Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان شب گذشته با فلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار درباره موضوعات مربوط به مهاجرین و آوارگان داخلی، پروسه صلح، بازگشت دواطلبانه مهاجرین پس از برقراری صلح و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان به منظور رسیدگی به آوارگان صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور افغانستان، مهاجرین مقیم سایر کشورهای جهان را یک سرمایه بشری خواند که می‌تواند در رشد اقتصادی افغانستان مفید واقع شوند.

محمداشرف غنی همچنین بر اتصال منطقه ای و گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی افغانستان در منطقه تاکید نمود و افزود که این تلاش‌ها فرصت را برای ختم جنگ و بازگشت مهاجرین افغانستان به وطن فراهم می‌سازد.

اشرف غنی گفت که توزیع زمین برای عودت کنندگان و آوارگان یکی از برنامه‌های بزرگ حکومت افغانستان است. وی همچنین ضمن ابراز امتنان از کمک‌های جامعه بین‌المللی در حمایت از عودت کنندگان گفت که نیاز است تا این کمک‌ها ادامه یابد.

رئیس جمهور افغانستان در این دیدار بر پایان جنگ که عامل اصلی مهاجرت و آوارگی شهروندان می‌شود تاکید ورزید و گفت: جنگ باید خاتمه پیدا کند و طالبان از فرصت صلح که به وجود آمده استفاده نمایند تا در کشور ما صلح برقرار شود و هیچ شهروندی مجبور به ترک وطن نگردد.

رئیس جمهور افغانستان همچنین درباره ادغام جنگجویان طالب که شامل برنامه صلح سازی دولت افغانستان است نیز صحبت کرد و گفت :با برقراری صلح، دولت افغانستان این آمادگی را دارد که تعداد زیادی از جنگجویان و اعضای خانواده طالبان را در چرخه اقتصادی جامعه شامل سازد.

وی افزود: هدف این است که جنگجویان طالب به زندگی عادی رو بیاورند و کاریابی و ارائه خدمات از بخش های دیگر صلح سازی است که حکومت افغانستان روی آن به شدت کار می‌کند.

این در حالی است که از دو ماه پیش هیات‌های صلح دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در دوحه قطر مشغول مذاکره هستند اما دو طرف هنوز نتوانسته‌اند طرزالعمل گفتگوهایشان را تعیین کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشرف غنی افغانستان طالبان رئیس جمهور افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078118 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه