Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، شیوع بیماری کرونا در کشور به نوعی میدان آزمون انسانهاست تا چقدر در این شرایط نابسامان یاریگر همدیگر هستند در این میان چه بسیار اخباری که از کمک های مومنانه اقشار مختلف مردم در گوشه و کنار کشور منتشر شد، از صاحب خانه ها و مالکانی که کرایه خانه و مغازه‌های خود را چند ماه بخشیدند تا افرادی که در کنار کادر درمان حاضر شده و هر کاری از دستشان بر آمد انجام داده و همچنان در صحنه حاضرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصافا جهادی ها از جمله اقشاری بوده و هستند که در همه جا به ویژه نقاط و محلات محروم رَد پایشان ثبت و ضبط است و همین روزها هم بدون سرو صدا مشغول انجام فعالیت ها و ارائه خدمات در نقاط مختلف هستند.

در این گزارش به سراغ یکی از خادمان گروه جهادی مسجد علی بن ابیطالب(ع) زاهدان رفتیم تا گوشه‌ای از فعالیت هایشان را تشریح کند.

محسن تازه‌روز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان می‌گوید: فعالیت گروه جهادی مسجد علی بن ابیطالب(ع) زاهدان از سال 1396 شروع شده و تاکنون بیش از ۸۰ مورد کار جهادی در شهر و حاشیه شهر زاهدان انجام شده است.

خادم گروه جهادی مسجد علی بن ابیطالب(ع) زاهدان افزود: در شهرستان های خاش، زرآباد، کنارک، اردوهای چند روزه داشته ایم و در سیل سیستان ۱۴ روز و در سیل بلوچستان بالای ۲۰ روز در منطقه بنت مستقر و خدمت رسانی انجام داده ایم.

 

وی ادامه داد: از زمان شیوع بیماری منحوس کرونا تا به امروز نیز بیش از ۶۰روز ضدعفونی معابر، عابر بانک ها (تخصصی) توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی در حاشیه شهر، ضدعفونی ماشینهای عمومی بوده است که همچنان نیز ادامه دارد.

این فعال جهادی می‌گوید: تولید ماسک پارچه ای ۳لایه قابل شستشو و توزیع در مدارس حاشیه شهر و مردم و نمازگزاران، تهیه و توزیع بیش از ۵۰۰۰ بسته ارزاق در حاشیه شهر و شهرستانهای کنارک، بنت، خاش، سوران، ایرانشهر و زاهدان از دیگر فعالیت های گروه جهادی مسجد علی بن ابیطالب(ع) زاهدان بوده است.

 

وی بیان کرد: تهیه و پخت بیش از ۷هزار پرس غذای گرم در حاشیه شهر زاهدان و کارتن خوابها، اشتغال در منازل با توزیع جوجه های یک ماهه، تهیه مایحتاج افرادی که در اشتغال دچار مشکل شده بودند، درمان بیمارانی که بخاطر کرونا توان پرداخت هزینه‌های درمان نداشته اند، تهیه انسولین برای بیماران قندی تحت پوشش، کمک به پرستاران در بخش‌های کرونایی به مدت ۲ماه، تغسیل و تدفین بیماران کرونایی و ذبح ۱۴ راس گوسفند و توزیع بین نیازمندان و افراد آبرومند و مبتلایان به کرونا از دیگر فعالیت های این گروه جهادی است.

 

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: کمک مومنانه زاهدان مسجد گروه جهادی اشتغال گروه های جهادی مسجد علی بن ابیطالب ع حاشیه شهر گروه جهادی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است

بهرام عین اللهی٬‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: به رکورد ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان رسیده ایم. در بدو شروع به کار دولت سیزدهم  ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که امروز و بعد از دو سال و نیم به ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش یافته است.

او گفت: این افزایش یک رکورد محسوب می‌شود و  یکی از کار‌های بسیار خوب در زمینه پانسمان بیماران پروانه‌ای بود که امیدواریم با حمایت‌های بیشتر به تجاری شدن برسد و بتواند نیاز‌های کشورمان را تامین کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جزء کار‌های مهم این وزاتخانه است.

عین اللهی افزود: بنای ما بر این است که با تقویت دانش‌بنیان‌ها دارو‌های اکثر بیماری‌ها را تامین کنیم و در مورد تالاسمی هم همین موضوع مطرح است. بعضی از بیماران می‌گویند داروی داخلی استفاده نمی‌کنیم و حتما داروی خارجی می‌خواهیم که این موضوع را باید متخصصین تشخیص دهند. 

او گفت: اولویت ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع کمبود‌های دارویی است. تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است.

وزیر بهداشت درباره چرایی رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گفت: در این سنین تمامی اعضای بدن کودک رشد تکاملی دارند و هرگونه نقصی می‌تواند تا پایان عمر با فرد بماند به همین دلیل با پیشنهاد وزارت بهداشت در هیئت دولت این موضوع به تصویب رسید و جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که کودکان را در ۷ سال اول زندگی در مراکز دولتی به شکل رایگان درمان کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر