Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکره کننده ارشد انگلیس در مذاکرات برگزیت با اعلام برخی پیشرفت‌ها در مسیر مذاکرات برای توافق تجاری با اروپا در عین حال همچنان شکست مذاکرات را ممکن دانسته و از شرکت‌ها خواست خود را برای این سناریو آماده کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه" آلمان، "دیوید فراست"، مذاکره کننده ارشد دولت انگلیس در مذاکرات برگزیت از پیشرفت هایی در مذاکرات درباره توافق تجاری با اتحادیه اروپا سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات در این باره در بروکسل در پیامی توئیتری نوشت: پیشرفت هایی در مسیر مثبت در روزهای اخیر وجود داشته است. در حال حاضر ما در بسیاری بخش ها متن مشترکی برای یک قرارداد داریم، اگر چه هنوز درباره نکات قابل توجهی توافقی به دست نیامده است.

دراین میان اتحادیه اروپا از عدم تحرک لندن در مذاکرات پسا برگزیت گله دارد. ماه ها مذاکرات برای دستیابی به توافقی تجاری همچنان در سایه مناقشات بر سر برخی مسائل به نتیجه نرسیده است.

از امروز ( یکشنبه) دور جدیدی از مذاکرات دیوید فراست با میشل بارنیر، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا آغاز می شود. دیوید فراست در پیام توئیتری خود نوشت: از 22 اکتبر ما تقریبا هر روز مذاکراتی را انجام داده ایم. زمان در حال اتمام است و چندین مهلت مقرر برای دستیابی به نتیجه تا به حال نقض شده است. یک توافق نامه تجاری باید از طرف هر دو طرف تصویب شود تا در پایان سال بتواند اجرای شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دیوید فراست در پیام توئیتری خود هشدار داد که این مذاکرات همچنان ممکن است به شکست بیانجامد و شرکت ها باید خود را آماده کنند.

وزیر محیط زیست انگلیس هم در گفتگو با یک رسانه انگلیسی گفته است" زمان آن رسیده که شرکت ها باید واقعا بدانند برای چه شرایطی باید آماده شوند. هفته آینده زمانی است که در آن همه چیز باید حرکتی داشته باشد.

وزیر امور خارجه ایرلند هم در مصاحبه ای درباره شکست مذاکرات به دلیل پایبندی انگلیس به لایحه اصلاح توافق برگزیت لندن موسوم به لایحه بازار داخلی هشدار داده است. این لایحه را بوریس جانسون چندی پیش به پارلمان آورده و بر پیشبرد آن تاکید دارد. جانسون اصلاح توافق برگزیت را در این طرح پیشنهادی خود در دستور کار قرار داده است که بخش هایی از توافق را نقض می کند.

انتخابات آمریکا و سردرگمی جانسون در مذاکرات برگزیترایزنی تلفنی بی‌نتیجه "جانسون" و "فون در لاین" درباره برگزیت

وزیر خارجه ایرلند تاکید کرد که اتحادیه اروپا به هیچ عنوان توافق جدیدی را با انگلیس تصویب نخواهد کرد در شرایطی که دولت انگلیس بخواهد توافق موجود را که هنوز 12 ماه از انعقاد آن نگذشته است و همچنین قوانین بین المللی را نقض کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

"مارتین وبر"، رئیس فراکسیون حزب محافظه کار خلق پارلمان اروپا هم بوریس جانسون را به تغییر مسیرفراخوانده و گفته است: جانسون باید سر عقل بیایدو مصالحه کند. تنها در این صورت است که می توان از خسارات بیشتر به مردم و اقتصاد انگلیس و اتحادیه اروپا جلوگیری کرد.

دوران گذار انگلیس با پایان سال جاری میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند..

بدون دستیابی به توافقی در این باره عواقب اقتصادی سختی در انتظار طرفین خواهد بود..

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است

روزنامه عرب زبان رای الیوم نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی همه را فریب داده و مشخص نیست که چه زمانی به شروط مقاومت تن می دهد.

به گزارش مشرق، رای الیوم در مطلبی با اشاره به روند مذاکرات مربوط به آتش بس غزه نوشت که پس از اینکه فضای مثبتی بر روند این مذاکرات میان حماس و تل آویو با میانجی گری مصر و قطر انجام شد و وعده نزدیک بودن دستیابی به توافقی داده شد که به جنگ خونین در غزه خاتمه پیدا کند، این وضعیت زیاد دوام نیافت و نشانه های شوکه کننده تاکید بر این دارد که توافق همچنان دور از دسترس است.

این رسانه افزود: مواضع ساعات گذشته مقامات صهیونیست و مسئولان حماس تاکید بر این نکته است که همچنان توافق دور از دسترس است و موانع بسیاری در مسیر برقراری آتش بس در غزه وجود دارد؛ موضوعی که یاس را در میان ساکنان نوار غزه که منتظر پایان جنگ و درد و رنج های خود هستند، ایجاد کرد.

به نوشته رای الیوم، با وجود تمام تلاش‌های مصر برای ایجاد فضای مثبت در پرونده مذاکرات و موفقیت آن، اما حقیقتی که در داخل اتاق های بسته رخ می دهد، با مواضع رسانه ای از زمین تا آسمان تفاوت دارد و میزان دوری در دستیابی به توافق آتش بس و مبادله اسیران میان تل آویو و حماس را نشان می‌دهد.

این رسانه ادامه داد: «محمود مردوای» از رهبران حماس بر خواسته های حماس مبنی بر بازگشت آوارگان، بازسازی نوار غزه و خروج اشغالگران به طور کامل از این منطقه تاکید کرد و «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز با اشاره به اینکه این جنبش مانع در مسیر مذاکرات ایجاد نکرده است، نتانیاهو و کابینه او را متهم کرد که روند مذاکرات را به تعطیلی کشانده‌اند.

رای الیوم اضافه کرد: همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که فرصت دستیابی به توافق در جریان مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه و مبادله اسیران بسیار اندک است، هر چند رسانه های مصری از پیشرفت در مذاکرات خبر دادند. یک مقام صهیونیست هم بر ورود ارتش این رژیم به رفح تاکید کرد و اینکه تل آویو به پایان جنگ تن نخواهد داد.

این رسانه عرب زبان نوشت: یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین از موانع زیاد در مسیر مذاکرات به علت مخالفت اشغالگران با آتش بس دائمی خبر داد و این در حالی است که حماس با توافقی که به آتش بس دائمی منجر نشود، مخالف است. نتانیاهو مانع موفقیت مذاکرات می‌شود و اهتمامی به بازگشت اسیران صهیونیست و خواسته های آنها ندارد و جهان را با تداوم جنگ کشتار جمعی به چالش می کشد.

رای الیوم افزود: تلاش‌های میانجی گران قطری و مصر و آمریکا برای قانع کردن طرفین به توافق آتش بس و مبادله اسرا به منظور پایان دادن به جنگ غزه که -بحران بشری و بهداشتی بی سابقه ایجاد کرده و بیش از ۳۴ هزار شهید برجای گذاشته که بیشتر آنان را کودکان و زنان تشکیل می دهند- ادامه دارد. نتانیاهو همه را فریب داده و حماس از دام نجات پیدا کرده و مصر از این روند خشمگین است. آیا نتانیاهو به شروط مقاومت تن می‌دهد یا جنگ ادامه می‌یابد؟

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری واکسن آسترازنکا از بازار/ عارضه لخته خون ثابت شد
  • جمع‌آوری واکسن معروف از بازار
  • جمع‌آوری واکسن معروف از بازار/ عارضه لخته خون ثابت شد
  • واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • منبع صهیونیستی: نتانیاهو مذاکرات را به شکست کشاند
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!