Web Analytics Made Easy - Statcounter

« عادل الجبیر » وزیر مشاور در امور خارجه عربستان از ممنوعیت صادرات سلاح به این کشور توسط آلمان انتقاد کرد و آن را اشتباه و غیرمنطقی خواند و در عین حال مدعی شد که کشورش به تجهیزات نظامی آلمانی نیازی ندارد.

وی مدعی شد: ایده توقف فروش سلاح به عربستان به دلیل جنگ یمن به نظر من غیرمنطقی است. ما معتقدیم که این اشتباه است زیرا بر این باوریم که جنگ در یمن مشروع است زیرا جنگی است که ما مجبور به ورود به آن شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: می توانیم از تعدادی از کشورها سلاح بخریم و این کار را می کنیم. گفتن اینکه ما به عربستان اسلحه نخواهیم فروخت، برای ما تفاوتی ندارد. عربستان بزرگترین وارد کننده سلاح در جهان است. من فقط می گویم که مردم باید با دید متعادل به این موضوع نگاه کنند.

گفتنی است که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مارس ۲۰۱۸ میلادی با ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان و هرکشوری که به صورت مستقیم در جنگ یمن مشارکت دارد، موافقت کرد. این موضوع بارها از سوی آلمان تمدید شده و انتظار می رود در هفته های آتی نیز بار دیگر تمدید شود.

این موضع غیراصولی و مخرب عادل الجبیر در حالی مطرح می شود که عربستان با به راه انداختن جنگ یمن در سال ۲۰۱۵، علاوه برنابودی زیرساختها و مراکز درمانی یمن، شمار زیادی از یمنی ها را به شهادت رسانده و شمار زیاد دیگری را زخمی کرده است. ائتلاف تحت سرکردگی سعودی علاوه بر آن با محاصره ظالمانه، رنج و درد ملت یمن را زیاد کرده است به حملات ددمنشانه ای روزانه به منازل و مناطق مسکونی یمن ادامه می دهد و زنان و کودکان را به شهادت می رساند. ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود به غارت منابع طبیعی یمنی ها ادامه می دهد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: عادل الجبیر عربستان آلمان عربستان یمن عادل الجبیر فروش سلاح جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه

به رسم هر جمعه میدان السبعین در پایتخت یمن بار دیگر شاهد سیل جمعیت در حمایت از مردم غزه است.

دیگر خبرها

  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین