Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-04@23:21:13 GMT

برخورد جدی با برگزارکنندگان حراج‌های صنفی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۵۷۹۱

برخورد جدی با برگزارکنندگان حراج‌های صنفی

رویداد۲۴قاسم نوده فراهانی با بیان این مطلب در برنامه زنده شبکه خبر از برخورد با واحد صنفی حاشیه ساز در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: برگزاری حراج در هر فصل و هر زمانی، طبق فصل هشتم قانون نظام صنفی، نیاز به اخذ مجوز از اتحادیه مربوط دارد.

وی افزود: دلایل برگزاری حراج باید برای اتحادیه مشخص باشد و اتحادیه بر واقعی بودن آن نظارت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوده فراهانی درباره برگزاری حراج کیف و کفش توسط یکی از واحدهای صنفی در فیلمی که در فضای مجازی حاشیه ساز شده بود، بیان کرد: متاسفانه این واحد صنفی بدون مجوز گرفتن و حتی بدون دریافت پروانه کسب، دست به انجام چنین کاری زده است.

وی ادامه داد: ما هم به محض این که متوجه شدیم، بازرسانمان به همراه عوامل نیروی انتظامی در محل حضور یافتند و تذکرات لازم را دادند، اما چون به تذکرات توجهی نکردند، همان دیروز این واحد صنفی پلمب شد.

نوده فراهانی درباره میزان نظارت‌های اتاق اصناف در بازه زمانی شیوع بیماری کرونا گفت: ما هم به دلیل نظارت‌هایی که از قبل داشتیم و هم به دلیل دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، در حدی که توان داریم بازرسی‌ها را انجام می‌دهیم، اما این بازرسی‌ها تشدید شده است.

تخلف ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در دوران کرونا

رئیس اتاق اصناف تهران درباره آمار و ارقام مربوط به میزان بازرسی‌ها و پرونده‌های تشکیل شده از زمان تشدید محدودیت‌های کرونایی جدید که از ۲۲ آبان ماه شروع شد، اظهار کرد: یک آمار کلی این است که در چندماه گذشته، حدود ۱۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی انجام شده که ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی را به دلیل عمل نکردن به ضوابط قانون نظام صنفی متخلف تشخیص دادیم و به سازمان تعزیرات معرفی کردیم.

جریمه ۳۰ واحد صنفی بعد از اعمال محدودیت های جدید در تهران

وی افزود: طی چند روز گذشته که قرار بود از ساعت ۱۸ بعد محدودیت‌هایی اعمال شود، بالغ بر ۴۰۰ واحد متخلف تذکر دریافت کردند که از این تعداد، حدود ۳۰ واحد صنفی مشمول پرداخت جریمه شدند، در صورت تکرار این امر دیگر جریمه نقدی در انتظار آن ها نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: تلویزیون در خانه ماندن را جدی نمی‌گیرد

نوده فراهانی درباره استفاده از روش‌های نوین بازرسی مانند نظارت بر فضای مجازی بیان کرد: همین یک واحد بود که متوجه نشدیم و خیلی از تخلفات واحدهای صنفی را قبل از انجام، جلوگیری می‌کنیم؛ این آقایان خودشان از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا اطلاع دارند منتهی یک کسی شب می‌خوابد و صبح بیدار می‌شود، تصمیم می‌گیرد این کار را انجام بدهد و وقتی ما متوجه می‌شویم برخورد می‌کنیم.

وی در پایان ضمن اشاره به این که بازرس قرار دادن برای هر واحد صنفی عملا امکان پذیر نیست، گفت: تمام مردم باید توجه داشته باشند که خودشان برای مبارزه با کرونا پیشتاز باشند و هرکس باید برای خدمت به رفاه حال و جان خود و جامعه به این دستورالعمل‌ها عمل کند.

منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا در ایران حراجی لباس نوده فراهانی واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت سیزهم  با اجرای آن سعی در کمک به افراد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

به گفته مدیرعامل صندوق ملی مسکن ، اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن پنج  میلیون تومان در دوسال ابتدایی بازپرداخت این وام است .

محمدرضا مهدیاراسماعیلی گفت: بعد از دوسال هم اقساط وام به صورت پلکانی دریافت خواهد شد و سود تسهیلات نهضت ملی مسکن در حال حاضر ۱۸ درصد است.

با این حال شهروند خبرنگار ما  می‌گوید بانک عامل در کوهدشت به این تصمیم ملی پایبند نیست و سود تسهیلات و مبلغ اقساط را  بالاتر اعلام می‌کند.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

با سلام خدمت خبرنگاران محترم ، بنده اهل لرستان شهرستان کوهدشت هستم ، خواهشا در خصوص وام نهضت مسکن ملی و پرداخت اقساط آن پیگیری لازم را انجام بدهید
با توجه به اینکه بارها و بارها از طریق رسانه ملی اعلام شده که وام نهضت مسکن ملی ۱۸ درصد و تا دوسال اول اقساط آن ۵ میلیون  تومان است اما در لرستان مسولین بانک اعلام میکنند بیایید سریع قسط بندی انجام بدهید ، وام ۲۳ درصد و اقساط آن حدودا ۱۲ میلیون تومان است ، بنده کارمند با سه فرزند هستم چگونه  ۱۲ میلیون تومان پرداخت کنم ،این مشکل تعداد زیادی از همشهریان است لطفا پیگیری کنید.

 

دیگر خبرها

  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان