Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ شمار زیادی از زنان دریادل جزیره هنگام از دیرباز با دل زدن به دریا، نقش ارزنده خود را در اداره زندگی ایفا کرده‌اند، اینک صدور ۱۵ مجوز صید، خبری خوش برای شیرزنان این دیار محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، یکی از تعاونی‌‌های فعال شهرستان قشم به تعاونی صیادان در بزرگترین جزیره خلیج فارس در جزیره قشم مربوط می‌شود که شمار زیادی از مردان و زنان دریا دل در آن مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دل نگرانی‌های بخشی از فعالان این حوزه کاری، به نداشتن مجوز صید آنان مربوط می‌شود به طوری که نمی‌توانند از امتیازات این کار ارزشمند از جمله دریافت سوخت یارانه‌ای و دیگر تسهیلات دولتی استفاده نمایند.

استاندار هرمزگان هشتم آبان‌ماه امسال در سفر به جزیره هنگام از توابع شهرستان قشم، که کلنگ عملیات اجرایی ساخت مرکز سلامت این جزیره را به زمین زد، در حاشیه این مراسم در پاسخ به درخواست شماری از بانوان هنگامی قول صدور مجوز صید را به بانوان در این جزیره داد.

از همان روز فرماندار شهرستان قشم موضوع صدور مجوز برای بانوان تلاشگر در حوزه صید و صیادی را از طریق رایزنی با معاون صید استان هرمزگان دنبال کرد و خوشبختانه این خبر خوش در پیگیری و تحقق این امر مهم در دیدار بخشدار شهاب قشم با مدیرکل شیلات استان هرمزگان به طور رسمی اعلام شد که به زودی مجوز صید برای 15 تن از بانوان جزیره هنگام صادر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در گفت‌وگو با عبداللطیف گورانی بخشدار شهاب شهرستان قشم مسئله را جویا شدیم و وی به صراحت اعلام کرد: قول استاندار هرمزگان با صدور 15 مجوز صید برای بانوان جزیره هنگام محقق خواهد شد.

توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان جزیره هنگام

بخشدار شهاب شهرستان قشم گفت: صدور 15 مجوز صید ویژه بانوان جزیره هنگام نقش مهمی در توانمند سازی و ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان این جزیره به همراه خواهد داشت.

عبداللطیف گورانی، اظهار داشت: براساس آئین‌نامه جدید شیلات، هر مجوز صید برای دو نفر صادر می‌شود که به این ترتیب 30 تن از بانوان جزیره هنگام با داشتن این مجوزها در حوزه صید فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: این مجوزها با اولویت بانوان سرپرست خانوار و کسانی است که دارای شناور صیادی هستند و به طور مستمر در حرفه صیادی فعالیت می‌کنند.

به نظر می‌رسد در ماه‌های پایانی عمر دولت تدبیر و امید، نگاه ویژه ای به جزایر از جمله جزیره هنگام قشم شده است که ساخت مرکز سلامت و دو باب خانه پزشک به همراه صدور 15 فقره مجوز صید برای بانوان این جزیره از جمله آنهاست.

بخش زیادی از فعالان حوزه صید و صیادی در قشم که فاقد مجوز کار هستند با ورود به جمع تعاونی‌های این حوزه، مشغول کسب روزی حلال هستند اما بدون داشتن مجوز امکان استفاده از مزایای قانونی این فعالیت ارزشمند را ندارند.

با توجه به فعالیت شمار زیادی از مردم قشم در حوزه شیلات به ویژه صید و صیادی، انتظار می‌رود نماینده دولت در این بخش از میهن اسلامی با توجه به نگاه مثبت استاندار هرمزگان، حرکت مثبت دیگری را برای صدور مجوز صید و صیادی تلاشگران بدون مجوز این حوزه را دنبال کند تا به یاری حق همه این زحمتکشان با آسودگی خیال بیشتر در دل دریا به کسب و کار مشغول باشند.

جزیره هنگام با مشارکت خیران صاحب درمانگاه می‌شودقم| بانوان سرپرست خانوار برای بازگشت به زندگی مشترک حمایت می‌شوندعضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: تعداد بانوان زندانی استان قزوین کمتر از میانگین کشوری است

جزیره هنگام با حدود 500 نفر جمعیت در بخش شهاب شهرستان قشم قرار دارد که شغل بیشتر مردم آن به حوزه شیلات و صید و صیادی و همچنین صنایع دستی و گردشگری مربوط می‌شود.

انتهای پیام/7558/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجوز صید شهرستان قشم برای بانوان صید و صیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران

به گزارش خبرنگار مهر، علی کرمی بعدازظهر پنجشنبه در نشست بررسی پرونده‌های حقوقی و قضائی شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران، اظهار کرد: تاکنون برای ۵ میلیون مترمربع از زمین‌های بخش خصوصی و برای ۴ میلیون مترمربع از زمین‌های ملی شهر مهاجران، اسناد مالکیت صادر شده است.

وی بیان کرد: ۹۶ قطعه در محله دو، ۱۶۶ قطعه در محله چهار و ۹۰۰ قطعه در محله پنج شهر جدید امیر کبیر در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار شده است.

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر و مهاجران استان مرکزی گفت: این شرکت همچنین ۲۰۰ قطعه زمین در شهر امیرکبیر به متقاضیان برای ساخت انفرادی مسکن برای ساخت قرار در نظر گرفته است.

کرمی گفت: شهر جدید امیرکبیر ۱۰۰ میلیون مترمربع وسعت دارد که سند تک برگ برای ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های این شهر جدید صادر شده است.

وی افزود: همچنین ۱۲۰۰ فقره سند تک برگ رسمی مالکیت شش دانگ برای واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید امیرکبیر صادر شد که این مهم یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

مسئوول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: در حریم شهری شهر جدید امیرکبیر، ۲۳ فقره سند تک برگ دریافت شد که ۱۸ فقره از این اسناد در محدود شهر و مربوط به ۱۸ محله‌ای که در طرح تفصیلی پیش بینی شده شهر جدید امیرکبیر است.

کرمی عنوان کرد: در یک سال گذشته، حدود ۵۰ پرونده حقوقی و کیفری با موضوعات متنوع دستور کار قرار گرفت که بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های حقوقی و قضائی، به نفع این شرکت، منتج به صدور حکم قطعی شده است.

کرمی افزود: همچنین در حوزه پرونده‌های حقوقی و قضائی برای نمونه می‌توان به اخذ حکم محکومیت یک شرکت خصوصی به پرداخت مبلغ ۵۸ میلیارد تومان به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر که قطعیت یافته و در حال اجرا است اشاره کرد.

مسؤول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: همچنین در پرونده دیگری مطالبات اهالی یک روستا، جهت اثبات مالکیت حدود ۲۰۰ هکتار بوده که با همت وکلای شرکت و واحد حقوقی و املاک شرکت در نهایت حکم نسبت به ۱۰ هکتار از این اراضی صادر و نسبت به ۱۹۰ هکتار دیگر از این اراضی حکم به بی حقی اهالی آن روستا به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر صادر و قطعی شد.

کد خبر 6088674

دیگر خبرها

  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد