Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با توجه به شرایطی که در کشور بوجود می آید، در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم کماکان اصلاح طلبان از شانس پیروزی بیشتری برخوردار هستند.  
گروه سیاسی؛ زینب میرآخوری: مجید محتشمی، دبیرکل حزب آزادی و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرنگار آریا پیرامون تاثیر انتخابات ایالات متحده بر انتخابات 1400 ایران؛ اظهار داشت: درابتدا جریان های سیاسی کشور(اصولگرایان و اصلاح طلبان) باید تلاش کنند تا انتخاباتی پرشور و با حضور گسترده عموم برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه باید تلاش کنیم به جای تضعیف روحیه مردم و ناامید کردنشان، آن ها به شرکت در انتخابات تشویق کنیم. اگر قرار باشد 100درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کنند، باید 50 میلیون رای داشته باشیم. حتی اگر 70درصد رای دهندگان در انتخابات شرکت کنند باید 35میلیون رای جمع آوری شود. حضور باشکوه مردم از هر دوجناح در انتخابات مستلزم این است که آن ها را به آینده نظام امیدوار کنیم. این تلاش باید سرلوحه امور انتخاباتی هر دو جناح در کشور باشد.
محتشمی خاطرنشان کرد: طبعا انتخابات آمریکا با توجه به اینکه قدرت اقتصادی و نظامی بالایی دارد، قطعا هم در کشور خودش و هم در سایر نقاط جهان تاثیراتی خواهد داشت. قطعا مردم آمریکا یک نه بزرگ به ترامپ گفتند. این نه بزرگ؛ نه به خشونت، حتاکی و نه به دروغ بود. حتما نتیجه انتخابات آمریکا تاثیر شایانی بر انتخابات 1400 ایران و آینده روابط بین دو کشور خواهد داشت.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران باید استراتژی تعامل سازنده در عرصه روابط بین الملل باشد، تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید از مذاکره کردن با هیچ کشوری ترس داشته باشیم. مبنای حکومتی که پیامبر اسلام در مدینةالنبی پی ریزی کردند؛ با مذاکراتی بود که منجر به صلح حدیبیه شد.
وی افزود: آقای ظریف و تیمشان در مذاکرات 5+1 به خوبی توانستند روابط برابری را داشته باشند. در هر صورت ما با هر کشوری که خواهان داشتن روابط برابر با ماست، باید با محوریت حفظ منافع کشورمان وارد مذاکره شویم.
دبیرکل حزب آزادی عنوان کرد: تلاش اصلاح طلبان بر این است که تعامل سازنده در عرصه بین الملل را به عنوان یک استراتژی و یک راهبرد برای پیشبرد اهداف نظام پیش بگیرند.
وی تصریح کرد: شروع به کار مدیریت جدید کاخ سفید، رجوع به برجام و نحوه گفتگوی دیپلماسی و حتی مذاکره ای که بعد از پ بهمن با آن ها خواهیم داشت تاثیر بسزایی در گشایش فضای بین المللی برای حضور فعال تر ایران و هم گشایش در عرصه داخلی کشور، بویژه شرایط اقتصادی. لذا همه این ها باعث امیدوارتر شدن مردم و این امیدواری باعث شرکت با شکوه در انتخابات خواهد شد.
محتشمی در پایان اظهار داشت: انتخابات یازدهم اصلا به عنوان شاخصی برای پیروزی اصولگرایان در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری محسوب نمی شود. چراکه به صورت گسترده کاندیداهای اصلاح طلبان در سراسر کشور کنار گذاشته شدند. لذا عرصه خالی شد برای نیروهایی که نپخته هستند و مدیریت های قوی در رزومه نداشتند. به همین دلیل است که در حال حاضر فرمان مجلس در حال گیج زدن است. اما مهم این است که با توجه به شرایطی که در کشور بوجود می آید، در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم کماکان اصلاح طلبان از شانس پیروزی بیشتری برخوردار هستند.  








منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجید محتشمی انتخابات آمریکا بایدن انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون والیبال، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با دعوت همتای عمانی خود راهی این کشور شد.   تقوی در این سفر در جلسات متعددی با رئیس فدراسیون والیبال عمان در خصوص تبادل مربی، برگزاری کمپ مشترک در بخش‌ها و رده‌های سنی مختف رشته‌های والیبال ساحلی و سالنی به بحث و گفتگو پرداخت و با امضای یک تفاهم‌نامه مشترک، همکاری و تعامل ایران را با عمان آغاز کرد.   همچنین تقوی در این دیدار در خصوص افزایش تعامل و همکاری با فدراسیون حوزه خلیج فارس و کشور‌های عربی مذاکراتی داشت.   رئیس فدراسیون والیبال کشورمان در دیدار با سفیر ایران در عمان در خصوص لزوم حمایت فدراسیون‌های ورزشی در سفر‌های بین‌المللی توسط وزارت امورخارجه و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های مختلف صحبت‌هایی انجام داد و با حضور در کمیته ملی المپیک عمان با دبیر کل این کمیته به گفتگو نشست.   بازدید و بررسی بیشتر امکانات والیبال عمان و همچنین بررسی زمینه‌های مشترک دو فدراسیون برای ارتقای سطح والیبال دو کشور از دیگر برنامه‌های امروز تقوی در عمان است.   رئیس فدراسیون والیبال ایران امشب؛ جمعه ۱۴ اردیبهشت به تهران باز می گردد.

دیگر خبرها

  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • این آخرین شانس قهرمانی تراکتور است
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • شانس بالای رم برای خرید آزمون؛ رونمایی از ۲ مشتری دیگر ستاره ایرانی
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم