Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:17:37 GMT

فعالیت مجازی کتابخانه‌های مهریز نیاز به گسترش دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۶۲۷۲

فعالیت مجازی کتابخانه‌های مهریز نیاز به گسترش دارد

به گزارش ایرنا،حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی عصر یکشنبه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی( ۲۴ تا۳۰ آبان ) در نشست با کارکنان کتابخانه های عمومی شهرسنان افزود: فعالیت در فضای مجازی علاوه بر پرکردن اوقات فراغت مردم، اطلاعات علمی خوبی در راستای مواجهه منطقی با بیماری کووید- ۱۹ و رعایت حقوق شهروندی در اختیار مردم و جوانان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از اقدام خوب نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای ارتقای برنامه‌های کتابخوانی متناسب با سلایق و نیازهای متنوع مخاطبان ادامه داد: برگزاری مسابقات کتابخوانی با جوایز ویژه و ارزشمند یکی از راهکارهای جذب مردم به مطالعه و کتابخوانی است که باید در شهرستان افزایش یابد.

همچنین رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز با تشکر از همراهی امام جمعه مرکز شهرستان در عرصه کتاب و کتابخوانی به ارایه گزارشی از عملکرد این اداره به خصوص در ایام متاثر از کرونا در فضای مجازی پرداخت و  حمایت مردم و مسوولان را خواستار شد.

سعید قرشی افزود: هم‌اکنون در شهرستان  ۱۳۰ هزار جلد کتاب در موضوع‌های مختلف در ۱۲ باب کتابخانه‌ عمومی زیرپوشش شهرستان به خصوص بخش کودک و نوجوان برای استفاده و دسترسی راحت پنج هزار و ۶۵۰ عضو و سایر علاقه‌مندان به صورت فعال وجود دارد.

وی اظهار کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با استفاده از فضاهای مجازی و بخشی حضوری طبق مقررت با همکاری اعضا و سایر نهادهای منطقه برگزار می‌شود که اهم آنها ترویج فرهنگ مطالعه، دیدار با مسوولان، برگزاری مسابقات و تجلیل از کتابداران است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز( یکشنبه) گفت: با فوت ۴۵۹ بیمار دیگر  در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۴۱ هزار و ۴۹۳ نفر رسیده است و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

 سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۵ آبان ۱۳۹۹  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۵۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۴ نفر( حدود ۲۰ درصد) نیاز به بستری در  بیمارسیتان ها داشتد و با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۷۶۲ هزار و ۶۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۵۵۸ هزار و ۸۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنجهزار و ۶۶۶ بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۵۰۵ هزار و ۷۰ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در ۲۷  استان کشور قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰)  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید- ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

برچسب‌ها مهریز ویروس کرونا یزد نهاد كتابخانه های عمومی کشور بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز ویروس کرونا یزد نهاد كتابخانه های عمومی کشور بهداشت و سلامت مهریز ویروس کرونا یزد نهاد كتابخانه های عمومی کشور بهداشت و سلامت اخبار کنکور بیماری کووید ۱۹ در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۶۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است
  • امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت