Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@17:30:31 GMT

نحوه تکثیر گل حسن یوسف

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۷۲۲۰

نحوه تکثیر گل حسن یوسف

تکثیر حسن یوسف از طریق قلمه:
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میهن کاکتوس ، گل حسن یوسف، به آسانی توسط قلمه ساقه تکثیر می‌شود فقط کافی است که قلمه‌ها را معمولاً در اواخر تابستان تا اواخر پاییز تهیه می‌کنند قلمه‌ها حداقل به طول ۳ سانتیمتر و به طور مطلوب ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر هستند و از نوک ساقه‌ها تهیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط دو برگ موجود در بالای قلمه نگهداری و مابقی قطع می‌شوند.  قلمه‌ها را می‌توان در آب و یا در بستر کاشتی سبک و مرطوب همانند ماسه مرطوب نیز می‌توان کاشت کرد. در صورت استفاده از آب هر ۵ تا  روز می‌بایست آب ظرف حاوی قلمه‌ها را با آب تازه عوض کرد.  در طی ریشه زایی قلمه‌ها دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد مناسب است. زمانی که ریشه گیاهان شکل گرفت و شواهدی از رشد برگ‌های جدید به‌دست آمد می‌توان از کود  ۲۰-۲۰-۲۰ برای کوددهی گیاهان جوان استفاده کرد.
تکثیر گل حسن یوسف از طریق کاشت بذر:
در صورت بذر دهی گیاه می‌توان از بذور آن نیز در تکثیر حسن یوسف استفاده کرد. بذرها را بر روی سطح بستر کاشت مرطوبی بگذراید و با دست کمی آنها را به سطح بستر فشار دهید. پوشاندن بذرها  لازم نیست زیرا برای جوانه زنی به نور نیاز دارند. هر روز بذرها با به وسیله غبار پاشی مرطوب نگهدارید و سطح بستر کاشت را برای حفظ رطوبت با پوششی پلاستیکی بپوشانید. دمای ۲۳-۱۸ درجه سانتی‌گراد برای جوانه زنی بذور کافی است و بذرها در طی ۱۰ روز جوانه می‌زنند. بذرها را می‌توانید در خاک پیت ماس یا کوکوپیت کاشت کنید. کوددهی را شروع کنید تا با سرعت بیشتری رشد کنند.   چند ماه پس از بزرگ شدن جوانه‌ها می‌توانید آنها را به گلدان منتقل کنید. در این سن می‌توانید از ترکیب خاک پیت ماس، خاک باغچه، کوکوپیت یا خاک‌برگ استفاده کنید. پس از دو ماهگی می‌توانید

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حسن یوسف گل گیاه تکثیر زندگی حسن یوسف قلمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوانندگی اختصاصی و جالب یوسف صیادی برای حامد آهنگی (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هدیه دور از انتظار سامان احتشامی برای مهران مدیری (فیلم) کل‌کل حامد آهنگی با خانم بازیگر با چاشنی نوشابه (فیلم) رقص هندی حامد آهنگی با کفش‌های عجیبش (فیلم)

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • خوانندگی اختصاصی و جالب یوسف صیادی برای حامد آهنگی (فیلم)