Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سرتیپ دوم علی اسدی فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم امروز در مراسم رونمایی از ۴۰ پلاک شهید در مجتمع امام خمینی (ره) در قم گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از یاد نبریم و باید یاد و خاطره شهدای قبل و بعد از انقلاب، شهیدان ۸ سال دفاع مقدس، شهدای مدافع امنیت، شهدای حرم و سردارانی، چون حاج قاسم سلیمانی را زنده نگاه‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم افزود: چنین جلساتی به شهدا و خانواده معظم ایشان تعلق دارد و در محضر شهدا و خانواده شهدا بودن توفیق می‌خواهد.

او تصریح کرد: خانواده شهدا چشم‌وچراغ این ملت شریف هستند و امروز شهدا ما را دعوت کرده‌اند و باید خود را خادمان شهدا و قدردان این فرصت‌ها بدانیم.

فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) بیان کرد: مزین شدن ۴۰ کوچه و برزن با پلاک شهدا درقم، حرکتی بزرگی در معرفی شهداست و می‌خواهیم این پلاک‌ها در شهر نمود پیدا کند.

اسدی گفت: بسیاری از جوانان با زندگی رزمندگان و ایثارگران و شهیدان آشنا نیستند و اگر به‌خوبی عنوان نشود نمی‌توانیم به‌خوبی این فرهنگ را در جامعه تبیین کنیم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم یادآورشد: برگزاری کنگره شهدا بسیار ارزشمند است و متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم بهتر از این دین خود را به شهیدان ادا کنیم، اما همین تلاش به ویژه از مسئولان سپاه علی ابن‌طالب نیز گرانقدر است و جای تقدیر دارد.

او افزود: منظور رهبری در مورد اجرای چنین برنامه‌هایی، اثربخشی آثار و اقدامات شهدا در سطح جامعه است، اگر فعالیت‌های شهدا و خصوصیات آن‌ها را بشناسیم و بدانیم چه اهداف والایی داشتند و مقصدشان کجا بوده است قطعاً جامعه به سمت رستگاری رهنمون می‌شود.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم بیان کرد: طبق گفته‌های موجود صندلی مسئولان حاصل خون ۷۲ شهید است، قطعاً بر هر صندلی که نشسته‌ایم باید پاسخگوی ۷۲ شهید باشیم.

او گفت: یکی از بزرگان دفاع مقدس می‌گفت امروز مسئولان بر روی درب‌ها می‌نویسند بدوم هماهنگی وارد نشوید و دیروز فرزندان دفاع مقدس می‌گفتند فرماندهی از آن امام حسین (ع) است، گاهی این شیوه‌های مدیریتی کمرنگ می‌شود.

اسدی عنوان کرد: اگر خود را مدیون خانواده شهدا می‌دانستیم، حاصل این اقدامات شهیدان را به عنوان امانت فرض می‌کردیم دیگر از وظایف و رسالتی که داشتیم غفلت نمی‌کردیم، هر چند امروز هم اجازه نمی‌دهیم ذره‌ای از خاک ما توسط اجنبی اشتغال شود و یا زیر سلطه بیگانگان برویم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم تصریح کرد:شهیدان هیچ‌گاه تسلیم نشدند و در برابر دشمن سر فرود نیاورند و اقداماتشان همه الهی بود و امانتی سنگین به ما سپرده‌اند، امروز در این جایگاه مقدس قسم می‌خوریم ذره‌ای از عقاید این خانواده‌های معظم کوتاه نمی‌آییم.

او عنوان کرد: وقتی در مکتب سرخ شهادت قدم برداشتیم لحظات مقدس است، ما وظیفه‌داریم دفاع مقدس را به فرزندان خود بازگو و آن را ترویج کنیم، وقتی پلاک ۴۰ شهید در شهر نصب شود یعنی فرصتی ارزشمند برای آشنایی با نام شهدا فراهم می‌آید؛ امیدواریم این برنامه‌ها اثربخش و تأثیرگذار باشد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم یادآورشد: مسیر شهدا مسیر استقامت و پیروزی است و اگر در نهایت شهادت نیز باشد باز همان به معنای پیروزی است، در چنین مسیری باخت معنا ندارد و جبهه حق علیه باطل هیچ‌گاه دچار شکست و ضعف نمی‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ ایثار وشهادت شهیدان دفاع مقدس ویروس کرونا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی شیرازی پیش از ظهر دوشنبه در همایش حکمت مطهر و تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: قزوین برگ برنده هایی دارد که در کمتر استانی وجود دارد و برخی از آنها در هیچ استانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر همه هستی خود را پای این شهدا بریزیم کم است، افزود: شهید لشگری شهید وارسته ای است که دوران بسیار سختی را گذراند و بیشترین دوران اسارت را طی کرد اما هرگز از هدف و آرمان خود دست برنداشت.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اظهار کرد: اگر با شهدا زندگی کنیم حیات داریم. مکتب ما مکتب شهادت است و مربی ما شهدا هستند.

وی تاکید کرد: اگر آنچه را که امامین انقلاب ترسیم کردند در همان مسیر قدم به قدم پشت سر ولایت حرکت می کردیم امروز قله ها را بسیار جلوتر فتح کرده بودیم هر چند نیروهای مسلح به این وظیفه به خوبی عمل کردند.

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه افتخار نیروهای مسلح ما این است که تدابیر ولایت را عمل می کنند، اضافه کرد: در بحث موشک و ساخت و بُرد موشک و در تجهیز موشک نقطه زن گام به گام مسیر ولایت را طی کردیم تا به این نقطه رسیدیم.

وی اضافه کرد: امروز موشک شهاب قدیمی شده و موشک های دقیقی همچون خرمشهر و حاج قاسم سلیمانی داریم اما در جنگ اسراییل به کار نبردیم بلکه آنچه به کار برده شد بخش کوچکی از استعداد و توان نظامی ما بود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود: هر جا در مسیر مکتب ولایت حرکت کردیم به نتیجه رسیدیم. امروز در کشور در شرایطی از امنیت به سر می بریم که نگرانی بابت این مولفه مهم وجود ندارد چرا که خداوند چنان صحنه سازی کرد که ما برای انتقام از آنچه در کنسولگری ایران در سوریه اتفاقاً افتاد و برای انتقام از حرکت احمقانه دشمن، موشک ها را بر سر اسرائیل سرازیر کردیم.

حجت الاسلام شیرازی یادآور شد: امروز خیابان های اروپا صحنه حضور میلیونی مردم در مقابله با استکبار جهانی است و این تصمیم خداست و هرجا با خدا بودیم خدا ما را یاری کرد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه با اشاره به روز عقیدتی، معلم و روز شهید مطهری تصریح کرد: معلمی شغل اولیا و انبیا و شهداست. همه شهدا تربیت کننده جامعه هستند و مسیر اتصال به خدا را نشان می دهند.

وی در ادامه راه شهدا را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: اگر شهدا نبودند امروز نظام و اسلام وجود نداشت و مشخص نبود امروز تحت چه پرچمی حرکت می کردیم. لذا باید ببینیم چقدر با شهدا مانوس هستیم.

کد خبر 6092246

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود