Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@19:23:19 GMT

اسکوچیچ: ما هم شش بازیکن مهم‌مان را نداشتیم

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۰۳۹۱

اسکوچیچ: ما هم شش بازیکن مهم‌مان را نداشتیم

ما رده ۲۹ را در رنکینگ فیفا داریم و بالاتر از بوسنی در این رده بندی هستیم. طبیعی بود که دنبال برد باشیم و برای آن تلاش کنیم.

به گزارش ورزش سه ، پیروزی برابر تیم ملی فوتبال بوسنی برای دراگان اسکوچیچ از چندین جنبه اهمیت خیلی بالایی داشت. این بازی و پیروزی در آن علاوه بر اینکه او را در انتخاب‌های نهایی‌اش برای حضور در تیم ملی در بازی‌های پیش رو کمک می‌کرد، به نوعی اثبات تفکرش به منتقدانی بود که چند روز قبل از اعزام تیم به بوسنی، انتقادهایی جدی نسبت به بازیکنان دعوت شده از سوی او مطرح کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا که اسکوچیچ موفق شده، بوسنی را به عنوان یک تیم قدرتمند اروپایی در بازی تدارکاتی شکست دهد، راحت‌تر از قبل درباره تفکر خود صحبت می‌کند و در آخرین مصاحبه خود سعی کرده به نوعی پاسخی هم به انتقادهایی دهد که نسبت به لیست منتخب او شده بود.


او در صحبت‌های خود به این نکته تأکید کرده که در این بازی علی‌رغم در اختیار نداشتن چندین ملی‌پوش، موفق به پیروزی 2 بر صفر مقابل تیم بوسنی و هرزگووین شده است تا ثابت کند که قصد حذف این بازیکنان از تیم ملی را نداشته است. او صحبت‌هایش درباره این بازی را این‌طور شروع می‌کند: «ما رده ۲۹ را در رنکینگ فیفا داریم و بالاتر از بوسنی در این رده بندی هستیم. طبیعی بود که دنبال برد باشیم و برای آن تلاش کنیم. برد مقابل بوسنی هم به ما نشان داد که از آنها خیلی بهتر عمل کردیم. از بازی و نتیجه آن لذت بردم. سردار آزمون و مهدی طارمی نبودند. من بیرانوند را هم نداشتم. ۶-۷ بازیکن که سابقه جام جهانی دارند را در اختیار نداشتم. آنها بازیکنان مهمی هستند.»


او در این مصاحبه به علت تغییر سیستم‌هایش در دو بازی تدارکاتی مقابل ازبکستان و بوسنی اشاره می‌کند و تأکید دارد که در اردوهای بعدی  احتمالاً باز هم شاهد تغییر سیستم در تیم ملی خواهیم بود: «در بازی با ازبکستان با سیستم ۲-۴-۴ لوزی بازی کردیم اما در این بازی ۱-۲-۴-۳ وارد میدان شدیم. می‌خواهم روش‌های متنوعی را به کار بگیرم تا به بهترین سیستم برسم. چند تاکتیک دیگر هم در ادامه خواهم داشت تا به مناسب‌ترین و بهترین گزینه برسیم.»

 


حالا وقت آن رسیده که اسکوچیچ از اطمینان خاطر خود نسبت به کاری که دارد در تیم ملی انجام می‌دهد، بگوید. او تأکید می‌کند: «قبل از برگزاری بازی با بوسنی احساس خوبی داشتم چون می‌دانستم تیمی که به زمین می‌فرستم خوب کار خواهد کرد. ما فشار روی دروازه بوسنی را از زمین حریف شروع کردیم. احترام زیادی برای بوسنی قائل هستم اما باید بگویم آنها را در زمین خودشان تحت فشار شدید قرار دادیم.»


بازی با بوسنی، علاوه بر همه اهمیت‌هایی که از نظر فنی برای اسکوچیچ و تیم ملی فوتبال ایران داشته، به نوعی تجدید خاطراتی برای خود اسکوچیچ هم به حساب می‌آید. او بعد از این بازی به خاطرات دوران بازیگری‌ خود اشاره می‌کند: «بوسنی یکی از بهترین تیم‌های اروپایی است. خاطرات زیادی با همبازی‌های خود که بوسنیایی بودند دارم. چند نفر از آنها بازیکنان فوق العاده‌ای بودند. اکنون هم بوسنیایی‌ها ستاره‌ای همچون میرالم پیانیچ را دارند که یکی از بهترین‌های جهان است.»


تا پیش از شروع بازی‌های مقدماتی جام جهانی، آیا اردوهای آماده‌سازی دیگری برای تیم ملی برگزار خواهد شد؟ اسکوچیچ به این سؤال این‌طور پاسخ می‌دهد: «به دنبال برگزاری اردوهای دیگر هستیم اما واقعاً به خاطر شرایط کرونا نمی‌دانم چه زمانی می‌توانیم آن را عملی کنیم.»

تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک پرور: حیف شد سپاهان را نبردیم

به گزارش ورزش سه، میلاد پاک پرور در دیدار استقلال ملاثانی و سپاهان یک گل استثنایی به ثمر رساند تا بازی به وقت اضافه کشیده شود. این بازیکن در مورد دیدار با طلایی‌پوشان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به خبرنگار ما گفت: تصور اکثریت بر این بود که سپاهان قرار است یک بازی آسان داشته باشد، ولی بچه‌های تیم که همه خوزستانی هستند، با توجه به نکاتی که آقای اکبرپور در طول هفته به ما گفته بودند، توانستیم بازی خوبی انجام بدهیم و حتی ۲-۳ موقعیت صد در صد گل را خراب کردیم اما به تیم خوب سپاهان بابت صعود تبریک می‌گویم.

او که یک سوپر گل به ثمر رساند، در این باره عنوان کرد: اولین بار نبود که به این شکل گلزنی می‌کردم. یکی از این گل‌ها به ملوان در لیگ برتر بود که بهترین گل در نظر سنجی برنامه نود اعلام شد و آن موقع من استقلال اهواز بودم. پارسال هم با لباس شمس آذر به استقلال خوزستان از راه دور گل زدم و همچنین به شاهین بوشهر در لیگ یک.

این بازیکن در مورد اینکه گل او سپاهانی‌ها را شوکه کرد و باعث شد بازی به وقت های اضافه کشیده شود گفت: من به تنهایی این کار را نکردم. دست تک تک بچه‌ها گرم که عالی بازی کردند و گل من هم نتیجه تلاش این بچه‌ها بود اما حیف شد که صعود نکردیم.

بازیکن استقلال ملاثانی درباره استعفا سرمربی‌شان گفت: آقای اکبرپور حق دارد، چون وضعیت تیم ما از نظر مالی و سخت افزاری خیلی بد است اما ایشان یک تنه می‌جنگد. ما بچه سر راهی استان خوزستانیم. آقای اکبرپور و حمیدی تک و تنها هستند. مسئولین استان نفت خیز خوزستان لطفا به داد این تیم برسید.

پاک پرور در پایان گفت: از مسئولین فولاد خوزستان برای همکاری و دادن ورزشگاه تشکر می‌کنم. امیدوارم فولاد به جایگاه واقعی خودش برسد.

دیگر خبرها

  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • پاک پرور: حیف شد سپاهان را نبردیم
  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • نساجی با یک بازیکن جدید برابر ذوب آهن
  • در ضربات آخر تمرکز نداشتیم
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • (ویدئو) ملکی: مورد مصدوم و تلفات جانی تا این لحظه نداشتیم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین