Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه فنی حرفه‌ای این رسالت را دارد که نیرو‌هایی را تربیت کند که برای شروع و ورود به بازار کار دارای مهارت‌هایی خاص باشند، آموزش میدهد در اصل دانشگاه فنی حرفه‌ای دانشجویان خود را آشنا به کار خاص و حرفه خاص را در نظر دارد. ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفتگو با میزان گفت: هدف اصلی این دانشگاه این است که ارتباط عمیق تری بین بازار کار و دانشگاه و مشاغل ایجاد کند یک رابطه مثلث بین سه موارد بازارکار، دانشگاه و مشاغل را نگه دارد، و ارتباط بین بازار کار و آموزش نزدیکتر باشد در اصل فلسفه تحصیل در دانشگاه فنی حرفه‌ای همین موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحی عمران گفت: سنگ بنای اولیه مراکز آموزش عالی با رویکرد تربیت تکنسین‌های فنی با مدرک کاردانی در رشته‌های گوناگون و متناسب با نیاز صنعت کشور گذاشته شد.
وی ادامه داد: در سالیان بعد این مراکز تحت عناوین مختلف به کار خود ادامه داده و در مقاطع تحصیلی بالاتر، کارشناسی، نیز اقدام به جذب دانشجو نمودند تا اینکه در سال ۱۳۹۰ با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه فنی حرفه‌ای به عنوان تنها دانشگاه در امر آموزش عالی فنی و حرفه‌ای آغاز به کار کرد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای توضیح داد: دانشگاه فنی حرفه‌ای این هدف را ندارد که بعد از اتمام تحصیلات در این دانشگاه، دانشجویان خود را به سمت تحصیلات تکمیلی سوق دهد، چون خود تحصیلات تکمیلی است.
وی ادامه داد: هدف از دانشگاه فنی حرفه‌ای پس از اتمام تحصیل ورود به بازار کار است نه صرفا تحصیلات عالیه، در این دانشگاه دوره تحصیلی کاردانی و کارشناسی است و اکر خواهان تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند می‌توانند در سایر دانشگاه‌های کشور بدون هیچ مانعی به تحصیلات خود ادامه دهند.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: در حال حاضر چیزی در حدود ۱۷۰ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای زیر مجموعه دانشگاه فنی حرفه‌ای فعال است بیشتر فعالیت‌های فنی حرفه‌ای دانشگاه عمدتا در مقطع کاردانی است به طوریکه در این مقطع ۱۰۴ رشته تحصیلی ارائه می‌گردد. البته اگر شما دارای مدرک کاردانی هستید نگران نباشید، زیرا در حال حاضر در مقاطع بالاتر، کارشناسی ناپیوسته، همچنین کارشناسی پیوسته امکان ادامه تحصیل در دانشگاه فنی حرفه‌ای وجود دارد که ۵۱ رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و تنها ۶ رشته در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می‌شود.
صالحی عمران بیان کرد: باید درنظر داشته باشید که فلسفه‌ی تاسیس این دانشگاه تربیت تکنسین‌های کاردان متناسب با نیاز صنعت است پس طبیعتا عمده‌ی دروس ارائه شده در هریک از رشته‌ها به صورت عملی و کارگاهی برگزار می‌شود به گونه که چیزی در حدود ۷۰ درصد دروس کارگاهی و ۳۰ درصد بقیه دروس نظری است.

بیشتر بخوانید:
فراخوان جذب دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گروه صنعتی ایران خودرو
انتهای پیام/ برچسب ها: فنی حرفه ای دانشگاه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فنی حرفه ای دانشگاه رییس دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه فنی حرفه ای بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل تظاهرات محکومیت رژیم صهیونیستی و توقف نسل کشی در غزه به بیش از ۵۸ دانشگاه، موسسه و دانشکده آمریکایی کشیده شده است.
یورش پلیس آمریکا و حمله به دانشجویان اعتصاب کننده هم همچنان ادامه دارد.
محوطه برخی از این دانشگاه ها مملو از چادرهایی است که دانشجویان و اعضای هیئت علمی نصب کرده اند و به دانشجویان بیرون دانشگاه اجازه ورود به محوطه دانشگاه داده نمی شود.
دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا که آغازگر اعتراضات حمایت از فلسطین در سراسر آمریکا هستند، اعلام کردند که با مسئولان دانشگاه به توافق نرسیده‌اند و مایلند به اعتراضات خود تا زمان رسیدن به خواسته‌هایشان ادامه دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس برابر آلومینیم
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس