Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیامک اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون استان مشکلی خاص در تامین فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران نداشته است، افزود: بر این اساس از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون بیش از ۲۲ هزار واحد فرآورده خونی در سطح استان توزیع شده است که در صورت مشارکت شهروندان مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از اهدا کنندگان خون طی یکسال گذشته افزود: این افراد با توجه به همه گیری کرونا در کشورمان فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران را تامین کردند.

اسدی  تاکید کرد: شهروندان و اهدا کنندگان خون این اطمینان خاطر را داشته باشند که در تمامی مرکز انتقال موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شود و علاوه بر آن لوازم مصرفی یکبار مصرف مورد استفاده قرار می گیرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه ضدعفونی سطوح نیز روزانه در چند نوبت انجام می گیرد، ادامه داد: بنابراین با توجه به شرایط کرونایی انتقال خون یکی از مکان های امن برای اهدای خون محسوب می شود.

اسدی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی دائمی  و همیشگی است، افزود: در زمان حاضر با ۲ موج، اولی آغاز روزهای سرد سال و دیگر موج های دنباله دار ویروس کرونا مواجه هستیم و بطور طبیعی از همشهریان انتظار می رود که همانند گذشته یاریگر انتقال خون در تامین فراورده های مورد نیاز باشند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان تاکید کرد: در این راستا و برای نیل به اهداف ترسیم شده در این بخش جوانان برومندی که تاکنون تجربه اهدای خون نداشتند، از این فرصت همه گیری کرونا برای جذب این قشر استفاده خواهد شد، چرا که انجام چنین کاری موجب خواهد شد جوانان این تجربه را در سال های آینده تکرار کنند حتی برای شرایط پسا کرونا نیز یک سرمایه اجتماعی ازجامعه اهدا کنندگان جوان احصا می شود.

وی اضافه کرد: این در شرایطی است که اهدا کننده زنجانی ۶۰ تا ۶۵ ساله ای بیش از ۱۰۰ بار سابقه اهدای خون داشته  هر سه ماه یکبار برای این امر پسندیده اقدام می کند و در واقع این مسوولیت اجتماعی را درک کرده است.

اسدی افزود: بنابراین انتظار بر این است که جوانان تندرست جامعه نیز در اهدای خون پیشگام باشند و از طرفی مشکلی با اهدا کنندگان مستمر وجود ندارد چرا که همیشه پای کار هستند و شرایط فعلی را نیز درک می کنند.

این مسؤول یادآوری کرد: جوانانی که تاکنون خون اهدا نکرده اند در شرایط کنونی به جمع اهدا کنندگان بپیوندند و در تامین ذخایر خونی مراکز کمک حال باشند.

به گفته اسدی، اهدای خون دارای شرایطی است که بر مبنای آن نسبت به خون گیری اقدام می شود و متقاضیان باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۵ سال سن و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

 طبق برنامه پایگاه انتقال خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی بصورت شیفت صبح و بعدازظهر و شهروندان ابهری نیز برای انجام این کار خداپسندانه می توانند شیفت صبح  به پایگاه انتقال خون این شهر مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۲ درصد اهدا کنندگان خون مستمر هستند و ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

برچسب‌ها کرونا سازمان انتقال خون ایران فاصله گذاری اجتماعی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سازمان انتقال خون ایران فاصله گذاری اجتماعی زنجان کرونا سازمان انتقال خون ایران فاصله گذاری اجتماعی زنجان اخبار کنکور اهدا کنندگان خون انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی المیادین تصاویر اختصاصی از تصاویر ماهواره‌ای پخش کرد که گفته می‌شود مربوط به مقر‌های نظامی رژیم صهیونیستی در بئر السبع و تل آویو است که هدف حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است.

 

تصاویر حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی در تل آویو و بئرالسبع
به گزارش شبکه الاعلام المقاوم، مقاومت اسلامی عراق تصاویر حمله به اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی را در تل آویو و بئر السبع اشغالی با موشک‌های کروز پیشرفته الارقب پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق با رمز یا موسی بن جعفر (ع) و برای حمایت از مردم مظلوم غزه انجام شد.

 

بیانیه سوم مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف رژیم صهیونیستی در بحر المیت
مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تداوم رویکرد ما برای مقابله با اشغالگران و پاسخ به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، مجاهدان مقاومت اسلامی عراق بامداد جمعه یک هدف حیاتی را در بحر المیت (دریای مرده) با سلاح مناسب مورد حمله قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد به در هم کوبیدن مواضع دشمنان ادامه خواهد داد.

 

تصاویر ماهواره‌ای مقر‌های نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته از سوی مقاومت اسلامی عراق
شبکه تلویزیونی المیادین تصاویر اختصاصی از تصاویر ماهواره‌ای پخش کرد که گفته می‌شود مربوط به مقر‌های نظامی رژیم صهیونیستی در بئر السبع و تل آویو است که هدف حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هدف اول، مقر اطلاعاتی آبراهام است که در منطقه بئر السبع در جنوب سرزمین‌های اشغالی واقع شده است.

هدف دوم، مقر اطلاعاتی گلیوت متعلق به موساد در تل آویو است.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد این دو مقر را با موشک‌های کروز پیشرفته الارقب برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه هدف قرار داده است.

شبکه المیادین گزارش داد برای نخستین بار اهدافی در تل آویو مورد حمله مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است.

 

 

حمله مقاومت اسلامی عراق به دو هدف حیاتی در تل آویو با موشک‌های کروز پیشرفته
مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تداوم رویکرد ما برای مقابله با اشغالگران و پاسخ به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، مجاهدان مقاومت اسلامی عراق روز پنج شنبه دو هدف حیاتی را در تل آویو با موشک‌های کروز پیشرفته الارقب مورد حمله قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد به در هم کوبیدن مواضع دشمنان ادامه خواهد داد.

 

 

حمله مقاومت اسلامی عراق با موشک‌های پیشرفته کروز به بئر السبع اشغالی
مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تداوم رویکرد ما برای مقابله با اشغالگران و پاسخ به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، مجاهدان مقاومت اسلامی عراق روز پنج شنبه یک هدف حیاتی را در شهر اشغالی "بئر السبع" با موشک‌های کروز پیشرفته الارقب مورد حمله قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد به در هم کوبیدن مواضع دشمنان ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی