Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخلاف سال‌های گذشته که طی برپایی روز کتابگردی از مردم با هشتگ «#من_هم_می‌آیم» دعوت به حضور در کتابفروشی‌ها و تجدید بیعتی دوباره با کتاب می‌شد، امسال متولیان بنابر شرایطی که کرونا رقم زده و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیم گرفته‌اند کتاب را رایگان به خانه‌های علاقه‌مندان برسانند.

آن طور که در گفت‌وگو با علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی باخبر شدیم این ارسال رایگان که تنها خاص روز کتابگردی است هم برای برقرار ماندن این روز نمادین و تأثیر مثبت آن بر شور بخشیدن به کتابفروشی‌ها و هم از جهت تشویق هرچه بیشتر مردم به خانه ماندن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در توضیح بیشتر روز کتابگردی، اگر هنوز اطلاعی از آن ندارید؛ «#من_هم_می‌آیم» هشتگی است که چند سال قبل بنابر فراخوان احمد مسجد جامعی، مبنی بر مراجعه اهالی و دوستداران کتاب به کتابفروشی‌ها شکل گرفت. در این هشتگ از مردم دعوت شد که با خرید کتاب از کتابفروشان حمایت کنند؛ اما از آنجایی که امسال شرایط متفاوتی بر زندگی‌مان حاکم شده حالا مسئولان وزارت ارشاد درهمکاری با متولیان شهرداری تصمیم گرفته‌اند کتاب را به خانه‌های مردم برسانند.هرچند که تخفیف برای فروش کتاب تنها به روز کتابگردی محدود نمی‌شود اما طی روالی که سال‌های قبل هم شاهد بوده‌ایم؛ در این روز معمولاً کتابفروشان آثار خود را با درصد بالاتری از تخفیف عرضه می‌کنند. با این حال همان گونه که اشاره شد در خلال دیگر برنامه‌ها از جمله پاییزه کتاب که از شنبه برابر با 24 آبان ماه آغاز شده و تا سی‌ام همین ماه هم ادامه دارد، علاقه‌مندان از طریق کتابفروشی‌هایی که فهرست آنها از طریق نشانی الکترونیکی http://tarh.ketab.ir قابل دسترسی است می‌توانند کتاب‌هایی در حوزه‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را خریداری کنند. اغلب این کتابفروشی‌ها امکاناتی برای ارسال پستی و همچنین ارسال از طریق پیک را در نظر گرفته‌اند.پاییزه کتاب 99، پانزدهمین دوره از طرح تخفیف فصلی کتاب به شمار می‌آید؛ طرحی که متولیان برگزاری‌اش خانه کتاب و ادبیات ایران، زیر مجموعه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد هستند و هدف آن هم تزریق مستقیم یارانه‌های حمایتی به مخاطبان است. اسماعیلی که از اعضای شورای سیاستگذاری هفته کتاب و پاییزه کتاب است، درباره بودجه‌ای که برای پانزدهمین دوره این تخفیف فصلی درنظر گرفته شده، می‌گوید: «بودجه‌ای که برای یارانه این دوره اختصاص پیدا کرده برابر با 4 میلیارد تومان است؛ هر یک از خریداران هم می‌توانند تا سقف 200 هزار تومان از تخفیف در خرید آثار مورد نظرشان بهره‌مند شوند.»بر اساس آماری که این مسئول فرهنگی از فروش کتاب در اختیارمان گذاشته تا ظهر روز گذشته، در کمتر از 2 روز بیش از 68 هزار جلد کتاب برابر با 3 میلیارد تومان فروش رفته بود. اما نکته جالب توجه این که در کمتر از چند ساعت بعد، این 3 میلیارد تومان به بیش از 7 میلیارد تومان برای حدود یکصد هزار جلد کتاب افزایش پیدا کرد. این در حالی است که هنوز پنج روز تا پایان پانزدهمین دوره طرح تخفیف فصلی کتاب باقی مانده است.تابستانه کتاب  99 در حالی با مشارکت ۷۷۳ کتابفروشی برگزار شد که کار خود را با فروش ۵۰۸ هزار و ۸۸۱ نسخه کتاب، به مبلغ ۱۹۵میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۸۳۲ ریال به پایان رساند. حالا باید تا سی‌ام آبان ماه صبر کنیم و ببینیم که پاییزه کتاب که همراه با روز کتابگردی هم شده موفق به عبور از مرز 20 میلیارد تومان می‌شود یا نه.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میلیارد تومان کتابفروشی ها روز کتابگردی پاییزه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» نوشته عیسی صوفان القدومی به‌تازگی با ترجمه سبحان ثقفی نیا توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

دروغ و ادعای فروش سرزمین فلسطین به یهودیان از مشهورترین و موفق‌ترین دروغ‌ها در طول تاریخ به شمار می‌رود که از طریق تبلیغات رسانه‌ای جهت‌دار و معاند ترویج شد. در این کتاب با اشاره به مراحل مختلف اشغال سرزمین فلسطین، به حیله و نیرنگ صهیونیست‌ها با همکاری انگلیسی‌ها در طول تاریخ پرداخته شده و تلاش شده است که با استناد به شواهد و دلایل موثق که برخی از آنها منابع یهودی و غربی هستند، خواننده از حقیقت دروغ‌هایی که یهودیان علیه مردم فلسطین مطرح کردند تا اشغالگری خود را توجیه کنند، مطلع شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«حقیقت تلخ این است که مشکلات و رنج‌های ملت فلسطین و اتفاقاتی که در آن سرزمین رخ داد، تاریخی است که هیچ‌گاه نوشته نشد؛ اتفاقاتی همچون بیرون کردن مردم فلسطین از خاک خود و آمدن یهودیان از سرتاسر دنیا و گرفتن خانه‌ها، املاک و زمین‌های آنان. مردم فلسطین تا به امروز نیز کلید خانه‌های خود را در دست گرفته و منتظر بازگشت به آن‌ها هستند اما همچنان دروغ و افتراهایی بی‌اساس در رابطه با این تاریخ مطرح می‌شود. اگر تاریخ فلسطین نوشته هم شده باشد به دست یک یهودی نوشته شده است؛ دستی که باور آن این است «اگر می‌خواهی دشمنت را بکشی به سمت او گلوله شلیک نکن بلکه دروغی علیه او بساز».

این‌کتاب در ۱۲۸ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 6090743 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب