Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:20:44 GMT

«گمشده در فضا» سریال جدید شبکه چهار

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۵۶۱۷

«گمشده در فضا» سریال جدید شبکه چهار

مجموعه ۲۰ قسمتی گمشده در فضا با نام اصلی Lost in space محصول ۲۰۱۸ آمریکا است که در ژانر علمی، تخیلی تولید شده است.
گمشده در فضا بر اساس سریالی در سال ۱۹۶۵ با همین نام ساخته شده‌است. این مجموعه، ماجراهای خانواده‌ای از پیشتازان فضایی در زمینه کلونی سازی را روایت می‌کند که سفینه آن‌ها از مدار خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده رابینسون که قصد زندگی در فضا را دارند، به دلیل حمله یک ربات فضایی به سفینه‌شان، مجبور به فرود اضطراری در یک سیاره ناشناخته می‌شوند.
در این سریال توبی استیونز، مالی پارکر، ایگناکیو سریکیو، تیلور راسل، مکسول جنکینز، پارکر پُسِی، مینا ساندوال و کری هیرویوکی تاگاوا به ایفای نقش پرداخته اند.
گمشده در فضا در ۲۰ قسمت به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما هر شب ۳۰ دقیقه بامداد پخش و ساعت ۱۸ عصر بازپخش می‌شود.

مستند پرتره دکتر کراچی در «این سوی سکوت»

مستند این سوی سکوت از مجموعه «حکایت دل» ۲۶ آبان ساعت ۲۱ از شبکه چهارسیما بازپخش می شود. این سوی سکوت به زندگی علمی و فرهنگی روح انگیز کراچی، پژوهشگر ادبیات زنان، نویسنده و شاعر می پردازد.
دکتر روح انگیز کراچی، استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی پژوهشکده زبان و ادبیات فارسی است. او یکی از برجسته ترین پژوهشگران در حوزه شعر زنان است. کراچی ۳۳ سال از عمرش را صرف تحقیق، پژوهش و چاپ آثاری درباره ادبیات و به خصوص شعر زنان کرده است. کتاب «تاریخ شعر زنان از آغاز ادب فارسی تا سده هشتم هجری قمری»، آخرین کتاب اوست که در هفتمین دوره جایزه پروین در رشته پژوهش و نقد ادبی به عنوان اثر برتر و برگزیده شناخته شد.
حکایت دل به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، مستندی از زندگینامه ها، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشوراست که دوشنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت ۱۴  بازپخش می شود.

«پایش» کسب ‌وکارهای مجازی در دوران پساکرونا

با توجه به تهدید ویروس کرونا در کشور و اقبال مردم از خریدهای اینترنتی برای تهیه برخی مایحتاج خود، برنامه تحلیلی پایش امشب ۲۵ آبان اهمیت کسب ‌وکارهای مجازی در دوران پساکرونا را هدف قرار داده است.

حقوق مصرف‌کننده در فروشگاه‌های اینترنتی، فرصت اشتغال زایی جوانان در بستر کسب ‌وکارهای اینترنتی و نحوه افزایش درآمد از طریق فروشگاه‌های اینترنتی از محورهای گفتگوی مهمان امشب برنامه مینا مهرنوش کارآفرین و کارشناس ارشد اقتصاد دیجیتال مهمان است.
پایش به تهیه کنندگی الهام پیرهادی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که امشب حوالی ساعت ۱۹:۳۵ با اجرای سعید توکلی روی آنتن می رود.

«دست در دست»؛ شب‌نشینی پاییزی شبکه دو

شبکه دو سیما از شنبه ۲۴ آبان برنامه شبانگاهی دست در دست را با اجرای سلمان فرخنده به صورت زنده روانه آنتن می‌کند.

این برنامه در ۱۵ قسمت به افراد تاثیرگذاری می‌پردازد که در بزنگاه‌های مختلف اجتماعی همراه مردم بوده‌اند. این افراد که می‌توانند صاحب نام یا چهره شناخته‌شده‌ای هم نباشند در جدیدترین میدان همدلی یعنی دوران شیوع کرونا گام‌های موثری در یاری رساندن به همنوعان خود برداشته‌اند.
دست در دست که تیتراژ آن را حامد فقیهی خوانده، علاوه بر دعوت و گفتگو با چهره‌های حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی، اجتماعی و ... به پخش گزارش‌هایی از کمک همدلانه مردم به یکدیگر در سراسر ایران می پردازد.
تهیه موشن‌هایی از شخصیت‌های تاثیرگذار و کسانی که در خیر پیش قدم بوده‌اند، پویش مردمی«قرار» با محوریت ارسال داستان هایی با موضوع کرونا به صورت نوشته، فیلم، صدا و اهدای جوایز به آثار برگزیده از دیگر قسمت‌های این برنامه است.
دست در دست کاریست از گروه معارف شبکه دو به تهیه‌کنندگی هادی خدادی و کارگردانی مهدی زنگنه که جمعه، شنبه و یکشنبه بعد از گفتگوی ویژه خبری روانه آنتن می شود.

آغاز بازی «کاوه خداشناس» در نقش «شهید شهریاری»

کارگردان سریال شهید شهریاری گفت: کاوه خداشناس در نقش «شهید شهریاری» در این سریال در لوکیشن «دانشگاه شهید بهشتی» مقابل دوربین رفت.

حسین تبریزی کارگردان سریال شهید شهریاری گفت: به تازگی تصویربرداری فاز نخست در شهرک سینمایی غزالی به پایان رسیده است و به دانشگاه شهید بهشتی آمدیم تا بخش های مربوط به این لوکیشن را مقابل دوربین ببریم.
وی ادامه داد: در این لوکیشن کاوه خداشناس در نقش «شهید شهریاری» مقابل دوربین رفته است و بازی او در این سریال آغاز شده است.
نقش شهید شهریاری در این سریال در ۵ برهه به تصویر کشیده می‌شود و به همین خاطر ۵ بازیگر مختلف در قالب این نقش قرار گرفته اند. سن ۵، ۸، ۱۳، ۱۸ و ۲۳ سالگی تا ۴۶ سالگی هر کدام بازیگران مجزایی دارند. فرحان فرحناک بازیگر این نقش از سن ۱۸ تا ۲۳ است و کاوه خداشناس بعد از ۲۳ سالگی را ایفا می‌کند، همچنین بازیگران کودک و خردسال و نوجوان نیز از بومی‌های چهار محال و بختیاری و قم و تهران انتخاب شده اند.
بنابر این گزارش، این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای بروی آنتن خواهد رفت و داستان آن از صبح روز ترور شهید شهریاری آغاز شده و به گذشته برمی‌گردد و ۴۶ سال زندگی او را روایت می‌کند.
شهید دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد و در هشتم آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

از افسردگی تا اولین ماموریت دراگون در «چرخ»

شصت‌وچهارمین قسمت فصل هفتم چرخ ساعت ۱۹ امروز، یکشنبه ۲۵ آبان، با بررسی مهم‌ترین خبرهای دنیای علم و فناوری روی آنتن شبکه‌ چهار می‌رود.

در میز علم این قسمت چرخ، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه میزبان دکتر داریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران است و طاهرزاده از تازه‌ترین یافته‌ها درباره‌ افسردگی خواهد گفت.

در بخش دیگری از چرخ محمدحسین جهان‌پناه و خشایار مریدپور، دو روزنامه‌نگار فناوری، دو خبر مربوط به اولین تست با سرنشین هایپرلوپ و اولین ماموریت رسمی دراگون را بررسی خواهند کرد. فضانوردان ناسا و ژاپن آماده می‌شوند تا برای اولین بار یک مأموریت عملیاتی به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را توسط یک فضاپیمای خصوصی انجام دهند.

برای مأموریت «کرو-۱» اسپیس‌ایکس (SpaceX) فضاپیما را در سکوی پرتاب مستقر کرده و عملیات پرتاب امروز انجام خواهد شد. پرواز چهار فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی با کپسول سرنشین‌دار دراگون و سوار بر موشک فالکون ۹ اسپیس‌ایکس انجام خواهد شد. اسپیس‌ایکس پیش از این موفق شده بود در یک ماموریت آزمایشی و غیرعملیاتی «دمو-۲» فضانوردان را با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی ببرد و به سلامت به زمین بازگرداند. در بخش‌های دیگری از این قسمت «چرخ»، مهم‌ترین عکس‌های دنیای علم و خبرهای علم و فناوری در ایران بررسی خواهند شد.
فصل هفتم مجله‌ تصویری چرخ مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
چرخ چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری چرخ»حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی چرخ را بر عهده دارند.

«نتهای مسی یک رویا» در افق

مستند بلند نتهای مسی یک رویا امشب از شبکه افق به نمایش در می آید. این مستند روایتی شیرین از آرزوهای کودکانه و تلاش برای رسیدن در بستر تلخی های جنگ است.
نتهای مسی یک رویا به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه کنندگی مرکز مستند حقیقت در جشنواره های داخلی و بین المللی از جمله لوکارنو، جایزه بزرگ «هارل» آمریکا، جشنواره مستند آسیایی DMZ (دی ام زد) کره جنوبی، جشنواره المپیاد یونان و جشنواره مستند زوریخ به نمایش درآمده و قرار است از امشب ۲۵ آبان ماه در افق به نمایش درآید.
این مستند علاوه بر این از شبکه های سه و مستند سیما نیز پخش خواهد شد.
نت های موسیقی یک رویا یکشنبه ۲۵ آبان ساعت ۲۲ از شبکه افق، سه شنبه ۲۷ آبان ساعت ۲۱ از برنامه «به اضافه مستند» شبکه مستند و پنجشنبه ۲۹ آبان ساعت ۲۰ از شبکه سه سیما پخش می شود.

«آن شرلی» در قاب تماشا

پخش سریال آن شرلی یکی از معروفترین و محبوبترین قصه های دنیا از چهارشنبه ۲۸ آبان ماه جایگزین سریال خانه پوشالی می شود.

آنه با محوریت کاراکتر دوست داشتنی آن شرلی، سریال درام محصول سال ۲۰۱۷ کانادا است که از کتابی به نام "آنه دختری از گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگومری اقتباس و ساخته شده است که برای نخستین بار از شبکه تماشا ساعت ۲۳ پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان این سریال آمده است: سریال آنه ماجرای دختر یتیم جوانی است که در اواخر قرن نوزدهم زندگی می کند. او در مسیر زندگی جدیدی در جزیره پرنس ادوارد قدم برمی دارد. در اولین قسمت این مجموعه ماریلا و متیو با تغییراتی در زندگی خود مواجه می شوند. آنها برای سرپرستی پسری یتیم اقدام کرده بودند ولی با آنه مواجه می شوند، دختری با موهای نارنجی...
سریال آن شرلی به مدیریت دوبلاژ  افشین زی نوری و حضور گویندگانی همچون: مینا قیاس پور، شیلا آژیر، صنم نکو اقبال، رضا افتابی، نصر الله مدقالچی، ژرژ پطرسی و...دوبله شده است.

برچسب‌ها سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما تلویزیون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما تلویزیون سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما تلویزیون اخبار کنکور کاوه خداشناس شهید شهریاری گمشده در فضا تهیه کنندگی بین المللی پخش می شود دست در دست آبان ساعت شبکه چهار خواهد شد آن شرلی یک رویا ۲۵ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند

همشهری آنلاین: اگر مستندبین حرفه‌ای هستید یا حتی اگر تنها با مستندهای حیات وحش که از تلویزیون پخش می‌شود آشنایی دارید، پیشنهادهایی که در اینجا برای شما داریم می‌تواند حسابی سر ذوق تان بیاورد.

تاریخچه وحشت عامیانه

کارگردان: کی‌یرلا جانیس

سال ساخت: ۲۰۲۱

اگر از خوره‌های ژانر وحشت هستید و شب‌ها تا یک فیلم ترسناک نبینید خواب‌تان نمی‌برد، این مستند را از دست ندهید. دوستداران ژانر وحشت به زیروزبر این ژانر توجهی وسواس‌گونه دارند و سبک‌ها، زیرگونه‌ها و تکنیک‌های فیلم‌های این ژانر را به دقت بررسی می‌کنند. وحشت عامیانه یا وحشت فولکلور یکی از زیرگونه‌های ژانر وحشت در سینما و ادبیات است که از عناصر عامیانه برای وحشت‌آفرینی استفاده می‌کند. این مستند کاوشی در تاریخچه وحشت عامیانه از پیدایش آن به واسطه گسترش‌اش در تلویزیون بریتانیا در دهه ۱۹۷۰ تا احیای آن در دهه گذشته است.

فریدا

کارگردان: کارلا گوتیرز

سال ساخت: ۲۰۲۴

فریدا کالو، نقاش مکزیکی، بین سال‌های ۱۹۰۷ تا ۱۹۵۴ زندگی کرد و با اینکه زندگی نسبتا کوتاهی داشت، اما به دلیل هنجارشکنی‌هایش یکی از چهره‌های مهم هنر معاصر به شمار می‌رود. چهره فریدا برای کسانی هم که با تاریخ هنر و نقاشی آشنایی ندارند آشناست چراکه فریدا خودنگاره‌های زیادی از خود کشیده بود. فریدا پس از تصادفی سخت در سال ۱۹۲۵ برای اولین بار شروع به نقاشی کرد و دردهای خودش، هم‌جنسانش و ملتش را روی بوم آورد. زندگی پرماجرای فریدا تا به حال موضوع چند مستند و فیلم داستانی بوده. این مستندانیمشین هم نگاهی به زندگی این نقاش برجسته مکزیکی دارد.

چهار دختر

کارگردان: کوثر بن هنیه

سال ساخت: ۲۰۲۳

روزی دو دختر بزرگ‌تر الفه، زنی تونسی که مادر ۴ دختر است، ناپدید می‌شوند. کوثر بن هنیه، کارگردان تونسی، از بازیگران حرفه‌ای دعوت می‌کند تا نقش دو دختر غایب را بازی کنند. برای الفه که غم غیاب دخترانش را بر دوش می‌کشد، حضور بازیگرانی در نقش آنها به معنی سر باز کردن زخم‌های دل و جانش است. بن هنیه موقعیتی بدیع را شکل داده و تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در برابر دوربین ایجاد کرده که سویه‌های عاطفی و روانی مختلفی دارد. این مستند که برداشت‌هایی را از امید، طغیان، خشونت، خواهری و… عرضه می‌کند، سوال‌هایی اساسی را درباره شالوده جوامع ما به بحث می‌گذارد.

کد خبر 848052 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سینمای مستند تلویزیون - مستند مادر

دیگر خبرها

  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • مستند «زندگی با فلسفه» در شبکه چهار سیما
  • «شروود» یک سریال جنایی در شبکه چهار
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم