکار و از خودگذشتگی این بانوی فداکار است که به رغم آنکه دوان بارداری را می‌گذراند اما حس مادر شدن نیز نتوانست روحیه فداکاری را در او کمرنگ سازد ، همه آنچه همکاران شهیده مریم رحیمی از او می گفتند معنای واقعی ایثار واز خودگذشتگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین وداع با نخستین شهیده مدافع سلامت فارس؛روز یکشنبه با حضور مسوولان استان، رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدافعان سلامت فارس برگزار شد ، پیکر نخستین شهیده مدافع سلامت استان که در راه مقابله با ویروس منحوس کرونا به دیدار معبود شتافت، تشییع  گردید.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونا استان فارس در این گفت: باید در تمام آیین ها و برنامه ها یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت را زنده نگه داریم، زیرا امنیت و آرامش امروز ما نتیجه خون همین شهداست.

 عبدالرضا قاسم پور افزود: مدافعان سلامت استان در این روزها و شرایط سخت کرونا، برای تامین سلامت مردم تلاش می کنند و از جان خود می گذرند تا مردم استان در سلامت کامل باشند، یاد و نام این شهدا در تاریخ جمهوری اسلامی جاویدان باقی خواهد ماند، زیرا آنان با آگاهی کامل از شرایط، با کووید۱۹ مقابله می کنند.

وی  با تسلیت شهادت  مریم رحیمی  پرستار مدافع سلامت فارس اضافه کرد: شهیده رحیمی با عشق به اهل بیت(ع) و عشق خدمت به مردم در بیمارستان حضور می یافته و با وجود شرایط خاصی که داشته به هموطنان و مردم استان خدمت کرد و سرانجام به درجه رفیع شهادت رسید. 

جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونا استان فارس ادامه داد: پزشکان و پرستاران از همه چیز خود می گذرند تا مردم استان در سلامت باشند؛ همه باید قدردان ایثارگری مدافعان سلامت باشیم که در مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت می کنند تا ما در امنیت و سلامت باشیم و بهترین راه قدردانی از آنها رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از خروج غیرضروری از منزل، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و پرهیز از مسافرت است.

قاسم پور بیان کرد: در بیش از هشت ماه گذشته با اقداماتی که انجام شد در زمینه مقابله با کرونا رتبه های نخست کشور را کسب کرده ایم، اما در حال حاضر شرایط استان حساس تر شده است و باید در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر تلاش کنیم.

وی  تشدید نظارت ها و بازرسی ها از اصناف و اماکن حساس استان، افزایش تعداد تست های روزانه، قرنطینه خانگی بیماران کووید۱۹ و مراقبت هوشمند از بیماران، اجرای محدودیت های هوشمند برای اصناف و مشاغل با هدف حفظ سلامت مردم و کمک به کادر درمان و تقویت درمان سرپایی در شبکه های بهداشت و درمان و مراکز بهداشتی درمانی را از مهمترین راهبردهای ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس عنوان کرد.

جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونا استان فارس تاکید کرد: همه باید برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح به جامعه در زمینه بیماری کووید۱۹ فعالیت کنیم.

صبر و استقامت خانواده شهیده «رحیمی»؛ درسی بزرگ برای خانواده سلامت فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز  نیز در آیین وداع با شهیده  مریم رحیمی  بانوی پرستار مدافع سلامت، صبر و استقامت خانواده او در این مصیبت را درسی بزرگ برای خود و مجموعه دانشگاه دانست. 

 مهرزاد لطفی  با تسلیت ضایعه دردناک فقدان این شهیده مدافع سلامت به جامعه سلامت استان فارس و خانواده آن پرستار شهید گفت: زبان از بیان این همه ایثارگری و فداکاری کادر درمانی، بهداشتی و پشتیبانی قاصر است، روزهای سختی را سپری می کنیم و جز «ایثار»، نام دیگری نمی توان بر اقدامات تلاشگران حوزه سلامت گذاشت.

وی با تقدیر از تلاش های کارکنان بهداشتی و درمانی در قریب به ۹ ماه گذشته افزود: اکنون در اوج گیری بیماری کووید۱۹ قرار داریم و ظرفیت بیمارستان ها از بیماران کووید۱۹ تکمیل شده است. 

رئیس دانشگاه تمام تلاش مجموعه سلامت استان و دانشگاه علوم پزشکی را خدمت رسانی به بیماران عنوان کرد و گفت: تخت های بسیاری از مجموعه بیمارستان های استان به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده شده است؛ با توجه به افزایش بیماری کووید۱۹ حجم کار پزشکان و پرستاران بالاست و تعداد زیادی از کادر درمان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند و متاسفانه حال تعدادی از آنها نیز وخیم است.

دکتر لطفی با اشاره به مشارکت و همراهی مردم استان با مدافعان سلامت برای مقابله با ویروس کرونا از آنان خواست در این روزهای سخت، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کادر درمان کمک کنند تا با کاهش بار بیماری کووید۱۹ از خستگی پزشکان و پرستاران نیز کاسته شود.

مریم رحیمی پرستار شاغل در بیمارستان شهید رجایی شیراز 21 آبان در کارزار با کرونا به جمع شهدای سلامت پیوست.

برچسب‌ها ویروس کرونا ایثار و شهادت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایثار و شهادت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت ویروس کرونا ایثار و شهادت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی بیماری کووید۱۹ مدافعان سلامت مدیریت کرونا مدافع سلامت سلامت استان استان فارس سلامت فارس مریم رحیمی مردم استان کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است

ایسنا/فارس نشست دیدار مدیریت شهری شیراز و هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی فارس امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در ساختمان سپهبد شهید سلیمانی شهرداری شیراز برگزار شد.

شهردار شیراز در این دیدار اظهار کرد: شهر شیراز و استان فارس در ایام نوروز جزو گردشگر پذیرترین شهر و استان کشور بود که خوشبختانه بدون هیچ حادثه‌ای با وجود بارش شدید باران، سپری شد.

محمدحسن اسدی تصریح کرد: موفقیت‌های کسب شده در شهرداری شیراز حاصل تلاش خانواده ۱۳ هزار نفری این مجموعه، تیم همدل و متخصص مدیریت شهری، شورای اسلامی این کلان‌شهر، دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و نظارتی است و وفاق با نظام مهندسی نیز مرهون این همدلی بین مجموعه‌ای است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به مسائلی نظیر کاهش مدت زمان و  فرآیند صدور پروانه ساختمانی سخن گفت و سپس افزود: بیش از ۲ هزار پروژه در شهرداری شیراز فعال است و هیچ پروژه تعطیل و نیمه تعطیلی نداریم.

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بخشی از این نشست با بیان اینکه اکثر مهندسین شهرداری شیراز در بخش‌های مختلف عضو خانواده بزرگ نظام مهندسی هستند، گفت: نظام مهندسی فارس سرآمد نظام مهندسی‌های سراسر کشور است.

محمود صفایی با بیان اینکه شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی نیز سرآمد و موجب افتخار است، افزود: منافع عمومی سرلوحه کار این نهاد قرار دارد.

وی بیان کرد: نظارت بر تخطی کنندگان مسائل فنی از مهمترین موضوعاتی است که باید برای حفظ قداست مجموعه نظام مهندسی در اولویت قرار گیرد.

قائم مقام شهردار شیراز نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: بودجه شهرداری شیراز در سال گذشته و در زمانی که صحبت از تعریف بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی شد، ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

آرش فرج‌زاده با تصریح اینکه در واقع دو برابر کار یکسال، پروژه در شهرداری شیراز تعریف شد، گفت: با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز، این مهم محقق و در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ تقریبا نیمی از پروژه‌ها افتتاح و عملیات اجرایی نیم دیگر پروژه‌ها آغاز شد و عملا شهرداری شیراز سال گذشته با تعامل دستگاه‌های اجرایی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه را به سرانجام رساند و یا عملیات اجرایی آن‌ها را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه امسال هم این مهم در حال برنامه‌ریزی است و به زودی اعلام خواهد شد، از تعریف و تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۴ توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز سخن گفت و افزود: ۴۴ پروژه کلان در این راستا تعریف شد که بسته محرومیت‌زدایی نیز یکی از مهمترین این پروژه‌هاست.

فرج‌زاده همچنین تسهیل پاسخگویی به مراجعین شهرداری را از مهم‌ترین برنامه‌های تعاملی و مشترک شهرداری و نظام مهندسی عنوان کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: پروژه‌های شهرداری شیراز به همت مدیریت مطلوب، فعال است.

مهدی قلندری با اشاره به در خصوص برنامه‌هایی که توسط معاونت متبوع در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده، سخن گفت.

وی همچنین از ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای متخصص در ۶ ماهه نخست امسال در رابطه با نرم‌افزار جدید نحوه بررسی نقشه‌های ساخت و تاسیسات خبر داد و گفت: در حال حاضر این مهم به صورت سری انجام می‌شود که با استقرار نرم‌افزار جدید، آموزش به نیروهای متخصص هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس نیز در این جلسه عملکرد شهرداری شیراز در سال گذشته مبنی بر افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه را کاری بسیار سخت و تحسین برانگیز عنوان کرد و گفت: این مهم به زبان کاری ساده اما در عمل بسیار سخت است.

ستار خورشیدی به ارجاع پرونده‌های ساختمانی به سامانه ارجاع و سامانه شفافیت‌ اشاره و تصریح کرد: یکی از ارکان سالم‌ سازی، ایجاد شفافیت است.

وی با بیان اینکه در بحث تفکیک نیز نظارت با نرم افزار و ثبت سیستمی انجام می‌شود، اظهار کرد: برای نخستین بار تمام پرونده‌ها در حال اسکن هستند که ۵۰ درصد آن‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی فارس تصریح کرد: افتخار سازمان نظامی مهندسی فارس این است که با شهرداری به عنوان یکی از ارکان اصلی در ساخت‌وساز و نظارت، راهکار تعاملی را پیش بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول