Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- هر چند سازمان لیگ مدعی است فعلا قرار نیست مسابقات لیگ برتر به تعویق بیفتد و بازی‌ها باید طبق برنامه برگزار شود، اما تصمیم آخر را ستاد مبارزه با کرونا می گیرد.
به گزارش آریا، با بسته شدن پرونده بازی‌های ملی حالا فوتبالی‌ها خودشان را آماده بازی‌های باشگاهی می‌کنند اما هنوز مشخص نیست لیگ ایران در هفته‌های پیش‌رو مجوز برگزاری می‌گیرد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته دوم این بازی‌ها طبق برنامه از پنج‌شنبه با برگزاری 3‌بازی آغاز می‌شود، جمعه با برگزاری 3‌بازی ادامه پیدا می‌کند و عصر شنبه با برگزاری 2‌بازی دیگر تمام می‌شود. با توجه به اینکه محدودیت‌های جدید کرونایی قرار است از شنبه (اول آذرماه) اعمال شود، به نظر نمی‌رسد مشکل خاصی برای برگزاری بازی‌های پنج‌شنبه و جمعه وجود داشته باشد اما هنوز مشخص نیست سرنوشت بازی‌های شنبه چه می‌شود. به هر حال در اولین روز هفته آینده پیکان و پرسپولیس در تهران به ترتیب میزبان شهرخودرو و نفت‌آبادان هستند، تهرانی که جزوشهرهای قرمز به حساب می‌آید و قرار است شدید‌ترین محدودیت‌ها در آن اعمال شود. همین باعث شده تا شایعه به تعویق افتادن بازی‌های روز شنبه و هفته سوم رسانه‌ای شود و سروصدای فراوانی به راه بیندازد.
سازمان لیگ در گزارشی که برای این ستاد ارسال کرده از تلاش تیم های فوتبال برای رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داده و اینکه تیم ها هر 10 روز یکبار مورد تست قرار می گیرند و هر بازیکنی که مبتلا به کرونا باشد 14 روز قرنطینه را رعایت خواهد کرد و خوشبختانه تا اکنون اتفاق ناگواری برای فوتبالیست ها رخ نداده است. ستاد مبارزه با کرونا که هنوز با شروع مسابقات لیگ برتر فوتسال موافقت نکرده در مورد ادامه برگزاری بازی های لیگ برتر تصمیم گیری خواهد کرد. نکته جالب اینکه در صورت تعطیلی دو هفته ای شهرهای دارای وضعیت قرمز کشور تیم های لیگ برتری تمرینات و بازی های دوستانه خود را دنبال خواهند کرد که در چنین دورانی تفاوت تنها در سفر نکردن است. البته خیلی از تیم های لیگ برتری در دوران کرونایی با پروازهای اختصاصی به شهرهای مختلف سفر می کنند. از آنجایی که فوتبال جنبه سرگرمی برای مردم دارد شاید در نهایت ستاد مبارزه با کرونا اجازه دهد که بازی های لیگ برتر دنبال شود. سازمان لیگ منتظر تصمیم گیری در این زمینه است تا تصمیم نهایی را به باشگاه ابلاغ کند. البته از آنجایی که تاریخ بازی های باقی مانده تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص شده  تلاش فدراسیون فوتبال بر این است که بازی های لیگ برتر را ادامه دهد.
غلامرضا بهروان از اعضای سازمان لیگ و رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای در این باره می گوید: « برنامه‌هایمان را آماده کردیم و تلاش می‌کنیم بازی‌ها باید به صورت منظم برگزار شوند اما الان تمام تصمیمات توسط ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته می‌شود که فصل‌الخطاب است. اگر آن‌ها چنین تصمیمی بگیرند ما ملزم به اجرا و اطاعت هستیم. شاید امروز تصمیم بگیرند که تهران را تعطیل کنند و این شامل حال مسابقات هم می‌شود. این اتفاق احتمالا روی برنامه‌های فوتبال تأثیر می‌گذارد که برای لیگ ما و برنامه‌ریزی آن خوب نیست.»
بازی ها در هفته ای که گذشت به خاطر بازی تیم ملی در برابر بوسنی تعطیل بود و در صورت تعطیلی دو هفته ای تهران که امروز هیات دولت درباره آن تصمیم گیری خواهد کرد وقفه ایجاد شده در لیگ برتر 3 هفته خواهد شد که به نظر می رسد تیم ها تمرینات خود را دنبال و تلاش خواهند کرد در دو هفته پیش رو بازی های دوستانه انجام دهند. این در حالی است که در ماه های اخیر مسابقات فوتبال در همه جای جهان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده و هم چنان ادامه دارد.
سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص می‌گوید: «هیچ صحبتی مبنی بر تغییر در زمان برگزاری مسابقات تا الان مطرح نشده است. ما هم مانند تمام اصناف، تابع تصمیمات نظام بهداشت کشور هستیم. زمانی که وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا دستوری را ابلاغ کنند، همه ملزم به اجرای آن هستند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. در مجموع تمام تصمیمات هم با نظر ستاد مقابله با کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی گرفته می‌شود. بازهم می‌گویم تا الان مسابقات طبق برنامه برگزار خواهد شد و هیچ صحبتی در مورد تعویق مسابقات مطرح نیست.»محمد اسدمسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی هم دیگر مسئولی است که تعطیلی را فعلا منتفی می‌داند. او در این خصوص می‌گوید: «همه مسابقات برنامه‌ریزی‌شده، بر اساس پروتکل‌ها برگزار می‌شود. تاکنون هیچ صحبتی درباره لغو یا تعویق لیگ برتر فوتبال مطرح نشده است. با توجه به شرایط پیچیده کنونی کشور از فدراسیون‌ها خواسته‌ایم که هیچ رویدادی را بدون استعلام از فدراسیون پزشکی - ورزشی برگزار نکنند. برخی رویدادها از قبل برنامه‌ریزی شده بود که وزارت بهداشت از ما خواست دستورالعمل سخت‌گیرانه‌ای برای برگزاری آنها اعمال شود.»
یکی از مدیران سازمان لیگ مدعی شد بازی های هفته دوم لیگ برتر قطعا برگزار می شود. به گفته این مدیر بازی های پنجشنبه و جمعه که قطعا برگزار می شود چون قوانین مربوط به تعطیلی فراگیر از روز شنبه اجرا خواهد شد و بازی های شنبه هم بعید است مشکل پیدا کند چون شهر خودرو و نفت آبادان که به ترتیب در تهران با پیکان و پرسپولیس بازی دارند، پنجشنبه یا حداکثر جمعه به تهران می آیند و برای بازگشت به شهرهای شان هم مشکلی نخواهند داشت چرا که تیم های حاضر در لیگ برتر پروتکل ها را رعایت می کنند و برای پرواز و سفر هوایی، آزمایش منفی کرونا را دارند.
گفته می شود طبق پروتکل بهداشتی، از شنبه اول آذرماه هیچ مسافری بدون به همراه داشتن تست منفی کرونا اجازه سفر نخواهد داشت و امکان ممنوعیت تردد در برخی شهرهای قرمز وجود دارد.
با این حساب آیا احتمال دارد بازی های هفته سوم لیگ برتر تعطیل شود؟ اگر رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری بازی های لیگ برتر کافی باشد، ما مشکلی برای انجام دیدارها نداریم چون بازیکنان و مربیان و کادر تمام تیم ها و داوران بدون انجام تست در رقابتها حاضر نمی شوند و تمام آنچه مدنظر وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا قرار دارد، در برگزاری رویدادهای لیگ برتر از صفر تا صد رعایت می شود. اما باز هم همه چیز به تصمیم ستاد کرونا بستگی دارد. تا این لحظه آنها هیچ مخالفتی با برگزاری لیگ برتر نداشتند ولی شاید در آینده دستور تازه ای بدهند. ما با هماهنگی، لیگ را جلو می بریم و هر جا که دستور توقف بدهند، بازی ها متوقف می شود.








 




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا لیگ برتر بازی های لیگ برتر مقابله با کرونا سازمان لیگ پروتکل ها بازی ها هفته ای دو هفته تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادرملو؛ اولین نماینده لیگ یک در جمع ۸ تیم برتر جام حذفی

چادرملوی اردکان چهارمین تیم راه‌یافته به دور یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال مس کرمان از ساعت 17:45 امروز (جمعه) در اولین بازی از روز دوم مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور، در ورزشگاه امام علی (ع) کرمان مقابل چادرملوی اردکان صف‌آرایی کرد که چادرملو در مجموع وقت‌های قانونی و اضافه و ضربات پنالتی به پیروزی 6 بر 4 دست یافت.

علی وزیری پناه در دقیقه 85، دروازه چادرملو را از روی نقطه پنالتی باز کرد و ابراهیم رضازاده در دقیقه 4+90، گل تساوی را برای چادرملو به ثمر رساند. در دقایق اضافه بازی نیز گلی به ثمر نرسید تا بازی در ضربات پنالتی دنبال شود.

عمران‌زاده: لغو بازی استقلال ملاثانی - فجر پشت پرده دارد

چادرملو که هفته‌های خوبی را اخیراً در لیگ یک پشت سر نگذاشته است، در ضیافت پنالتی‌ها با نتیجه 5 بر 3 پیروز شد و به جمع هشت تیم نهایی جام حذفی راه یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چادرملو؛ اولین نماینده لیگ یک در جمع ۸ تیم برتر جام حذفی
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!