Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهرستان بجنورد با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این وضعیت بحرانی کرونا تنها ۲ مرکز نمونه گیری دارد و پاسخ نمونه‌ها نیز بین ۴ تا ۶ روز بعد اعلام می‌شود و این یک زنگ خطر بزرگ برای چرخش افراد ناقل در سطح جامعه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با وجود بیش از 200 هزار نفر جمعیت٬ دارای تنها دو مرکز تست و نمونه گیری کروناست و این درحالی است که روزانه حدود 500 نفر به تعداد کرونایی‌های استان افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر کمبود مراکز نمونه‌گیری کرونا در استان خراسان شمالی در حالی است که هنوز هیچ مرکز خصوصی در استان قادر به نمونه‌گیری و اعلام نتیجه تست کرونا نیست. نبود مراکز خصوصی تست گیری کرونا و طولانی مدت شدن فرایند تست گیری و اعلام نتیجه٬ مشکلاتی است که این روزها خراسان شمالی را به یکی از استان‌های قرمز شیوع کرونا در کشور تبدیل کرده است.

تغییر محل و نحوه برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس به دلیل کروناوزارت بهداشت برای مقابله با کرونا از ظرفیت طب سنتی استفاده کندتصمیم‌گیری برای تعطیلی گسترده در ستاد کرونای قشم کلید خورد

برخی از مراجعان مراکز تست گیری کرونا در استان می‌گویند٬ علی رغم داشتن علائم متعدد٬ بعد از مراجعه و تست‌گیری٬ مدت‌ها منتظر نتیجه آزمایش بوده و پس از یک هفته نتیجه آن‌ها اعلام شده است. به عنوان مثال اگر یک کرونایی که از نتیجه تست خود خبر ندارد در شهر در حال چرخش بوده و به دورهمی‌های خانوادگی برود٬ وضعیت شیوع کرونا در حالت بحران قرار می‌گیرد.

 آیا وقت آن نرسیده که مسئولان بهداشت و درمان استان و مدیران ارشد استانی فکری به حال افزایش مراکز نمونه‌گیری و گسترش تست‌های کرونا بکنند. در این گزارش ویدیوئی که بخشی از تصاویر آن توسط مردم به دست ما رسیده٬ نگاهی داریم به مشکلات مراکز تست گیری در بجنورد و اینکه چگونه کرونا در جامعه در حال چرخش است.

انتهای پیام/311/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا خراسان شمالی گیری کرونا نمونه گیری تست گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد

میزان بارش‌های سامانه اخیر که روز گذشته در خراسان شمالی فعال بود، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، میزان بارش‌های سامانه اخیر که روز گذشته در خراسان شمالی فعال بود، اعلام شد.

بر این اساس بجنورد ۶.۵ میلی متر، آشخانه ۵.۱ میلی‌متر، راز ۴.۹ میلی‌متر، شیروان ۱۱.۹ میلی‌متر و صفی‌آباد ۵.۵ میلی‌متر بارندگی را ثبت کردند.

همچنین ۱۰.۷ میلی متر بارش در فاروج را شاهد بودیم.

ایستگاه کلات اسفراین با ۳۵.۶ میلی‌متر بیشترین بارش را طی گذر سامانه بارشی به خود اختصاص داده است.

کد خبر 750744

دیگر خبرها

  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد