Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ایرادی که شورای نگهبان در رابطه با این مصوبه مجلس گرفته است این مورد بود که مجلس باید تأمین منابع را به صورت شفاف مشخص کند یعنی به صورت مصداقی بیان کند که دولت چه ملک یا دارایی را برای تامین باید بفروشد.

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره علت رد طرح یارانه کالای اساسی از سوی شورای نگهبان، اظهار کرد: ابتدا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در طرح یارانه کالای اساسی تامین منابع را به صورت کلی دیده بود، یعنی دولت برای تامین بودجه کالای اساسی باید اموال و دارایی خود را بفروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این اجازه را مجلس به دولت داده بود که هر ملک یا دارایی را که در اختیار دارد برای تامین منابع کالای اساسی بفروشد. حال می‌خواست از طریق بورس به صورت مستقیم همان صندوق‌های ETF باشد یا از طریق واگذاری‌ها که اصل ۴۴ قانون اساسی هم این اجازه را داده بود در هر صورت این اذن از سوی مجلس صادر شده بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ایرادی که شورای نگهبان در رابطه با این مصوبه مجلس گرفته است این مورد بود که مجلس باید تامین منابع را به صورت شفاف مشخص کند یعنی به صورت مصداقی بیان کند که دولت چه ملک یا دارایی را برای تامین باید بفروشد.
زنگنه با بیان اینکه دولت به صورت کلی با این قانون مجلس موافق بود، تصریح کرد: دولت از محل فروش منابع، بر طرح یک ۲۵ هزار میلیاردی اضافه کرده بود و حتی سخنگوی دولت در صحن علنی مجلس بیان کرده بود که این منابع قابل تامین است و دولت مشکلی در این رابطه ندارد.
وی افزود: طبق بودجه ۹۹ که به دولت اجازه فروش دارایی هایش را داده بود تاکنون دولت حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان از طریق فروش دارایی‌ها بدست آورده است، لذا این مورد که بیان می‌شود این منبع یک منبع ناشدنی برای تامین یارانه کالای اساسی است نادرست است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که اگر دولت موافق این طرح است چرا نامه مخالفت خود را به صورت رسمی به شورای نگهبان ارسال کرده است، گفت: این مورد عرف قانونی است، زیرا این مصوبه بار مالی برای دولت داشت از این رو نامه‌ای بر این مضمون به شورای نگهبان ارسال کرده است.
زنگنه تأکید کرد: قطعاً این طرح به مرحله اجرا خواهد رسید، زیرا مجلس در اجرا کردن آن مصمم است و حتما تعاملاتی هم با دولت صورت خواهد پذیرفت تا بدون هیچ اما و اگری این طرح اجرایی شود.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس مجلس شورای اسلامی دولت یارانه کالای اساسی شورای نگهبان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای نگهبان کالای اساسی برای تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند

کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد