Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پزشکی تهران با اشاره به روند صعودی شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: تعلل ستاد ملی مقابله با کرونا در تصمیم گیری‌ها به سیر صعودی کووید ۱۹ دامن می‌زند.

شکیبا، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به روند صعودی شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: تدابیر دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا باید تمام مردم را مجبور به رعایت اصول بهداشتی کند؛ چرا که صرف اتکا به تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا و غفلت از مدیریت این بیماری در همه ابعاد اعم از قطع زنجیره، رعایت فاصله گذاری، راه‌های فرار از مشکلات اقتصادی ناشی از این بیماری تصمیمات ستاد را بی اثر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه ها، نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها باید باتوجه به حیطه کاری و تخصص اصلی خود و با توجه به شرایط کرونایی کشور ستاد‌هایی را برای ارائه راهکار‌های خاص مثل ارائه راهکار‌های تامین معیشت مردم ارائه دهند تا ستاد ملی مقابله با کرونا برای اتخاذ تصمیمات لازم دغدغه چنین مسائلی را نداشته باشد، افزود: سیر پیشرفت شیوع ویروس کرونا صعودی است و تعلل در تصمیم گیری‌ها باعث افزایش همه گیری خواهد شد با این وجود تصمیمات اخیر دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا نشان دهنده عدم یکپارچگی همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در جهت کاهش شیوع این ویروس است؛ مثلا برای تعطیلی دو هفته‌ای که تمام کارشناسان آن را لازم و درست می‌دانند تعلل وجود دارد؛ البته شاید دلایلی وجود دارد که ما از آن مطلع نیستیم.


شکیبا تصریح کرد: بالا رفتن سرعت تشخیص در افزایش امار مبتلایان موثر بوده، اما در کنار این عامل تصمیمات نادرست دولت و یا عدم اقدام به موقع نهاد‌های مرتبط در گسترش این بیماری موثر بوده و خسارت‌های جبران ناپذیری را به هزاران خانواده ایرانی وارد کرده است. یقینا آنچه که در این شرایط میتواند کمک کننده باشد استفاده از ظرفیت همه ارگان‌ها و نهاد‌های کشور در جهت رفع این بیماری به عنوان مشکل اساسی کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی کشور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران کووید 19 ستاد ملی مقابله با کرونا نهاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: با توجه به پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌های استان، احتمال وقوع حریق در فصل گرما وجود دارد و در این راستا باید تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات ایلام برای کنترل و اطفای حریق یکی از اولویت‌های ستاد بحران باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _جمعه هفتم اردیبهشت‌_ در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران اظهار کرد: مسیل‌های شهر ایلام یکی از چالش‌های مدیریت بحران استان است که با پیگیری‌های استاندار و دستور معاون اول رئیس‌جمهور، تخصیص ۱,۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

وی افزود: این اعتبار در طول ۳ سال توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو برای ستاد بحران استان تخصیص داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به مطالبات مردم در خصوص تملک اراضی عقبه سد سیمره گفت: سد و نیروگاه سیمره برای افزایش تراز به ۷۱۰ متر، به تعیین تکلیف تملک اراضی عقبه سد نیاز دارد که در این راستا پرداخت حق و حقوق قانونی مردم برای مدیریت استان حائز اهمیت است.

هژیری اضافه کرد: اجرای عملیات نهال‌کاری، آبخیزداری و آبخوان داری باید همواره در دستور کار استان باشد زیرا با توجه به پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌های استان، احتمال وقوع حریق در فصل گرما وجود دارد و در این راستا باید تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات ایلام برای کنترل و اطفای حریق یکی از اولویت‌های ستاد بحران باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به پدیده فرونشست زمین در برخی نقاط استان گفت: برای رفع مشکلات ناشی از صداهای زیرسطحی شهر سرابله پیگیری‌های زیادی توسط استان انجام شده اما سازمان مدیریت بحران کشور باید با تعریف اعتبارات ملی به این موضوع به عنوان یک پدیده نادر زمین شناسی ورود کند.

هژیری با اشاره به تردد ۶۰ درصدی زوار از مرز مهران تأکید کرد: برای مدیریت، هدایت و تسهیل‌گری این حجم از ترددها باید اعتبارات ویژه‌ای تخصیص داده شود.

کد خبر 748068

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اژه‌ای:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اژه‌ای:‌حجاب مسأله مهم کشور است
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است