Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت در هفت ماه نخست امسال با رشد ۳۰ درصدی به یک هزار و ۲۲ میلیون دلار رسید که نمایانگر تمایل سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری و تولید در ایران است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، در ۷ ماهه امسال ۷۵ طرح در بخش صنعت، معدن و تجارت در هیات سرمایه گذاری خارجی تصویب شد که با توجه به تصویب ۵۵ طرح در مدت مشابه پارسال افزایش بیش از ۳۶ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس، حجم کل سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت در ۷ ماهه امسال یک هزار و ۲۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به هفت ماهه سال گذشته افزایش بیش از ۳۰ درصدی داشته است. بیشتر بخوانید: احیا ۸۱۹ واحد صنعتی و ایجاد ۲۷ هزار شغل در سال جاری با همکاری ویژه قوه قضاییه این رقم از سرمایه گذاری با وجود همه محدودیت‌های ناشی از کرونا و همچنین تحریم‌های ظالمانه دشمنان، نشانگر تمایل سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری و تولید در ایران است.

گفتنی است که حجم کل سرمایه گذاری خارجی مصوب در ۷ ماهه سال ۱۳۹۸ نیز نزدیک به ۷۸۵ میلیون دلار بوده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت صنعت بخش خصوصی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت صنعت بخش خصوصی سرمایه گذاری خارجی معدن و تجارت بخش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093780

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۳
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی