Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@16:43:40 GMT

نقش پررنگ مازندران در دو حماسه عظیم شهر سوسنگرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۰۹۷۸

نقش پررنگ مازندران در دو حماسه عظیم شهر سوسنگرد

عبدالله ملکی گفت: استان مازندران که همزمان با اعزام نیرو به شهرهای غرب و جنوب کشور در جبهه جنگ جنگل نیز حضور فعالانه داشت، در آزادسازی شهر سوسنگرد نقش بی‌بدیلی ایفا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار عبدالله ملکی به مناسبت 26 آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد در گفت و گو با بلاغ اظهار کرد: 26 آبان 1359 یادآور حماسه بزرگ آزادسازی سوسنگرد قهرمان از چنگال دشمن بعثی عراق برگ زرینی از افتخارات رزمندگان اسلام در مقابل جبهه کفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: عملیات آزادسازی سوسنگرد پس از فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر این‌که «سوسنگرد تا فردا بایستی آزاد شود» و تدبیر و مدیریت بی‌بدیل مقام معظم رهبری که آن زمان عضو شورای عالی دفاع بودند، انجام شد و با رشادت‌های شهید چمران و پایمردی رزمندگان سپاه، ارتش و نیروهای مردمی به پیروزی رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: استان مازندران که همزمان با اعزام نیرو به شهرهای غرب و جنوب کشور در جبهه جنگ جنگل نیز حضور فعالانه داشت، در آزادسازی شهر سوسنگرد نقش بی‌بدیلی ایفا کرد.

این مسئول ادامه داد: این استان که قبل از عملیات و در حین و بعد از عملیات با اعزام نیروهای جان‌برکف و آماده خدمت به نظام و انقلاب حضوری موثر داشت 43 شهید تقدیم کرد که رشادت‌های سردار شهید «حسین بهرانی ولشکلایی» زبانزد است.

ملکی بیان کرد: همچنین استان مازندران با محوریت آیت الله روحانی نماینده فقید حضرت امام خمینی (ره) در استان، آیت الله طبرسی، آیت الله جباری و مهندس مجدآرا استاندار وقت، بازسازی این شهر جنگ‌زده را طی سال‌های 1361 و 1362 به عهده گرفت و با اعزام 13 هزار نیروی کار جهادی و کمک 300 میلیون تومانی مردم این استان در ساخت و بازسازی حدود هزار و 700 ساختمان نقش بی‌بدیل و ارزشمندی در تاریخ از خود به یادگار گذاشت که در کتاب «آزاد سازی تا بازسازی سوسنگرد» رشادت‌های رزمندگان مازندرانی در آزادسازی این شهر و سپس در بازسازی بیان شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حماسه، یاد و خاطره 43 شهید استان و سردار شهید «حسین بهرامی ولشکلایی» افزود: در حینی که سوسنگرد در محاصره شدید بود، امام راحل سخنرانی می‌کنند و می‌گوید حصر «سوسنگرد» تا فردا باید شکسته شود و این حجت برای رزمندگان بود که آن‌ها نیز به آن لبیک گفتند این سخنرانی و پیام، به شکست حصر سوسنگرد کمک بسیاری کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قوی مدیون خون شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره شهدای خان طومان و ۹ شهید از کارکنان استانداری مازندران گفت: امروز ایران به سطحی از قدرت رسیده است که دشمن با هر قدرتی که باشد را خلع سلاح می کند و این را مدیون خون شهدا هستیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: نام رژیم صهیونسیتی به عنوان قدرت در جهان از بین رفته است و از سوی دیگر سیاست آمریکا در عادی سازی روابط رژیم صهیونسیتی با کشور‌های منطقه نیز شکست خورده است.

وی با بیان این که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران به خصوص رژیم صهیونیست جهانی به این نتیجه رسیده است که هیچ گونه بحران‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را از پای در نخواهد آورد، ادامه داد: این درحالی است که سالانه میلیارد‌ها دلار به رژیم صهیونسیتی کمک مالی می‌شود این درحالی است که در سراسر دنیا دانشجویان حامی غزه اکنون خواستار این هستند که همکاری علمی با رژیم صهیونسیتی و کودک کش را قطع کنند.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ذکر این نکته که منافع اقتصادی آمریکا در منطقه متزلزل شده است گفت: امروز آمریکا ناچار است تا در هر اقدامی در منطقه با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند.

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد
  • حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود
  • استقبال پاسداران سپاه سوادکوه از شهید خوشنام
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان
  • گزارش اختصاصی الجزیره از عملیات‌های دقیق حزب‌الله
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است