Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان درخصوص بیماری دیابت و مراقبت‌های ویژه از افراد مبتلا به آن گفت: مبتلایان به دیابت در دوران شیوع بیماری کرونا، اضطراب بیشتری را متحمل می‌شوند، بنابراین باید از فشار‌های روانی دور باشند و استرس خود را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر توجه بیشتر به کنترل قندخون، افزود: کنترل و پایش منظم قندخون می‌تواند به جلوگیری از عوارض ناشی از افزایش یا کاهش قندخون کمک کند و احتمال بروز پنومونی باکتریایی را نیز کاهش می‌دهد.

علوی بیان داشت: اگر بیماران دیابتی علائمی آنفلوانزا شامل؛ تب، سرفه، مشکل در تنفس و... مشاهده کردند، بدون معطلی به پزشک مراجعه کنند، همچنین بروز سرفه ممکن است نشان دهنده عفونت کرونا باشد، بنابراین باید مداخلات درمانی آغاز شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه هرگونه عفونت ممکن است قندخون را بالا برده و نیاز به مایعات را افزایش دهد، تصریح کرد: بنابراین این افراد باید آب کافی در دسترس داشته و درصورت افت ناگهانی قندخون، آمادگی اصلاح وضعیت افت قندخون (هایپوگلیسمی) را نیز داشته باشند، همچنین دارو‌های مورد نیاز خود را به میزان کافی تهیه کنند.

او به داشتن خواب شبانه مناسب و خودداری از انجام بیش از حد کار‌ها تاکید و بیان کرد: تغذیه سالم بخش اصلی مدیریت دیابت است، بنابراین افراد دیابتی باید رژیم غذایی متنوع و متعادل داشته باشند تا مقدار قندخون خود را ثابت نگه داشته و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند، همچنین باید از مصرف زیاد غذا‌های سرخ شده خودداری کرده و مصرف غذا‌های شیرین، کربوهیدرات و چربی را محدود نمایند.

علوی به مصرف پروتئین‌های بدون چربی مانند؛ ماهی، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، شیر و سایر لبنیات کم چرب، لوبیای کاملا پخته شده توصیه کرد و اظهار داشت: خوردن سبزی‌های سبز و برگ دار و مصرف روزانه ۲ یا ۳ وعده میوه نقش مهمی در کنترل قند خون دارد، به همین دلیل باید در برنامه غذایی روزانه گنجانده شوند.

او ورزش را عامل بهبود سیستم گردش خون و سیستم ایمنی بدن دانست و ادامه داد: بنابراین داشتن فعالیت بدنی روزانه برای افراد دیابتی ضروری است، اما باید از حضور در مکان‌های شلوغ مانند باشگاه‌ها خودداری کننند، چراکه مکان‌های شلوغ خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهند.

علوی افزود: برای کاهش بروز پنومونی باکتریایی باید واکسیناسیون آنفلوانزا و پنوموکوک انجام شود، البته برای حفظ قندخون طبیعی، ممکن است طبق نظر پزشک معالج، نیاز به تغییرات مکرر در دوز انسولین و تعداد تزریقات روزانه باشد.

براساس این گزارش؛ به منظور خودپایشی و کنترل دیابت همه افراد می‌توانند از اپلیکیشن "idia" به صورت رایگان استفاده کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری دیابت دیابت در دوران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، اخبار و گزارش های تازه ای درباره سری هفتم گلکسی واچ منتشر شده است. پیش بینی می شود این سری ساعت هوشمند سامسونگ شامل ۳ مدل باشد، حال آنکه سری های پیشین شامل دو دستگاه بوده اند. اکنون گزارشی جدید از کره جنوبی حاکی از آن است که یک ویژگی رصد سلامتی مهم احتمالا در این گجت پوشیدنی به کار می رود.

طبق گزارش ها مذاکراتی درباره ویژگی های کلید رصد قند خون و یکپارچه سازی هوش مصنوعی در ساعت نیز انجام شده است.

پیش بینی می شود سامسونگ ویژگی رصد قند خون را در سری گلکسی واچ ۷ بگنجاند. بسیاری از تولیدکنندگان گجت های پوشیدنی از جمله اپل نیز مشغول کار روی این ویژگی رصد سلامتی و گنجاندن آن در دستگاه هایشان هستند این ویژگی برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت کمک حال است.

البته در بیانیه رسمی سامسونگ به گلکسی واچ ۷ اشاره ای نشده است. اما احتمال زیاد دارد قابلیت رصد قند خون در این محصول ارائه شود. همچنین باید منتظر ماند و دید آیا این برند کره جنوبی ویژگی مذکور را در تمام مدل ها ارائه می کند یا خیر.

کد خبر 6090119 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟