Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اسرائیلی «صلح اکنون» از ادامه شهرک‌سازی‌های جدید در قدس اشغالی خبر داد و اتحادیه اروپا و وزارت خارجه ترکیه این اقدام را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان «صلح اکنون» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با ساخت ۹۶ واحد مسکونی جدید در شهرک «رامات شلومو» در قدس اشغالی موافقت کرده است که قرار بود در سال ۲۰۱۰ اجرا شود اما به خاطر مخالفت جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا در آن زمان به حالت تعلیق درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم رژیم صهیونیستی آن زمان باعث متشنج شدن روابط با کاخ سفید به مدت چند ماه شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با سیاست انتقادی کشورش با شهرک‌سازی در قدس و کرانه باختری که دهه‌ها ادامه داشت، مخالفت کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام کرد که دولت وی مجدداً با شهرک‌سازی که به موجب قوانین بین‌المللی غیرقانونی به شمار می‌آید و مانع برقراری صلح بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی می‌شود، مخالفت دارد.

پیشتر، مقامات رژیم صهیونیستی پیشنهاداتی مبنی بر ساخت ۱۲۵۷ واحد مسکونی جدید در شهرک «جفعات هاماتوس» واقع در جنوب شهر قدس اشغالی مطرح کردند.

در همین راستا، سازمان «عیر عمیم» که شهرک سازی‌ها در قدس را پیگیری می‌کند، هشدار داد: دو ماه آتی که شاهد تغییرات در دولت آمریکا خواهیم بود، دوره‌ای حیاتی و حساس خواهد بود.

سازمان مذکور در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بر این باور هستیم اسرائیل سعی دارد تا از این دوره سوء استفاده کند تا اقداماتی را که دولت آتی احتمالاً با آن مخالفت خواهد کرد را پیش ببرد.

در همین راستا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر موضع ثابت این اتحادیه در قبال شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری تاکید کرد.

بورل ضمن ابراز نگرانی نسبت به تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی با ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در قدس، تاکید کرد، ساخت شهرک‌ها به طور چشمگیری به امکان تشکیل کشور فلسطین و دستیابی به راهکار تشکیل دو کشوری ضرر خواهد رساند.

وی همچنین تصریح کرد، اتحادیه اروپا بارها از رژیم صهیونیستی خواسته است تا فعالیت‌های شهرک‌سازی را توقف کند و این اتحادیه موضع قاطعی در قبال شهرک سازی دارد و این شهرک‌سازی‌ها قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

این مسئول اتحادیه اروپا همچنین اظهار داشت، فعالیت شهرک‌سازی تلاش‌ها برای ایجاد اعتماد بین اسرائیل و فلسطین را از بین خواهد برد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه ترکیه، تصمیم دولت اسرائیل مبنی بر شهرک‌سازی جدید در قدس اشغالی را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست که علیه این اقدام خصمانه بایستد.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی با مطرح کردن پیشنهاد ساخت ۱۲۵۷ واحد مسکونی جدید در قدس شرقی، بار دیگر ادامه نقض قوانین بین‌المللی و زیر پا گذاشتن حقوق ملت فلسطین را نشان داد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، رژیم صهیونیستی تلاش دارد از طریق ساخت شهرک‌های غیرقانونی بین قدس شرقی و کرانه باختری مانع تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین شود.

وزارت خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد: امروز که مصادف با سی و دومین سالگرد تأسیس دولت فلسطین است، بار دیگر بر اینکه اراضی فلسطین به ملت فلسطینی، تعلق دارد، تاکید می‌کنیم و از تمامی اعضای جامعه جهانی که حامی رویکرد راهکار تشکیل دو کشوری برای مسأله فلسطین هستند، می‌خواهیم با اینگونه اقدامات خصمانه و متجاوزانه اسرائیل مخالفت کنند.

دولت مصر نیز ادامه سیاست شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را محکوم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت خارجه ترکیه اتحاديه اروپا شهرک سازی های اسرائیل واحد مسکونی جدید وزارت خارجه ترکیه رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا شهرک سازی ها جدید در قدس قدس اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شهرک‌ نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی حمله شهرک‌ نشینان صهیونیست به کاروان کمک‌های ارسالی از سوی اردن برای مردم نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

همچنین مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این سخنان، با اردن ابراز همبستگی کرد.

علاوه بر این بورل تاکید کرد: تاسف‌برانگیز است که کسانی که به چیزی نیاز ندارند مانع از رسیدن غذا به نیازمندان می‌شوند. اسراییل باید رسیدن ایمن کمک‌ها به نوار غزه را تضمین کند.

گفتنی است وزارت امور خارجه اردن روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای حمله شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست به ۲ کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه اعزامی از سوی این کشور برای مردم غزه را به شدت محکوم کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه اردن این ۲ کاروان حامل غذا، آرد و برخی کمک‌های بشردوستانه دیگر بودند و یکی از آن‌ها عازم گذرگاه «کرم ابوسالم» و دیگری نیز برای نخستین بار عازم گذرگاه «ایریز» بود تا از طریق این گذرگاه‌ها وارد نوار غزه بشوند.

وزارت خارجه اردن شکست کابینه رژیم صهیونیستی در تامین امنیت این ۲ کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه و دادن اجازه تعرض شهرک‌نشینان به آن‌ها را نقض فاحش تعهدات قانونی این رژیم به عنوان نیروی اشغالگر و تعهدات آن برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه دانست.

همچنین «سفیان قضاه» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اردن نیز این تعرض را دلیلی برای تکذیب تمامی ادعاهای کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص ارسال کمک‌ های بشردوستانه به نوار غزه عنوان کرد و مسوولیت کامل این جنایت را متوجه مقامات این رژیم دانست.

قضاه از جامعه بین‌الملل خواست که موضعی روشن در قبال این جنایت اتخاذ کند و آن را محکوم نماید و رژیم صهیونیستی را به پذیرش تعهدات قانونی خود، تامین امنیت کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه اعزامی به نوار غزه و همچنین تامین امنیت سازمان‌های بین‌المللی که این کمک‌ها را دریافت و میان ساکنان این باریکه توزیع می‌کنند مجبور نماید.

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • بورل: حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • حمله شهرک‌ نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین