Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:10:58 GMT

بهسازی بیش از ۱۲۱ کیلومتر از معابر پیاده‌روی تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۰۴۱۵

بهسازی بیش از ۱۲۱ کیلومتر از معابر پیاده‌روی تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: طول معابر بهسازی شده در قالب طرح بهسازی معابر پیاده رو و احداث مسیرهای دوچرخه به بیش از ۱۲۱ کیلومتر رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صفا صبوری دیلمی در تشریح دستاوردهای اجرایی طرح 500 کیلومتری احداث مسیرهای دوچرخه و بهسازی معابر پیاده رو موسوم به "طرح بهراه" با بیان اینکه در پایان هفته سی و دوم اجرای طرح منتهی به یازدهم آبان ماه سال 1399 بیش از 121 کیلومتر از معابر پیاده رو شهر تهران بهسازی و به مسیر ویژه دوچرخه سواری مجهز شده است، افزود: طرح مذکور هم اکنون در بیش از 232 کیلومتر طول از معابر پایتخت در حال اجرا بوده و به لحاظ پراکندگی جغرافیایی، تمام مناطق 22گانه شهر تهران را در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طرح بهسازی معابر پیاده رو جداول، بتن خشک و افزودنی‌های لازم براساس یک طرح اختلاط از پیش تعیین شده در اختیار مناطق گذاشته شده و ضمن کنترل کیفیت مصالح در مبداء، هزینه‌های اجرای طرح به شدت کاهش یافته است، یادآور شد: در واقع همان گونه که مدیریت شهری پایتخت به مدد اجرای طرح بهسازی معابر شهر تهران، از یکی از بزرگترین مصرف کنندگان آسفالت به یکی از مهمترین تولید کنندگان آن در کشور تبدیل شده است، می‌توان امیدوار بود اجرای طرح 500 کیلومتری بهراه نیز منشاء آثاری مثبت در راستای جهش تولید و البته بهبود وضعیت پیاده روها باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با تأکید بر اینکه دوره فعلی مدیریت شهری پایتخت در بوته نقد و قضاوت آیندگان با تلاش برای توسعه قلمرو عمومی شهر از طریق حذف کارگاه‌های غیرضروری، ساخت میدان گاه‌های شهری و البته بهسازی 500 کیلومتر معبر پیاده رو و احداث مسیرهای دوچرخه شناخته خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمام این فعالیت‌ها، تلاشی است تا این شهر 751 کیلومتر مربعی تا حدودی از سلطه خودروها رهایی یابد و به این ترتیب پیاده روی و دوچرخه سواری در میان مدهای مختلف حمل و نقلی پررنگ تر شوند.

راه‌اندازی نخستین مرکز درمان ناباروری شهرداری تهران تا پایان سالشهرداری می‌تواند مقابل ساختمانهای تأمین اجتماعی "نیوجرسی" بگذارد!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت فنی شهرداری تهران معاونت فنی شهرداری تهران معابر پیاده رو بهسازی معابر اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!

محدویت دوچرخه‌سواری زنان باز هم خبرساز می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین، مدت‌ها بود از دوچرخه‌های اشتراکی در سطح شهر تهران خبری نبود، دوچرخه‌هایی که به‌نظر می‌رسد به‌دلیل محدودیت‌ها برای دوچرخه‌سواری زنان از شهر جمع‌آوری شدند، اما حالا یک‌بار دیگر تردد وسایل نقلیه اشتراکی در تهران به چشم می‌خورد، این‌بار دوچرخه‌های برقی قرار است جای دوچرخه‌های سابق را بگیرند.

این دوچرخه‌ها متعلق به یک کسب‌وکار جدید یا همان استارتاپ هستند که قبل‌تر بنیانگذار آن در نخستین رونمایی از دوچرخه برقی اشتراکی ایران از ورود این دوچرخه‌ها به خیابان‌های تهران طی ماه‌های آینده خبر داده بود، حالا به‌نظر می‌رسد این اتفاق افتاده است، طوری‌که از عکس‌ها برمی‌آید ارائه خدمات از طریق این دوچرخه‌های برقی اشتراکی به شهروندان شروع شده است.

گزینه «من زن هستم» پذیرفته نمی‌شد

با وجود شروع به‌کار این دوچرخه‌ها و امکان استفاده از آن‌ها در تهران، اما آن‌طورکه به‌نظر می‌رسد زنان همچنان نمی‌توانند از این دورچرخه‌های برقی اشتراکی استفاده کنند، در بخش قوانین و مقررات استفاده از این دوچرخه‌های برقی درباره شرایط استفاده از آن نوشته شده که «کلیه کاربران باید بیشتر از ۱۸ سال و کمتر از ۷۵ سال داشته باشند. تحت هیچ شرایطی حساب کاربری یک فرد نباید در اختیار غیر -شخص ثالث دیگری- قرار گیرد (افراد زیر ۱۸ سال، بانوان فاقد گواهینامه موتور برای موتورسواری). در هنگام بروز هرگونه اتفاق یا حادثه‌ای کلیه مسئولیت آن بر عهده صاحب حساب کاربری ست.»

درحالی در متن قوانین استفاده از این دوچرخه‌های برقی نوشته شده زنان فاقد گواهینامه موتور برای موتور سواری نمی‌توانند از این دوچرخه‌های برقی استفاده کنند که عملاً در ایران به زنان گواهینامه موتور ارائه نمی‌شود.

گفت می‌شد که اولین تجربه دوچرخه اشتراکی در تهران نیز به دلیل مسائل مربوط به دوچرخه‌سواری زنان تعطیل شد.

پیش از این شهردار سابق تهران نیز در گفت‌وگویی در کافه خبر دراین‌باره گفت: دوچرخه سواری کوچکترین پروژه ما برای کیفی سازی شهر بود، اما بزرگترین نبود. البته پروژه مهمی بود، به این دلیل که سال ۱۳۹۶ یک نظرسنجی از مردم تهران درباره بزرگترین مشکلات این شهر انجام شد، از نظر تهرانی‌ها آلودگی و ترافیک بزرگترین مشکل این شهر بود و طبیعی بود که کنترل آلودگی و ترافیک اولین پروژه شهرداری باشد، تامین و تجهیز حمل و نقل عمومی یکی از روش‌های حل این مشکلات بود اما یکی از روش‌های دیگر که بُعد کیفی داشت دوچرخه سواری وتوسعه مسیرهای پیاده و دوچرخه سواری بود.

پیروز حناچی در پاسخ به این موضوع که «گفته می‌شد یکی از فشارهایی که روی شهرداری بود، تعطیل شدن پروژه دوچرخه سواری بیدود به خاطر دوچرخه سواری زنان بود، که البته در نهایت هم تعطیل شد» افزود: این حساسیت همواره وجود داشت، ولی بیدود به این دلیل در زمان ما دچار محدودیت نشد، البته دستگاه‌های نظارتی بیرون به آن‌ها (مسئولین بیدود) فشار آوردند، برای همین آن‌ها با نرم‌افزار بیدود کاری کردند که اگر شما گزینه «من زن هستم» را انتخاب می‌کردید نرم‌افزار شما را نمی‌پذیرفت.

دیگر خبرها

  • سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • باران یک‌هزار کیلومتر راه عشایری ایلام را تخریب کرد