Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: عرضه سهام کارخانجات تعطیل‌ شده و ضررده در بورس بسیاری از مردم را به خاک سیاه نشاند و سرمایه‌های آنها را غارت کرد. - اخبار استانها -

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با انتقاد از سوءمدیریت و عدم مدیریت مدیران و مسئولان بازار سرمایه در کشور اظهار داشت: متاسفانه عرضه سهام کارخانجات تعطیل ‌شده، ضررده و به‌دردنخور در بورس بسیاری از مردم را به خاک سیاه نشاند و سرمایه‌های آنها را غارت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به تورم افسارگسیخته و اینکه ارزش پول ملی مدام پایین می‌آمد، بسیاری از مردم برای حفظ دارایی‌ها و سرمایه‌های خود وارد بازار بورس شدند که با سود حاصل از افزایش قیمت سهام سرمایه‌های خود را حفظ کنند اما متاسفانه کلاً ضرر کردند و امروز سرمایه‌های زندگی خود را از دست ‌رفته می‌بینند.

رحمانی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه صادرات کشمش در استان قزوین ادامه داد:‌ با توجه به اینکه صادرات غیرنفتی یکی از منابع مهم درآمدی کشور است و صادرات کشمش در این حوزه نقش بسیار مهمی دارد، باید تلاش کنیم تا ضمن ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان قزوین درآمد ارزی خوبی از ناحیه کشمش وارد کشور و استان کنیم.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در حال حاضر دومین تولیدکننده بزرگ کشمش در دنیا است، گفت: در صادرات کشمش با 2 کشور ترکیه و آمریکا رقابت داریم که البته کیفیت کشمش تولیدی ما از آنها بالاتر است اما موانع مختلفی از جمله نبود سیاست‌گذاری درست صادرات کشمش ما را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با بورس اوراق بهادار در قزوینعضو کمیسیون صنایع مجلس: با عرضه 20 درصد فولاد کشور در بورس قیمت آن را بالا بردندنماینده مردم قزوین در مجلس: ‌رونق بورس واقعی نیست / نگرش سرمایه‌محوری اقتصاد ملی را متحول می‌کند

رحمانی با ذکر اینکه در اثر تحریم و جنگ اقتصادی صادرات نفت ما به حداقل خود رسیده است، افزود: در این شرایط باید صادرات غیرنفتی کشور را فعال کنیم و می‌توانیم با صادر کردن محصولاتی مانند کشمش، پسته، فرش و صنایع دستی که در این محصولات صاحب برند جهانی هستیم، درآمد ارزی قابل توجهی را عاید کشور کنیم.

وی ادامه داد: با افزایش صادرات غیرنفتی به همین کشورهای همجوار و همسایه می‌توانیم کسری بودجه و اعتبارات ناشی از کمبود فروش نفت را به راحتی جبران کنیم و بودجه کشور را از وابستگی به نفت برای همیشه خلاص کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی استانداری قزوین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کشاورزی استانداری قزوین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس صادرات کشمش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتبارات فرهنگی گفت: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بودجه فرهنگی اظهار داشت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان