Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش یک افشاگر، کمپانی‌های دفاعی و وزارتخانه‌ها در کشورهای حوزه اسکاندیناوی هدف اقدامات جاسوسی آمریکا قرار داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ رادیو دانمارک با استناد به گزارش محرمانه‌ یک افشاگر داخلی در سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک گزارش داد، آژانس امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای) از همکاری یک جاسوس دانمارکی-آمریکایی برای جاسوسی هدفمند از وزارتخانه‌ها و کمپانی‌های خصوصی در دانمارک و سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش همچنین به رهبری سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک درباره بی‌قانونی‌ها و بی‌نظمی‌ها در همکاری اطلاعاتی به منظور دست بردن در اطلاعات اینترنتی این کشور هشدار داده بود. گزارش مذکور همچنین تلاش‌های جاسوسی از وزرای خارجه و مالی دانمارک و همچنین  سوئد و نروژ را مطرح کرده است.

سرویس اطلاعات آمریکا به کابل‌های فیبر نوری و مرکز داده‌ای جزیره "آماگر" در جنوب کپنهاگ نیز دسترسی یافته و از آنجا ترافیک داده‌ای آلمان، نروژ، هلند و فرانسه و نهادهای سیاسی دانمارک نیز رصد می‌شده است.

این منبع آگاه همچنین به این مساله اشاره کرد که سرویس اطلاعات آمریکا می‌خواسته به اطلاعات مربوط به خرید جنگنده‌های جدید برای جایگزینی یگان اف-۱۶های خود دسترسی یابد.

این افشاگر پس از تلاش‌های نافرجام برای جلب‌نظر مسئولان به این مشکل، اداره نظارت سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک را مطلع کرد.

کارشناسان به این مساله اشاره کردند که اجازه دسترسی به داده‌ها یا فراهم کردن شرایط برای جاسوسی احتمالی از نهادهای کلیدی دانمارک برای سرویس اطلاعات آمریکا بر خلاف منافع دانمارک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا جاسوسي کشورهای اسکاندیناوی سرویس اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند

به گزارش تایمز، در بحبوحه برنامه‌های دولت لندن برای سرکوب جاسوسی ادعایی چین، دانشگاهیان و محققان دانشگاه‌های بریتانیا توسط سرویس‌های امنیتی این کشور بررسی خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بنا بر گزارش‌ها، این اقدامات پس از نشست روز پنجشنبه بین کن مک‌کالوم، مدیرکل ام‌آی۵ و معاونان ده‌ها دانشگاه برجسته، از جمله دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج، اعلام شد.

طبق گزارش‌ها، مک‌کالوم به مسوولان این دانشگاه‌ها هشدار داد که کشورهای متخاصم به طور فعال دانشگاه‌ها را هدف قرار می‌دهند تا فناوری‌هایی را که می‌تواند «اولویت‌های اقتدارگرا، نظامی و تجاری آنها را ارائه کند» بدزدند.

به گفته رئیس ام‌آی۵، بررسی محرمانه آسیب‌پذیری‌های بخش آموزش عالی بریتانیا نشان داده است که کشورهایی مانند چین «مکانیسم‌های آشکار و پنهان» را برای «کسب مالکیت معنوی و سرقت مزیت» به کار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، اکنون رایزنی‌ها در مورد یک سیستم جدید بررسی دولتی در حال انجام است که دانشگاهیان را که به تحقیقات حساس دسترسی دارند، توسط سرویس‌های امنیتی بررسی می‌شوند.

دولت همچنین به دنبال تأمین بودجه جدید برای مؤسسات آموزش عالی برای افزایش امنیت در اطراف سایت‌های حساس خواهد بود. طبق گزارش‌ها، دانشگاه‌ها همچنین می‌توانند در هنگام وارد شدن به مشارکت در تأمین مالی و همکاری با مؤسسات خارجی، ملزم شوند با سرویس‌های امنیتی مشورت کنند.

آلیسیا کرنز، رئیس کمیته منتخب روابط خارجی پارلمان انگلیس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت دانشگاه‌ها برای مدت طولانی وانمود کرده‌اند که «نقشی در امنیت ملی ما ندارند» و می‌توانند «عاری از واقعیت‌های ژئواستراتژیک» عمل کنند.

پکن بارها هرگونه اتهام مرتبط با جاسوسی را رد کرده و آنها را به‌عنوان «تهمت‌های مخرب» رد کرده است. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه به تازگی در یک نشست خبری گفت: «ما می‌خواهیم تکرار کنیم که این ادعا که چین می‌تواند اطلاعات بریتانیا را به سرقت ببرد، یک اتهام بی‌اساس و توهین بدخواهانه است و ما قاطعانه با این اتهام‌زنی مخالفیم. چنین اتهام‌زنی بدخواهانه‌ای علیه چین باید متوقف شود.»

به گزارش راشا تودی، ام‌آی۵ پیشتر از شناسایی بیش از ۵۰ دانشجوی چینی خبر داد که در دانشگاه‌های بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند و به ادعای این سازمان، آنها با ارتش آزادی‌بخش خلق مرتبط بودند و در سال‌های اخیر در نتیجه سرکوب آنچه این آژانس جاسوسی آن را دزدی فناوری مرتبط با امور دفاعی و سایر تحقیقات حساس دفاعی توصیف کرد، این کشور را ترک کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا