Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در پاسخ به سوالی که آیا متخلفان از استادان یا کارمندان دانشگاه ها هستند، اظهار داشت: در پرونده های موجود، برخی از کارمندان دانشگاه ها فعلاً متهم و مظنون به همکاری با این موسسه ها هستند اما هنوز اتهام آنها ثابت نشده است ولی فرایند پیگیری پرونده ادامه دارد؛ به عنوان مثال در گرگان مشخص شد که کارمندان برخی از دانشگاه های غیردولتی در این امر سهیم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر رسیدگی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم به انگیزه و هویت این کارکنان اشاره کرد و گفت: برخی از آنها کارمندان قراردادی، پیمانی یا پروژه ای هستند که در سال های اخیر بیشتر با انگیزه های مالی دست به این کار می زدند، البته در برخی موارد انگشت شمار انتقام کارمند از مدیر دانشگاه ها به دلیل ارتقاء ندادن رتبه یا پایه فرد نیز مشاهده شده است.

جعفری با بیان اینکه امکان رصد استادان یا دانشجویان متخلف برای وزارت علوم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برخورد با موسسه های تهیه و فروش پایان نامه، هویت افراد متعددی را افشا می کند؛ اگر وزارت علوم در چارچوب مقابله با قانون تقلب با این موسسه ها برخورد انتظامی نکند، آنگاه زیر سوال می رود.

وی افزود: صدور مدرک تحصیلی و مدرک فروشی از دیپلم تا دکتری با یک جستجوی ساده در اینستاگرام رواج بسیاری پیدا کرده است.

جعفری تاکید کرد: اگر نظارت سیستمی و سازمان یافته با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، قوه قضاییه و نیروی انتظامی وجود داشته باشد، امکان شناسایی آی.پی های انتشاردهندگان مشخص می شود؛ تعدادی از دانشگاه های ایران در جایگاه دانشگاه های برتر دنیا قرار دارند اما این اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی، اعتبار و صحت علمی دانشگاه های کشور را زیر سوال می برد.

مدیرکل دفتر رسیدگی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم با اشاره به شهرهایی که در آن چندین مورد تقلب علمی کشف شده است، گفت: چندین مورد تخلف در زمینه پایان نامه با پیگیری های حقوقی دانشگاه فردوسی مشهد کشف، ضبط و متخلفان دستگیر شدند؛ همچنین برخی موارد در شهرهای تهران، گرگان و اصفهان گزارش و پیگیری شد.

جعفری ادامه داد: این پیگیری ها باید قوی تر و جدی تر از گذشته ادامه داشته باشد و با متخلفان برخوردهای قاطع تری صورت گیرد. اگر افرادی داخل دانشگاه با موسسه های تهیه پایان نامه ارتباط داشته باشند، برخوردهای قضایی و کیفری در انتظار آنها است.

به گزارش ایرنا، خردادماه سال ۹۸، پلیس امنیت با همکاری وزارت علوم و قوه قضاییه اقدام به شناسایی و پلمب ۲۵ موسسه تهیه و فروش پایان نامه در میدان انقلاب کرد.

برچسب‌ها فریدون جعفری تقلب پایان نامه تقلبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فریدون جعفری تقلب پایان نامه تقلبی فریدون جعفری تقلب پایان نامه تقلبی اخبار کنکور پایان نامه وزارت علوم دانشگاه ها موسسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، قاسم عموعابدینی در مراسم تجلیل از اساتید سرآمد و نمونه آموزشی دانشجویان نمونه دانشگاه کاشان گفت: برخی از طرح‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان در راستای دانشگاه حکمت بنیان است که این اقدام شایسته و ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه حکمت بنیان تصویب شده است خاطر نشان کرد: برنامه محوری، استاد محوری، شاگردپروری و اخلاق محوری فلسفه وجودی دانشگاه حکمت بنیان است.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشمندان ایرانی همچون ابوعلی سینا، خوارزمی، غیاث الدین جمشید کاشانی و ... نقش کلیدی را در توسعه علمی داشتند، خاطر نشان کرد: امروز نیز اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نقش مهمی در تحقق دانشگاه حکمت بنیان دارند.

معاون آموزشی وزارت علوم استادمحوری را دیگر رکن دانشگاه حکمت بنیان عنوان کرد و افزود: امروز بیش از ۵۳ درصد پذیرش دانشجویان دکترای دانشگاه‌ها به صورت استادمحور انجام می‌شود.

عموعابدینی به انتخاب اساتید سرآمد آموزشی اشاره کرد و گفت: ۲۰ نفر از از اساتید دانشگاه‌ها به عنوان سرآمدان نمونه کشور انتخاب و از بین این تعداد ۲ تا ۳ نفر در سطح بین‌المللی معرفی می‌شوند.

وی حکمت عملی و حکمت نظری و علم نافع را راه رسیدن به دانشگاه حکمت بنیان دانست و افزود: خوشبختانه برخی از طرح‌های دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان مسیرش علم نافع است که باید این حرکت به دیگر دانشکده‌ها نیز سرایت یابد.

۹ طرح آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشگاهی کاشان در آیینی با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

این طرح‌ها شامل فیزیک‌سرای دانشگاه، مرکز توانمندسازی اجتماعی، مرکز بین‌المللی‌سازی علوم انسانی، خانه سلامت، کلینیک حقوق، خانه خلاق علوم انسانی، آزمایشگاه روانشناسی، و آزمایشگاه حیوانات فیزیولوژی ورزشی است.

کد خبر 6098173

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی