عرب براقی: سهرابی وقتی زورش به فغانی نمی رسد، سر من خالی می کند
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۱۹۷۲
امیر عرب براقی بیان کرد رییس دپارتمان داوری وقتی زورش به فغانی نمیرسد، روی سر او خالی میکند
امیر عرببراقی، داور لیگ برتر درمورد حذف عجیب نامش از لیست بین المللی داوران ایران می گوید.
به گزارش طرفداری، امیر عرب براقی در خصوص خط خوردن نامش از فهرست الیت داوران ارسالی به فیفا گفت:
اتفاق غیرقابل باوری برایم رخ داد که توضیح دادنش هم برای خودم سخت و یک مقدار خندهدار شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی در مورد خط خوردن نامش از لیست داوران بین المللی گفت:
وقتی نام فغانی از لیست خط خورده بود، داور دیگری جایگزین او شد، اما با فشاری که وارد شد فغانی به لیست بازگشت اما آن داور باقی ماند و نام منی که سابقه حضور در تمام کلاسهای AFC را داشتم، حذف کردند.
عرب براقی در پاسخ به این سوال که اگر از لیست حذف شود آیا تمام دورههای آسیاییاش پاک خواهد شد، یا خیر، گفت:
بله، در زمان تاج که به این آکادمی اضافه شده بودیم قرار شد ما ظرف سه تا سه و نیم سال وارد لیست شده و الیت شویم و بدون هیچ هزینه ارزی برای کشور، بتوانیم قضاوت کنیم.
داور فوتبال در مورد اینکه آیا صحبتی با مسئولان فدراسیون شده است یا خیر، گفت:
نبی به دلیل همراهی تیم ملی در بوسنی شنبه شب به ایران بازگشت و فعلا نتوانستهام با او صحبت کنم. قرار شده این اتفاق بیفتد و باید همه چیز مشخص شود. دوستان ما در دپارتمان داوران خیلی باهوش هستند. سهرابی خودش یک مغز متفکر است و او با زیرکی لیست را چهارشنبه بعد از ظهر منتشر کرد، چون پنجشنبه و جمعه هم تعطیل است و نبی هم در کشور حضور نداشت.
وی گفت:
وقتی با سهرابی صحبت کردم، گفتم معیار فنیتان برای انتشار این لیست چه بوده است او دائما در مورد داوران دیگری که در لیست وجود دارند، صحبت میکند. برایم جالب است که میگوید شما 28 سال دارید و او 34 ساله است و گناه داشت. من واقعا این موضوع را متوجه نمیشوم.
عرب برقی ادامه داد:
بنده در این شرایط تحریم بدون اینکه ارزی از کشور خارج کشور شود و مانند یک درختی که کاشته شده و وقت محصول دانش است، به این وضعیت دچار شده و میخواهند کاری کنند که ارز از کشور خارج شود.
داور لیگ برتری فوتبال در مورد شایعه محرومیتش گفت:
قطعا فکر میکنم صحت دارد و دو هفته است که قضاوتی را به من ندادهاند و با حضور سهرابی در دپارتمان داوری این قضیه برایم مشخص بود. او یک اختلافی هم به خاطر مشکلی با فغانی داشت که در یک فرصت بهتر به آن خواهم پرداخت. او هر وقت زورش به فغانی نرسید، سعی میکند سر من خالی کند و خوشبختانه ماموریتش را هم به خوبی انجام داد.
وی اضافه کرد:
سهرابی در هیچ یک از زمینهای فوتبال قضاوت نکرده و مشخص نیست با چه ملاک و معیاری او را به عنوان رئیس دپارتمان داوری انتخاب کردهاند. به او میگویم 4 سالی که کشور برای من هزینه کرده سوخت میشود او مرا مسخره میکند و میگوید خدا بزرگ است و برو از نو شروع کن!
منبع: طرفداری
کلیدواژه: عرب براقی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جای خالی آقای حرف حساب
«یک زبان دارم دوتا دندان لق/ میزنم تا میتوانم حرف حق»؛ بیتی آشنا که روی جلد نشریه «گلآقا» خودنمایی میکرد و حالا این نشریه و این بیت تبدیل به نوستالژی شدهاست. - اخبار رسانه ها -
به گزارش گروه رسانههای خبرگزاری تسنیم، «یک زبان دارم دوتا دندان لق/ میزنم تا میتوانم حرف حق»؛ بیتی آشنا که روی جلد نشریه «گلآقا» خودنمایی میکرد و حالا این نشریه و این بیت تبدیل به نوستالژی شدهاست. دهه 70 و اوایل دهه 80، مخاطبان «گلآقا» هفته به هفته برای خریدن شماره جدید هفتهنامه انتظار میکشیدند؛ یک انتظار شیرین و شاد برای خواندنِ طنزهایی که به مسائل و مشکلات جامعه کنایه میزد و برای دقایقی آنها را میخنداند. امروز، 11اردیبهشتماه، بیستمین سالروز درگذشت زندهیاد کیومرث صابری فومنی، همان «گلآقا»ی آشناست؛ مردی که تأثیری انکارنشدنی بر جریان طنز و طنزپردازی پس از انقلاب داشت. «گلآقا» در سالهایی که تصویرسازی و کاریکاتور خیلی رواج نداشت، در هر شماره کاریکاتور یکی از مسئولان را روی جلد میبرد. این یک نوع خطشکنی بود که بعدها دیگر نشریات هم در همین مسیر حرکت کردند. «گلآقا» با شناختی که از جامعه داشت بدون اینکه حریمشکنی کند، در چهارچوب حرکت و نقد میکرد. از این رو مخاطبان این نشریه طیف گستردهای داشتند و محتوای آن مطالب عامپسند و نخبهپسند را دربر میگرفت.
«گلآقا» در شناسایی نیروهای جوان هم نقش زیادی داشت. این نیروها بعدها وارد فضای رسمی طنز و رسانه شدند. آخرین شماره هفتهنامه گلآقا» در دوازدهمین سال انتشارش در دوم آبان 1381 منتشر شد. زندهیاد صابری فومنی در سال 1370 پس از انتشار اولین شمارههای هفتهنامه «گلآقا»، تعدادی از آنها را برای رهبر انقلاب فرستاد تا نظر ایشان را که زمانی با یکدیگر همکار بودند، جویا شود. رهبر انقلاب هم در پیامی به تاریخ 27 تیر ماه 1370 برای گلآقا نوشتند: «ادعا نمیکنم که کار شما کامل و بیعیب است؛ اما با ملاحظه اجمالی شمارههای «گلآقا»، امید هرچه بهتر شدن و کاملتر شدن آن را دارم. طنز صادق و دلسوزانه باید همه نقاط معیوب، بهخصوص آنها را که کمتر به چشم میآیند و آنها که بیشتر به علم و اطلاع همگان از آن نیاز هست، هنرمندانه ببیند و بنمایاند. امروز جامعه و نظام انقلابی ما با دشمنانی روبهروست که همه ابزارهای محسوس و نامحسوس را برای ضربه زدن و جریحهدار کردن مردم و نظام و انقلاب به کار میبرند. برای آگاه کردن ذهن مردم از خدعه دشمن، چه وسیلهای از طنز هنرمندانه و شیرین و زیرکانه، بهتر و کاریتر؟ انشاءا... شما و همکارانتان موفق باشید».
اردیبهشت ماه دو سال پیش مستندی از شبکه مستند سیما به نام «روزگار گلآقایی» ساخته محمدحسن یادگاری پخش شد؛ مستندی که پس از آن چندبار دیگر هم بازپخش شد. «روزگار گلآقایی» پرترهای از یک شخصیت محبوب و تأثیرگذار است که مردم هنوز هم طنزها و کاریکاتورهای خاطرهانگیز نشریهاش را به یاد دارند. در ادامه ،گفتوگوی ما را با محمدحسن یادگاری، کارگردان این مستند میخوانید.
لطفا درباره این که چه اتفاقی باعث شد به سراغ ساخت مستند «گلآقایی» بروید توضیح دهید؟
در دوران کودکی مخاطب پر و پاقرص «بچهها گلآقا» بودم و همین موضوع باعث شد به سراغ ساخت این مستند بروم. یکی دونفر از استادان من در حوزه ارتباطات که با مرحوم صابری آشنایی داشتند، به من کمک کردند تا با گروهی از کاریکاتوریستها و نویسندههای قدیمی طنز ارتباط پیدا کنیم. بعد از آن با آقای ناصر فیض دراین باره مشورت کردم و ایشان که شبکه همکاران «گلآقا» را میشناختند و با استاد صابری مراوده داشتند، به ما کمک کردند. بهتدریج با تعداد زیادی از دوستان و همکاران ایشان آشنا شدیم و حمایتی که افراد از ما میکردند، باعث میشد نفرات بعدی هم به جمع ما اضافه شوند. در نهایت با حدود 25نفر از یاران «گلآقا» گفتوگو کردیم که نامشان هم در فیلم هست.
در خلال گفتوگوها و دیدارهایتان با این افراد، نکتهای بود که شما را تحت تأثیر قرار بدهد؟
درزمان ساخت این مستند و با شنیدن گفتوگوها لحظه به لحظه بیشتر شیفته شخصیت آقای صابری فومنی شدم. استاد صابری دانش و تجربه زیادی داشتند و توانایی تعامل با همه جناحها و سلیقهها را داشتند؛ چیزی که امروز کم داریم؛ یعنی افراد بابینشی که بتوانند با چنین دید وسیعی با همه در ارتباط باشند و همه را به تعامل وادار کنند، این شخصیت ها خیلی کم هستند. این ویژگی آقای صابری بود و ما سعی کردیم در مستند هم این ویژگی را برجسته کنیم. از آن طرف وقتی فیلم پخش شد همه جناحها و گروه های سیاسی به آن واکنش مثبت نشان دادند و این برای ما اتقاق خوبی بود.
جالبترین بازخورد چه بود؟
روز اکران فیلم، هم هادی حیدری، کاریکاتوریست اصلاحطلب آمده بود و هم دکتر حدادعادل. هر دو هم راضی از سالن بیرون آمدند.
ساخت مستند «روزگار گلآقایی» چقدر زمان برد؟
پژوهش فیلم حدود دو سه ماه و فیلمبرداری و تدوین هم تقریباً 5، 6ماه زمان برد؛ یعنی یک فرآیند 8، 9ماهه شد. ما ساخت مستند را در سال 1399 شروع کردیم که سال 1400 به پایان رسید و اردیبهشت 1401 به پخش رسید.
منبع: خراسان
انتهای پیام/