Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره تلاش های بسیج برای مقابله با بیماری کرونا گفت: بیش از ۷۰ میلیون نفر غربالگری شده و با هم افزایی با وزارت بهداشت نرخ ابتلا کاهش پیدا کرد. بسیج با به میدان آوردن توان مردمی تولید ماسک را بومی کرده و بیش از نیاز تولید می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج و تبیین دستاوردها و خدمات ۴۱ ساله بسیج مستضعفین ضمن تبریک هفته بسیج گفت: ۴۱ سال از عمر شجره طیبه بسیج می گذرد و این تشکیلات تنها افتخار ملت ایران است که تحت فرمان رهبر انقلاب در مقابله با چالش های جهانی این تشکیلات نقش آفرینی کرده و تا همت مردم تهدیدات تبدیل به فرصت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هفته بسیج را در حالی برگزار می کنیم که کرونا در سراسر جهان وجود دارد و هموطنان بسیاری مبتلا هستند.   سردار سلیمانی درباره نقش آفرینی بسیج در چالش کرونا اظهار داشت: زمانی که ویروس کرونا ایجاد شد بسیج براساس تجربه فلج اطفال در کمتر از یک ماه در سطح کشور تحت نظارت وزارت بهداشت وارد کار اجرایی شد. بسیج تجربه های دیگری هم دارد و در سال ۹۷ سنجش فشار خون بیش از ۳۰ میلیون نفر را انجام داد.    وی افزود: بسیج در مواردی چون تلاش طلاب بسیج در جهت غسل و تدفین اموات، تلاش در جهت توزیع مواد بهداشتی در سراسر کشور، مجاهدت در تولید ماسک توانست نقش آفرینی موفقی داشته باشد.   رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تلاش های بسیج برای مقابله با بیماری کرونا گفت: بیش از ۷۰ میلیون نفر غربالگری شده و با هم افزایی با وزارت بهداشت نرخ ابتلا کاهش پیدا کرد. بسیج با به میدان آوردن توان مردمی تولید ماسک را بومی کرده و بیش از نیاز تولید می شود. بیش از ۱۷ میلیون تولید ماسک در سراسر کشور در کارگاه ها انجام می شود.   سردار سلیمانی افزود: ۵۴ هزار پایگاه مقاومت بسیج کمک های مومنانه را در چهار مرحله انجام دادند ‌. بیش از ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی، ۲۱ میلیون ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم، ۹۷ هزار و ۵۰۰ بسته گوشت مرغ، ۱۴ هزار جهیزیه، بیش از ۵ میلیون ۳۳۶ هزیار بسته مواد بهداشتی، ۶۶۸ هزار و ۴۰۰ بسته لوازم تحریر و ۱۳۲ هزار بسته پوشاک و ۳۰۰ هزار بسته سایر اقلام و ۴۷ میلیارد کمک نقدی با میدان داری بسیج انجام شد.در ۵ آذرماه سال جاری ۳۰ هزار جهیزیه تقدیم زوج ها و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی با ارزش ۴ میلیون ریال تقدیم خواهیم کرد.   ادامه دارد ... 

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج مستضعفین تولید ماسک میلیون نفر هزار بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق کاظمی فرد، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی درباره طراحی و ساخت دستگاهی با استفاده از تکنولوژی سنجش خازنی برای غربالگری سینه، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، توضیح داد: نکته پر اهمیتی که در پروژه مورد توجه قرار گرفت رسیدن به محصول کارآمد و ارزان قیمت و با دقت تشخیص بالا بود که بتوان موضوع غربالگری را در تمام سطح جامعه از جمله مناطق محروم با هزینه خیلی پایین‌تر نسبت به روش‌های موجود پیاده سازی کرد.

کاظمی اضافه کرد: دستیابی به فناوری سنسورهای سنجش خازنی کمک شایانی در تولید ارزان قیمت این محصول نموده است و بعد از آمریکا ایران به دانش ساخت این تکنولوژی دست پیدا کرد و در بیوتکنولوژی، هوافضا و صنعت خودرو سازی کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: روش شناسایی توده های سرطان سینه در حال حاضر از سوی آمریکا مورد تایید قرار گرفته و سازمان FDA آمریکا مجوز استفاده از تکنولوژی را صادر نموده است  که به عنوان ملاک جهانی برای تشخیص سرطان سینه تلقی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه گفت: برای استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه‌های جانبی نیست و دقت تشخیصی آن ۸۳ درصد برآورد شده است. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، کاهش هزینه‌های غربالگری را از مزیت‌های این دستگاه دانست و گفت: این دستگاه با آنالیز با دقت بالای بافت سینه، بافت‌های مشکوک را شناسایی می کند و در نهایت از طریق نرم افزار که بر روی گوشی همراه نصب می‌شود نقاط مشکوک به وجود بافت سرطانی نمایش داده می‌شود.

 کاظمی ادامه داد: امواج آلتراسونیک تولید شده  قادر به تشخیص غیرتهاجمی بافت سرطانی است.

وی با اشاره به اهمیت این دستاورد برای کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع غربالگری سرطان سینه برای وزارت بهداشت و هزینه بالای این طرح، با دستاورد جدید میتوان با سرعت بالا و هزینه به مراتب پایین تر طرح غربالگری سرطان پستان  را در کل کشور پیاده سازی کرد و سطح سلامت در کشور را ارتقا داد .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است