Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@22:14:22 GMT

روستای گردشگری علوه بهسازی و بازسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۸۷۸۳۰

روستای گردشگری علوه بهسازی و بازسازی می‌شود

شریعتی با اشاره به اینکه روستای علوه یک منطقه گردشگری است و هر ساله در فصل برداشت چای ترش گردشگران ملی و بین‌المللی زیادی را جذب می‌کند گفت: باید شرایط بهداشتی و استاندارد لازم برای میزبانی از گردشگران این منطقه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» شامگاه (یکشنبه 25 آبان) در حاشیه بازدید از روستای علوه جهت شرکت در مراسم برداشت چای ترش و آئین کلنگ زنی بهسازی و آسفالت گرم هشت روستای شهرستان کارون اظهار کرد: این ایام مصادف است با برداشت چای ترش در روستای علوه که هر ساله گردشگران ملی و بین‌المللی زیادی برای این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسمی بزرگ و در خور و همچنین حضور گردشگران در این روستا وجود نداشت لذا به همراه امام جمعه، بخشداران و مسئولان منطقه جهت پاسداشت این مراسم حضور پیدا کردیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد سال آینده بحث کرونا رفع شده باشد و باز بتوانیم مراسم بزرگی برای آن برگزار کنیم ادامه داد: این منطقه به روستای بدون بیکار شهرت دارد و همه زنان و مردان پا به پای هم کار می‌کردند و به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کنند و یک روستای نمونه است.

 

شریعتی با بیان اینکه هشت روستای شهرستان کارون فاقد دهیاری بوده که یکی از آنها روستای علوه است اضافه کرد: برای بازسازی و بهسازی روستاها این پروژه‌ها را آغاز کردیم که امیدواریم ظرف چند ماه آینده این پروژه‌ها تکمیل و روستاها بهسازی شوند.

 

وی یاد آور شد: از آنجا که روستای علوه یک منطقه گردشگری است بنا شد هزینه بیشتری صورت گیرد و آبفای استان را موظف کردیم که در این بازدید حضور یابد و وضعیت آب و فاضلاب روستا را بررسی کند تا شرایط بهداشتی و استاندارد لازم برای میزبانی از گردشگران این منطقه فراهم شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: روستای گردشگری علوه برداشت چای ترش غلامرضا شریعتی روستای علوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی

به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع شد.

این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان های مسئول انجام شده است.

از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می شود، طرح روان سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه های گردشگران دنیاست. این نوع سفر در سال های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری ها و هماهنگی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین ‏المللی به کشور، در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون ‏های بین ‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‏ المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان