Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ابتدای این نشست خبری عنوان کرد: آرزوی سلامتی و بهروزی و عافیت برای مردم میهن دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایام کرونایی موج جدیدی را در ایران آغاز کرده و تنها با همت همه و مساعدت ارگان‌ها و همراهی مردم امکان شکست آن وجود دارد.

خطیب زاده افزود: در هفته‌ای که گذشت شاهد سفر ظریف به پاکستان بودیم که به دعوت همتای پاکستانی در راس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به اسلام آباد سفر کرد و در شامگاه ۲۰ آبان وارد اسلام آباد شد و دو روز اقامت داشت. در دیدار با فرمانده ارتش همکاری‌های دفاعی، نظامی و امنیتی و مرزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. فنس کشی، گروه‌های دخیل در جنایات سازمان یافته از جمله مواد مخدر، سلاح و ... و موضوع افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. ظریف در ملاقات با همتای خود تمامی ابعاد روابط را مرور کرد. روند صلح افغانستان، مقابله با اسلام هراسی و طرح‌های مخرب رژیم صهیونیستی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی عنوان کرد: ضرورت تعیین تکلیف موافقتنامه‌های ترجیحی در این دیدار مورد بحث قرار گرفت و ملاقات با نخست وزیر و دیگر مقامات هم انجام شد.

این دیپلمات ارشد کشورمان بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت موضوع کنفرانس بین‌المللی درباره بازگشت آوارگان به سوریه بود که دستیار ویژه وزیر خارجه به دمشق سفر و با مقامات از جمله بشار الاسد دیدار و گفت‌وگو کرد.

خطیب زاده در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره نقشه منتشر شده در فضای مجازی و اینکه گفته می‌شود ایران دیگر مرزی با ارمنستان ندارد، اظهار داشت: در هفته گذشته یکسری جوسازی‌های بی پایه رسانه‌ای را داشتیم. نقشه‌های ساختگی منتشر شد که جوسازی رسانه‌ای بود. فضای مجازی فرصتی را ایجاد کرده که برخی سو استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه حل و فصل دائمی بحران استقبال کرده و در سه دهه گذشته تلاش کرده این موضوع از طریق مسالمت آمیز حل شود. هر اقدامی که به این روند کمک کند مورد استقبال ایران قرار می‌گیرد. فکر می‌کنیم کاملا مسیر شناخته شده و روشن است. طرح ایران که به پایتخت‌ها هم ارائه شد هم پوشانی‌های جدی با فضایی که جلو می‌رود، دارد. مرزهای جغرافیایی ایران و منطقه تغییری نکرده و نه تنها مرزهای ایران بلکه مرزهای منطقه هم تغییری نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: یک جاده ترانزیت ساده است و نحوه تامین امنیت و مسائل مختلف آن باید مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. ایران با هوشیاری و حساسیت موضوع را پیگیری می‌کند و نمایندگان ما در پایتخت‌ها هوشیارانه موضوع را پیگیری می‌کنند. نه مرزی عوض شده و نه تغییری را ایران خارج از آنچه اعلام کرده می‌پذیرد.

خطیب زاده عنوان کرد: کریدوری که شنیدیم یک جاده ترانزیتی ساده است. همین الان که من صحبت می‌کنم  نیروهای تکفیری همین الان منطقه را ترک کرده باشند و هیچ بهانه‌ای برای این موضوع نیست و خط قرمز ماست. ایران به عنوان دو کشوری که به هر دو پایتخت دسترسی‌های متوازن و خوب دارد بخشی از تلاش‌هایش را برای حل و فصل موضوع معطوف خواهد کرد. ایران در مسیر ترانزیتی دنیاست و ایران از موقعیت ژئوپولتیکی خود آگاه است.

وی گفت: در سفر ظریف به اسلام آباد تمرکزی بر موضوع عربستان نبوده است.

*میراث شوم آمریکا برای منطقه

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی گفت: نیروهای مرزی ما و نهادهای مسئول موارد را رصد می‌کنند. آمریکا میراث شومی برای منطقه ما جز جنگ و خونریزی و آوارگی ملت‌ها نداشته است.

خطیب زاده درباره نقش ایران در حل مناقشه قره باغ اظهار داشت: 

این خبر در حال تکمیل است..

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سیاست خارجی جو بایدن تبادل نظر قرار قرار گرفت خطیب زاده مورد بحث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری

جانشین فرمانده فراجا درباره طرح جدید این نهاد برای انسداد مرزهای شرقی کشور و اجرای آن با همکاری ارتش توضیح داد.

به گزارش مشرق، چندی پیش خبری مورد اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی کشور منتشر و اعلام شد که بناست دربازه زمانی ۳ ساله دیوار بتنی ۴ متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی در مرزهای مشترک میان ایران و افغانستان ساخته شود. در همین راستا نیز جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی بیشتر از اجرای این طرح را ارائه کرده است.

سردار قاسم رضایی درباره اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی گفت: مسئولیت مرزهای کشور با فرماندهی انتظامی است و مرزبانی وظیفه کنترل و مدیریت مرزها را دارد. در بعضی از مرزها مانند مرزهای شمال غربی و مرزهای شرقی، تهدیداتی از آن سوی مرزها وجود دارد که ما با آن مقابله می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: به عنوان مثال، حمل و نقل مواد مخدر یا تردد اشرار و حتی نفوذ تروریست ها ممکن است از این مرزها صورت بگیرد. در همین راستا و بنابر درخواست پلیس مقرر شد انسدادهای فیزیکی در این مرزها ایجاد شود تا کنترل و مدیریت آنها بهتر صورت گیرد.

رضایی اظهار کرد: بنابراین با مدیریت فراجا و استفاده از نظرات کارشناسی مرزبانی و بودجه‌ای که دولت تامین کرده است، مقرر شد از امکانات مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت این دیوارها نیز استفاده شود. در صورت نیاز با سپاه پاسداران نیز هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت و از ظرفیت آنان نیز استفاده خواهیم کرد. در واقع این طرح، طرح پلیس است که ارتش به خاطر داشتن دانش فنی مناسب اجرای آن را بر عهده گرفته است. در مجموع فراجا مسئول تامین امنیت مرزهای کشور است.

وی با بیان اینکه همه منطقه دیوارکشی نخواهد شد، افزود: تنها در نقاطی که آسیب‌پذیری وجود دارد این انسداد فیزیکی ایجاد می‌شود. علاوه بر آن، مرزبانان و مرزنشینان غیور ما نیز در تامین امنیت مشارکت دارند. خوشبختانه تجهیزات خوبی نیز برای رصد و پایش مرزها در اختیار فراجا قرار دارد و البته این تجهیزات بیشتر هم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟