Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح موضوعات مطرح شده در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی رؤسای کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه مجلس که صبح امروز(دوشنبه، 26 آبان ماه) برگزار شد، پرداخت و گفت: نحوره اصلاح ساختار و احکام بودجه در این نشست بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت ارسال احکام در ارتباط با شرکت های دولتی را آغاز کرده، تصمیم بر آن شد تا راهکارهایی که توافق بهتری در پیشبرد اصلاح ساختار بودجه با دولت ایجاد می کند، صورت گیرد.

وی افزود: تلاش بر این است که احکامی با رویکرد تحولی به تصویب برسد تا تراز عملیاتی بودجه از حالت منفی در آمده و بودجه 1400 نیز به گونه ای تدوین نشود که از همان ابتدا دچار کسری بودجه شویم.

نگاهداری در ادامه با تأکید بر ضرورت مثبت شدن تراز عملیاتی بودجه، عنوان کرد: قرار است راهکارها و محل تأمین منابع بودجه از طریق هماهنگی با دولت و شورای نگهبان صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به دستورکار دیگر این نشست درباره طرح تأمین کالاهای اساسی که از سوی مجلس ارائه شده، اظهار کرد: این طرح با مخالفت هایی از سوی دولت درباره نحوه تأمین منابع مواجه شده و شورای نگهبان نیز نکاتی داشت لذا برا اینکه همراهی از سوی دولت در اجرای این طرح ایجاد شود تدابیری اتخاذ شد تا تعاملی با دولت برای نحوه تأمین منابع اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی صورت گیرد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: واضح  است که طرح تأمین کالاهای اساسی ضروری بوده و مسئولان نیز بر آن تأکید دارند تا معیشت مردم با توجه به مشکلات موجود از طریق این طرح برطرف شود. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان بودجه کالاهای اساسی طرح تأمین کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه تاکید کرد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

وی افزود: تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کردند.

این مسؤول تصریح کرد: همچنین یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است. تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

کد خبر 5999175 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است