Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@13:53:25 GMT

۶۰ درصد پرونده شکایت های کارگری منجر به صلح شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۲۰۴۱

۶۰ درصد پرونده شکایت های کارگری منجر به صلح شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۶۰ درصد پرونده شکایت های کارگری از کارفرمایان در سال جاری به همت مراجع حل اختلاف در راستای حمایت از جامعه کارگری منجر به صلح و سازش شد.

«قاسم رحیمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: بیش از 4 هزار فقره دادخواست از سوی جامعه کارگری استان به هیئت های تشخیص و بدوی استان ارائه شد که پس از بررسی مراحل قانونی منجر به صدور رای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: 60 درصد پرونده شکایت های کارگری از کارفرمایان در سال جاری به همت مراجع حل اختلاف در راستای حمایت از جامعه کارگری منجر به صلح و سازش شد.

 

این مقام مسئول افزود: کاهش رسیدگی به دادخواست های کارگری و ارتقا کیفی آرا صادره از مهمترین امتیازها برای افزایش کمی و کیفی ارائه خدمات به جامعه کارگری و تولید است.

 

رحیمی یادآور شد: سامانه جامع روابط کار زمینه ثبت الکترونیکی شکایت ها را با هدف کاهش مراجعه های حضوری برای جامعه کارگری فراهم کرده است و این روند تا 10 روز نیز کاهش داشت.

 

وی اعلام داشت: هم اکنون 15 هیئت تشخیص و 5 هیئت حل اختلاف در روند رسیدگی به شکایت ها و تجدید نظرخواهی جامعه کارگری استان فعال است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: متاسفانه به طور متوسط روزانه 26 شکایت توسط کارگران برای رسیدگی به مراجع حل اختلاف ارسال می شود.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: سامانه جامع روابط کار هیئت حل اختلاف جامعه کارگری اردبیل جامعه کارگری حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است


به گزارش تابناک، امسال حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار تعیین شد؛ هر چند به امضا نمایندگان جامعه کارگری نرسید.

در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.

در این راستا دولت اصرار داشت نمایندگان جامعه کارگری کل مصوبه را امضا کنند اما نمایندگان جامعه کارگری تاکید دارند تنها افزایش حق مسکن به امضا برسد. در نتیجه عدم توافق نمایندگان دولت و جامعه کارگری در شورای عالی کار، اعمال تغییرات را منتفی کرد.

گفتنی است؛ حداقل دستمزد کارگران در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار مبلغ ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری