Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:22:56 GMT

بیرون انداختن ماسک از ماشین جریمه دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۰۷۱۳

بیرون انداختن ماسک از ماشین جریمه دارد

ایسنا/ایلام رئیس پلیس راه استان ایلام ضمن تاکید بر استفاده از ماسک بر ممنوعیت بیرون انداختن ماسک استفاده شده بر سطح راه تاکید کرد و گفت:جریمه 30 هزارتومانی برای این تخلف در جرایم راهنمایی و رانندگی تعریف شده است. 

به گزارش ایسنا، «رضا همتی‌زاده» اظهار کرد: استفاده از ماسک به شکل چشمگیری در بین رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه افزایش یافته و درصد بسیار بالایی از این پوشش در جهت جلوگیری از انتشار ویروس استفاده می‌کنند که این موضوع نشان دهنده پایبندی مردم به مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: پلیس راه ضمن نظارت جدی بر موضوع استفاده از ماسک توسط رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه با معدود کسانی که مقررات بهداشتی را رعایت نکنند برابر قانون برخورد می‌نماید.

رئیس پلیس راه ایلام ادامه داد: برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی ریختن هرگونه زباله، ضایعات و اشیاء مانند ماسک که بعضا مشاهده می‌گردد و همچنین آب دهان از درون خودرو به وسیله راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه ممنوع بوده و برابر جدول جرائم رانندگی مبلغ ۳۰۰ هزار ریال جریمه دارد.

همتی‌زاده خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه به لحاظ اپیدمی ویروس کرونا، موضوع برخورد با این تخلفات با حساسیت خاصی رصد و با متخلفان برخورد می‌شود، چرا که ماسک‌های استفاده شده بایستی با پرتکل‌های ویژه امحاء و بیرون انداختن آب دهان نیز به گسترس بیشتر ویروس در جامعه منجر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام رئیس پلیس راه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک کشته و دو مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سمند در پل شهید ذاکر ارومیه
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • تقویم نجومی امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • رانندگی خودرو دیزلی با سوخت زیستی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • فوت سرنشینان خودرو سوختبر
  • فوت سرنشینان خودرو سوخت‌بر بر اثر واژگونی