Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:34:25 GMT

اعتبار تکمیل جاده نیر - میانه تامین شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۱۵۳۷

اعتبار تکمیل جاده نیر - میانه تامین شد

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی روز دوشنبه در بازدید از راه کریق به آرموداق گفت: طی مذاکراتی که با دکتر نوبخت معاون رییس‌جمهور شده، قرار است اعتبارات اجرای این پروژه به صورت ملی اختصاص یابد.

وی اظهارداشت: اجرای مسیر کریق – آرموداق در حوزه استحفاظی استان اردبیل به طول هشت کیلومتر از سال ۱۳۹۴ آغاز و از سال۱۳۹۷ بدون لحاظ اعتبار سهم استانی ادامه یافته و در حال حاضر نیز با جدیت هر چه تمام در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: با بهره‌برداری از این جاده گردشگران ۲ منطقه می‌توانند از جذابیت‌های شهرستان نیر، سرعین و اردبیل و نیز زیبایی‌های کندوان، میانه و سایر شهرهای استان آذربایجان‌شرقی استفاده کنند.

به گفته وی، با توجه به اهمیت اقتصادی و رونق استانی و دسترسی به مرکز کشور، کاهش مسافت مرکز استان تا تهران، ارتقای ایمنی در طول مسیر به دلیل نبود تونل و شیب‌های تند و در نهایت رونق اقتصادی مناطق همجوار در مسیر با دسترسی سریع به بازار استان‌های نزدیک پروژه راه کریق - آرموداق را  به یکی از پروژه‌های مهم استان تبدیل کرده است.

اسماعیلی نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اهمیت این جاده برای هر ۲ استان گفت: بخش کندوان سالانه ۱۰۰ هزار تن سیب درختی تولید و روانه بازار کشورمان و حتی کشورهای همسایه می‌کند و این راه می‌تواند مسیر توسعه و رونق اقتصادی را افزایش دهد. 

وی افزود: تامین اعتبار این پروژه باید از ردیف اعتبارات ملی یا همان ماده ۲۳ تامین شود و با تکمیل این راه علاوه بر رونق تولید و اقتصاد ، زمینه رونق گردشگری نیز ایجاد خواهد شد.

سرپرست فرمانداری نیر هم از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی استاندار اردبیل برای اجرای این پروژه خبر داد و گفت: تکمیل این پروژه یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم شهرستان‌های نیر و میانه است، چون با تکمیل آن علاوه بر کاهش مسیر ۱۲۰ کیلومتری تردد به مرکز کشور ، شاهد رونق اقتصادی و گردشگری منطقه خواهیم شد.

شجاع اقبالی افزود: این مسیر از نظر کاهش بار ترافیکی استان در تردد به مرکز کشور بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: در کنار جاده اردبیل – سرچم ، این راه ارتباطی می‌تواند مردم اردبیل و شهرهای همجوار را با یک فاصله کوتاه به میانه و اتوبان زنجان – تهران متصل کند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اردبیل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اردبیل اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بیگ محمدی رییس سازمان حمایتی ایثارگران کشور در سفر به شهرستان بختگان از بیمارستان نیمه تمام ۳۲ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد.

این مرکز درمانی با کمک‌های دولتی و خیران در حال ساخت است و  بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

رییس سازمان حمایتی ایثارگران کشور گفت:  ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان نیمه تمام ۳۲ تختخوابی و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان  برای حل مشکلات فرهنگی این شهرستان اختصاص داده شد.

بیگ محمدی افزود: بیمارستان ۳۲ تختخوابی نیمه اول امسال در شهرستان بختگان به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین از گلزار شهدا و یادمان شهدای گمنام مرکز شهرستان بازدید کرد و  با حضور در جلسه شورای اداری از نزدیک با مشکلات مختلف شهرستان آشنا شد.

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • ضرورت تکمیل جاده شلمزار، ناغان به کارون۴
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه