Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان فرهنگی تیران و کرون و مدیریت کانون فرهنگی و هنری آیت الله امامی تیران، با شناخت بر توانمندی و ظرفیت این مرکز فرهنگی و هنری، آینده ای روشن و فعال را پیش بینی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، کانون فرهنگی و هنری آیت الله امامی تیران که از سال 88 در حسینه عاشورا این شهر راه اندازی شده یکی از مراکز فرهنگی موثر و فعال بوده که در سال گذشته در رقابت فهما بیش از 8 هزار امتیاز کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در سلسله بازدیدهای رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون از کانون های مساجد تیران و کرون، از کانون آیت الله امامی بازدید و با مدیر مسئول، امام جماعت و جمعی از اعضای این مرکز گفتگو و صحبت شد.

 

*مسجد به نسل نوجوان و جوان نیاز دارد

 

امام جمعه موقت تیران و امام جماعت حسینه عاشورا گفت: مسجد به حضور نوجوانان و جوانان برای اقامه نماز و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری نیاز دارد.

 

حجت الاسلام «سید کریم امامی» در این جلسه با اشاره به اینکه جذب این قشر به مکان های فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن موثراست، افزود: دشمن برای انحراف نسل جوان و نوجوان برنامه ریزی کرده و باید در برابر این توطئه دشمن نیز اقدامات اساسی توسط مسئولان و متولیان امر انجام شود.

 

وی ادامه داد: مساجد مراکز مهم و امنی برای فرهنگ سازی و ترویج آموزه های دینی و مقابله با دشمن است و کانون های مساجد در جذب به این مراکز دینی نقش موثری دارند.

حجت الاسلام امامی از مدیر و تیم اجرایی کانون فرهنگی و هنری آیت الله امامی خواست تا تلاش و همت خود را برای پیشرفت کار کانون و جذب اعضای جدید البته با حفظ شرایط بهداشتی و سلامت آن ها برنامه ریزی کند و نظر هیات امنا برای همکاری بیشتر با کانون در آینده جلب خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: باید شان و جایگاه مسجد حفظ شود و نباید فعالیت های مسجد در هر مقطع و زمانی موجب آزار و اذیت همسایگان بشود.

 

*مردم در مدیریت و اداره هزینه های کانون های مساجد نقش مهمی دارند

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون در این دیدار گفت: مردم به ویژه جوانان در مدیریت و اداره هزینه های کانون های مساجد نقش مهمی دارند و در این شهرستان غالب مدیران مسئول جوان هستند.

 

«اقبال صالحی» با اشاره به تیم سازی در مدیریت کانون ها افزود: استفاده از جوانان و نوجوانان در مدیریت کانون ها علاوه بر جذب به مسجد، احساس مسئولیت را نیز افزایش می دهد و همه در مدیریت کانون فعال می شوند.

وی یادآورشد: کانون فرهنگی هنری حسینه عاشورا تیران یکی از کانون های فعال این شهرستان محسوب می شود که به حمایت هیات امنا و امام جماعت برای گسترش فضای کانون نیاز دارد.

 

صالحی خاطرنشان کرد: از طرح و برنامه های کانون های مساجد شهرستان تا حد امکان از اعتبارات و امکانات محلی حمایت شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این سال ها به دنبال هدفمندسازی حمایت از کانون ها است اما توزیع اعتبارات ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور پاسخگوی نیازکانون ها نیست.

 

*خیرین فعالیت ها کانون ها را حمایت کرده اند

 

مدیرمسئول کانون آیت الله امامی تیران گفت: در مدت بیش از 12 سال تاسیس کانون فرهنگی و هنری مسجد، خیرین از فعالیت ها و برنامه ها حمایت کرده اند و مشارکت بیشتر برای توسعه فعالیت ها لازم است.

 

علیرضا شیرازی در بخشی از این جلسه به فعالیت های کانون اشاره کرد و اظهارداشت: برپایی نمایشگاه، برگزاری کلاس های آموزشی و مسابقات فرهنگی، هنری وورزشی از جمله فعالیت های این مرکز است و تداوم آن به حمایت متولیان مسجد نیاز دارد.

وی ادامه داد: در ایام کرونا به دنبال فعالیت های گسترده حضوری نیستیم و هویت برنامه ها را مجازی کرده و باید با این شرایط سازگار شویم تا سلامت جامعه نیز دچار مشکل نشود.

 

در این دیدار رابطین فهما شهرستان تیران و کرون نیز حضور داشتند و اعضای کانون دغدغه های خود را بیان کردند.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: جذب به مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان جوانان و نوجوانان اصفهان کانون فرهنگی و هنری کانون های مساجد مدیریت کانون تیران و کرون فعالیت ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    محسن رضایی،   در نشستی با اصحاب رسانه بر لزوم احیای کارکردهای متنوع مساجد تاکید کرد و گفت: دهه شصتی‌ها در سنین نوجوانی و جوانی بیشتر از نسل فعلی با مساجد مانوس بودند گرچه مشکلات مالی در آن زمان هم مثل اکنون وجود داشت و خانواده‌ها نیز پرجمعیت بودند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه امروز دلیل عدم حضور در مساجد را به مسائل و  مشکلات مالی گره می‌زنند، ادامه داد: حال آنکه ابداع فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچنین نفوذ آن به افکار نسل جدید باعث عدم رغبت به مسجد می‌شود، ولی چنانچه فضای متناسب، مفرح  و مفید در کانون‌های مساجد ایجاد شود به طور قطع نسل جدید از آن استقبال خواهند کرد.

رضایی به آغاز سطح‌بندی کانون‌های مساجد استان براساس تنوع و میزان فعالیت همچنین دامنه فعالیت در طول یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و بیان داشت: براساس این سطح‌بندی نسبت به حمایت از کانون‌های مساجد استان اهتمام خواهیم کرد به طوری که در سال گذشته برای نخستین بار از طرح مسجد کانون نشاط یک با همه توان حمایت کرده و همه ملزومات موردنیاز تفریحی، ورزشی و هنری را در اختیار نوجوانان قرار دادیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف و جذب اعتبارات موردنیاز گام برداشتیم و توانستیم ملزومات موردنیاز در ۱۵۰ کانون برای جذب افراد ۱۰ تا ۱۸ ساله  را فراهم کنیم، به طوری که ۱۰ هزار نفر عضو جدید در سنین جوانی و نوجوانی به اعضای کانون مساجد استان اضافه شده و با شوق و انگیزه مضاعف در رویدادهای مختلف شرکت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۰۶ هزار نفر در مناطق مختلف استان عضو کانون‌های مساجد هستند که ۱ هزار و ۴۰۰ کانون نیز در سراسر استان راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: جذب و به کارگیری مربیان توانمند، متعهد و ارزشی در رشته‌های مختلف ورزشی، پرورشی، هنری، علمی و ... را در برنامه گنجانده‌ایم، تا از این رهگذر وقت و انرژی نسل جدید در مساجد استان به بهترین نحو صرف شود و بتوانند به مهارت‌های خود بیفزایند و به فردی موفق در جامعه تبدیل شوند.

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد