Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@16:06:23 GMT

انجام غربالگری و تست کرونا در مسجد ریحان

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۲۰۴۲

انجام غربالگری و تست کرونا در مسجد ریحان

حجت‌الاسلام موسوی‌راد با اشاره به خدمات مسجد «ریحان» در زمینه انجام غربالگری و تست کرونا، گفت: کادر ۱۵ نفره پزشکی در زمینه تب‌سنجی، سنجش فشار خون و اکسیژن خون به مخاطبان به صورت رایگان خدمات ارایه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و خبرگزاری شبستان، مقام معظم  رهبری در جلسه با ستاد ملی مبارزه با کرونا بر آموزش همگانی درباره راه‌های شیوع و شیوه‌های پیشگیری از این بیماری به صورت محله ‌محور و با استفاده از ظرفیت مساجد، بسیج و البته با محوریت وزارت بهداشت و همکاری وزارت ارشاد و صداوسیما تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تاکیدات مقام معظم رهبری طرح بزرگ محله محور مقابله با کرونا با محوریت وزارت بهداشت و همکاری سازمان بسیج مستضعفین، بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و سایر نهادهای مرتبط و با محوریت مساجد آغاز و پنج مرکز غربالگری در تهران به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

 

یکی از این مساجد، مسجد ریحان واقع در محله یوسف آباد تهران است که در زمینه تست رایگان کرونا و غربالگری به مردم خدمات ارایه می دهد.

 

حجت الاسلام «سیدعلی موسوی راد» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمات مسجد ریحان برای تست رایگان و غربالگری کرونا، اظهار کرد: در پی فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر بهره گیری از ظرفیت مساجد در آموزش و پیشگیری از کرونا، بنا بر تاکیدات مرکز رسیدگی به امور مساجد مسجد ریحان برای ارایه خدمات به مردم در زمینه پیشگیری از این بیماری وارد عمل شد.

 

امام جماعت مسجد ریحان واقع در محله یوسف آباد بیان کرد: در این مرکز 15 کادر پزشکی حضور دارد  و مسجد مجهز به تجهیزات تب سنجی، سنجش فشار خون و دستگاه سنجش اکسیژن خون است و به مخاطبان به صورت رایگان خدمات ارایه می دهد و  تلاش ما در این راستا است که با شیوه های محله محور و با بهره گیری از ظرفیت مسجد و  غربالگری جهت تشخیص زودهنگام بیماری کرونا توسط متخصصان در این مسجد روزانه از 30 نفر تست کرونا گرفته شود.

 

وی ادامه داد: در این مسجد از مراجعان آزمایش‌های بالینی مانند علائم حیاتی، ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون گرفته و در صورتی که فردی مشکوک باشد، به مراکز درمانی معرفی می شود.

 

حجت الاسلام موسوی راد خاطر نشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون فعالان این مسجد با جمع آوری کمک های مومنانه در محور خدمت رسانی به نیازمندان در خط مقدم بوده است و خدمات قابل توجهی به حاشیه نشین های مناطق محروم ارایه و ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها در چند مرحله انجام شده است.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: غربالگری کرونا پیشگیری از بیماری کرونا فعالیت های مسجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حامد منیری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت در نشست خبری پیوند صادق که ظهر امروز ۱۲ اردیبهشت و در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، برنامه عزاداری در مدارس کشور ساعت ۱۰ صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت با عنوان «پیوند صادق» برگزار می‌شود که دانش‌آموزان با حضور در محل تحصیل خود در قالب عزاداری به سمت نخستین و نزدیکترین مسجد محل خود حرکت می کنند و بعد از اقامه نماز گفتگوی علمی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه، طرح پیوند صادق به همت عده‌ای از نیرو‌های مردمی در محلات و مدارس سراسر کشور کلید زده شده است، افزود: این طرح با توجه به پاسداشت مقام معلم، در دستور کار قرار گرفت که هدف از اجرای آن، نشر معارف امام جعفر صادق (ع) و ترویج فعالیت‌های این امام در تمام اعصار در حوزه‌های دین و دیانت و دانش پروری است.

منیری با بیان اینکه دانش پروری از مسائل مهم روز است و امام صادق (ع) نیز شاگردان بسیاری را تربیت کردند، افزود: بیش از ۵۰ درصد از روایات ما، محصول تلاش‌های امام جعفر صادق (ع) است.

وی اضافه کرد: این طرح باهدف پیوند در ۴ نقطه مرکزی و فرهنگی یعنی منزل، محله، مدرسه و مسجد اجرا می‌شود.

منیری گفت: این طرح در حال حاضر نوپاست و امیدواریم در آینده در کل کشور منشأ خدمات فرهنگی باشد.

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارایه خدمات جهادی پر رنگ است
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی