Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  گفت: ما وظایف زیادی نسبت به شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بر عهده داریم و می‌توانیم با برگزاری مراسم یادبود شهدا، تشکیل موزه‌های دفاع مقدس، بازدید از مناطق عملیاتی و نیز انتشار وصیت نامه شهدا و خاطرات جانبازان و آزادگان، فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان جامعه انتقال دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه لشکر عاشورا و رزمندگان آن دردوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند افزود:سوسنگرد حساسیت بسیار زیادی داشت چرا که کلید فتح خوزستان بود و امام به این مسئله توجه ویژه‌ای داشتند و در دو جا فرمودند حصر آبادان و سوسنگرد باید شکسته شود لذا همه با هم شدند و آن رمز پیروزی شدو توانستند سوسنگرد را آزاد کنند.


اوگفت: شما عزیزان عزت و شرف برای این مملکت آفریدید، همت والایی که آن زمان داشتید سبب شد تا جنگ به جایی برسد که بالاخره دشمن متوجه شود در مقابل نیرو‌های جمهوری اسلامی ایران توان مقابله ندارد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقیافزود: جنگ تحمیلی برکات فراوانی داشت، یکی از آن‌ها خوداتکایی ما بود و توانستیم به این اقتدار و قدرت برسیم که دشمنان توان مقابله در ما را ندارند و همه دشمنان از قدرت موشکی ما حساب می‌برند، قدرتی که به واسطه جوانانی همچون طهرانی مقدم‌ها به دست آمد.


حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم  گفت: قبل از انقلاب، ارتش ما قادر به تعمیر بالگرد و هواپیما نبود چرا که مستشاران آمریکایی اجازه این کار را نمی‌دادند، اما امروز به جایی رسیدیم که هواپیمای شکاری و ناو جنگی می‌سازیم و همه این‌ها به برکت جنگ تحمیلی به دست آمده است.


او با بیان اینکه جوانان ۱۳ ساله بسیجی ما داوطلبانه و عاشقانه با آن روحیه به جبهه‌ها رفتند و در مقابل دشمن ایستادند خاطرنشان کرد: این‌ها با سن‌های کم کار‌های بزرگی انجام دادند و نباید فداکاری آنهافراموش شود بلکه باید به صورت کتاب نوشته شود تا برای آیندگان انتقال یابد.


در ابتدای مراسم سردار عباسقلی زاده جانشین فرمانده سپاه عاشورا و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت" وظیفه شرعی و انقلابی همه ماست تا فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های رزمندگان مان را زنده نگه داریم و به نوعی قدردان زحمات و ایثار شان باشیم.


او ادامه داد: دوران جنگ تحمیلی دوران بی‌بدیلی بود و باعث شد، تمام توطئه‌ها و بحران‌هایی که دشمنان برای انقلاب ما تدارک دیده بودند از بین برود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انقلاب اسلامی امام جمعه دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی هویت شهید دفاع مقدس

سرهنگ رستمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: شهید سید علاءالدین اسدپور متولد سال ۱۳۴۹ بود که بیست و سوم خرداد سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه و در عملیات بیت المقدس ۷ به شهادت رسید.
سرهنگ رستمی افزود: پیکر این شهید والامقام همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است و شنبه ۱۵ اردیبهشت و هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم شهرستان زرقان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • زن جوان شوهر سابقش را کشت
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد