Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@07:20:57 GMT

ناو جدید برای عربستان به آب افتاد+عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۵۵۷۵

ناو جدید برای عربستان به آب افتاد+عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، دومین ناوچه موشک انداز سفارش داده شده به اسپانیا برای عربستان سعودی در این کشور به آب افتاد. این شناور که الدرعیة‎ نام دارد دومین شناور از 5 ناو سفارش داده شده از کلاس Avante 2200 است. این شناورها 104 متر طول داشته و دارای خدمه ای در حدود 102 نفر خواهد بود. وزن این شناورها در حدود 2500 تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش تسلیحاتی این شناورها به توپ 76 میلی متری SUPER RAPID ساخت ایتالیا و سیستم دفاع نزدیک 35 میلی متری ساخت راین متال آلمان مجهز خواهند شد.  
سلاح اصلی ضد کشتی این شناورها احتمالا 8 تیر موشک کروز ضد کشتی هارپون خواهد بود. در بخش نبرد ضد هوایی این شناورها به 16 پرتاب گر عمودی برای موشک های پدافندی سری ESSM  ساخت آمریکا مجهز خواهند شد. این شناورها دارای پد فرود و آشیانه برای یک بالگرد در کلاس 10 تن مثل سری سی هاوک نیز خواهد بود. رادار آرایه فازی سه بعدی ، 2 پرتاب گر سه تایی اژدر 324 میلی متری ، سیستم پرتاب کننده چف و فلر و چندین جایگاه برای نصب مسلسل های سبک از دیگر تجهیزات این ناوها خواهد بود. در نهایت قرار است تحویل کل 5 شناور تا سال 2024 میلادی به پایان برسد. اولین شناور در این کلاس تابستان سال جاری به آب افتاد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ناو عربستان موشک سعودی مسلسل بالگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کارشناس هواشناسی گفت: در ۲۴ساعت گذشته ایستگاه پیکوه از توابع طبس با ۲۱میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است. 


لطفی افزود: بعد از آن ایستگاه ابراهیمی با ۱۴میلی متر ، قدمگاه و کهنو ۱۲میلی متر، چاهداشی ۱۰میلی متر ، النگ ۸میلی متر ، حسین آباد و بغداده ۷میلی متر ، جنوب شهر بیرجند ۶ میلی متر ، چاه‌ دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بارش را ثبت کردند.

وی گفت: برای امروز و فردا با توجه به تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و بارش را به شکل پراکنده در استان می‌ توانیم انتظار داشته باشیم.

 

 

دیگر خبرها

  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • کاربرد های پمپ آب
  • بی‌میلی رایان خرافنبرخ به جدایی از لیورپول
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر