Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ سخنگوی شورای شهر کرج از ورود دادستانی کرج برای استفاده از کودکان کار برای بازیافت زباله در کرج خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شهرداری کرج، رحیم خستو در پاسخ به سؤالی در مورد استفاده پیمانکاران سازمان پسماند از کودکان کار در کرج اظهار داشت: دادستانی کرج در این زمینه ورود کرده است و معاون دادستان مامور رسیدگی به این کار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز گذشته در مورد کودکان کار که بیشتر از اتباع خارجی هستند جلسه‌ای  تشکیل شده است.

توضیحات رئیس سازمان پسماند کرج درباره استفاده از کودکان کار برای تفکیک زباله/ پیمانکار متخلف جریمه شده است مدیریت اصولی پسماندهای شهری نطنز بهبود یابد ورود دستگاه زباله سوز به پسماند قم/زباله‌های عفونی به طور کاملا بهداشتی در قم دفع می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه "این موضوع با  واکنش شدید مدیران بلند پایه استان روبه‌رو شده و همگی خواستار بررسی و برخورد جدی درباره این تخلف هستند" گفت: مدیران مربوطه با نظارت و دقت بر پیمانکاران باید جلوی هرگونه بهره‌برداری و سوءاستفاده از کودکان کار را بگیرند.

خستو با بیان اینکه "مدیریت پسماند موظف و مسئول نظارت بیشتر بر قرار داده است" متذکر شد: این مسئله چند سالی است که دست به گریبان وضعیت پسماند شهر کرج است؛ با صاحبان مکان‌هایی که به تفکیک زباله اختصاص دارد و از نیروی کار غیرقانونی استفاده می‌شود برخورد می‌شود.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استفاده از کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عبدالمطلب رهنما گفت: در کارگروه مدیریت پسماند شهر‌های صدرا، بیضا، اردکان و هماشهر که با حضور شهرداران این شهر و سرمایه گذاران در حوزه پسماند در شهرداری اردکان تشکیل شد و درباره مشکلات امحا و دفن زباله و آخرین وضعیت پسماند در سطح شهر‌های مذکور بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی به مصوبات این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شد با توجه به اینکه شهرداری اردکان طرح مطالعه جامع پسماند را دارد سایر شهرداری‌ها نیز نسبت به تهیه این طرح اقدام کنند.

شهردار اردکان افزود: در این نشست همچنین مقرر شد دبیرخانه‌ای در یکی از شهرداری‌ها تشکیل و جلسات هر دو هفته یک بار به میزبانی یکی از شهرداری‌ها تشکیل شود.

رهنما ادامه داد: همچنین قرار شد سرمایه گذار نیز با توجه به توان لازم و بهره گیری از علوم روز، امحای زباله در مناطق فوق الذکر انجام و بسته پیشنهادی پس از دو ماه برای سیر مراحل قانونی و گرفتن مجوز لازم تهیه تا سایت دفن زباله مدرن و به روز توسط سرمایه گذار با همکاری شهرداری صدرا، بیضا، اردکان و هماشهر راه اندازی شود.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: توسعه و افزایش دفن بهداشتی پسماند کمک بسیاری در خصوص حفاظت از محیط زیست، کنترل شیرابه حاصل از پسماند و جلوگیری از نفوذ به آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها و همچنین ایجاد مرکز زباله و برگشت سرمایه خواهد داشت.

در شهر اردکان روزانه بیش از ۱۳ تن زباله تولید می‌شود و با توجه به اینکه شهر اردکان یک شهر توریستی و تفریحی است در روز‌های پنج شنبه و جمعه و روز‌های تعطیل تولید زباله به ۲۱ تا ۲۳ تن هم می‌رسد.

در حال حاضر به علت نبود سایت مناسب دفن زباله در شهرستان سپیدان شهرداری اردکان با پرداخت هزینه به شهرداری شیراز روزانه زباله‌های شهر اردکان را با ماشین‌های جمع آوری زباله بارگیری و در مرکز دفن زباله برم شور که متعلق به شهرداری شیراز است تخلیه و امحا می‌کند.

دیگر خبرها

  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است