Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@16:14:18 GMT

واکسن جدید کرونا با کاهش ۵۰ درصدی قدرت انتقال ویروس

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۲۲۷۲

واکسن جدید کرونا با کاهش ۵۰ درصدی قدرت انتقال ویروس

مدیر ارشد اجرایی شرکت بی و ان تک و برگزیده جایزه مصطفی (ص) گفت: واکسن کووید ۱۹ توسعه یافته در شرکت بی وان تک تا ۵۰ درصد از انتقال ویروس می‌کاهد.

به گزارش ایمنا، اوگور شاهین، مدیر ارشد اجرایی شرکت بی و ان تک با همکاری فایزر واکسنی کارآمد برای مقابله با کووید ۱۹ توسعه داده است. او روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مطمئن است این واکسن میزان انتقال ویروس کرونا را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد در نتیجه گسترش ویروس به شدت محدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برگزیده جایزه مصطفی (ص) در این باره گفت: واکسیناسیون گسترده قبل از شروع پاییز سال آینده بسیار حیاتی است. به این ترتیب در زمستان سال آینده وضعیت به حال نرمال بر می‌گردد.

وی افزود: اگر همه چیز خوب پیش برود در پایان سال جاری میلادی و در آغاز سال میلادی جدید واکسن را عرضه می‌کنیم. هدف ما ارائه بیش از ۳۰۰ میلیون دوز واکسن قبل از ماه آوریل است تا تاثیرگذار باشد.

او تاکید کرد: مطمئن هستیم با واکسنی با چنین قابلیت تاثیرگذاری بالا، میزان انتقال ویروس میان افراد احتمالاً به ۵۰ درصد برسد.

اوگور شاهین محقق ترک تبار، آبان ماه سال گذشته برگزیده سومین جایزه مصطفی (ص) در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی برای اثر "طراحی و ارزیابی بالینی واکسن‌های درمانی ضد سرطان بر پایه mRNA"» شد. او متولد ترکیه و استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینتس آلمان و مالک شرکت BioNTech آلمانی است.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 455754

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن واکسن کووید ۱۹ تولید واکسن کرونا کرونا در جهان آخرین اخبار ویروس کرونا آخرین اخبار کرونا ابتلا به کرونا پیشگیری از کرونا واکسن جدید شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انتقال ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا