Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@11:57:26 GMT

چرا سرمایه گذاران حرفه ای جذب معاملات آب شده می شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۲۲۹۳

در سال های اخیر بسیاری از سرمایه گذاران کلان جذب معاملات آبشده، شده اند به گونه ای که معاملات سکه و آبشده 80 در صد معاملات بازار طلا را به خود اختصاص داده اند و در ماه های اخیر بیش از نیمی از معاملات به صورت معاملات آبشده بوده است. اما علت این امر چیست؟

 

معاملات آبشده بدون مالیات و اجرت

در بازار طلا های مصرفی و زیور آلات، سازنده طلای زینتی مبلغی معادل 10 در صد از قیمت طلا را به عنوان اجرت ساخت دریافت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقدار با در نظر گرفتن 9 در صد مالیات دولت بابت فروش طلا و 7 در صد کارمزد طلا فروش، باعث می شود که سود چندانی از این معاملات عاید شما نشود. طلای دست دوم نیز با این که اجرت ساخت را در بر نمی گیرد اما مالیات دولت و 7 در صد کارمزد شامل آن می شود. در این میان معاملات آبشده بدون داشتن مالیات و اجرت ساخت، با تنها یک در صد کارمزد، گزینه بسیار مناسبی برای معاملات طلا می باشد.

طلای آبشده را با چه عیاری بخریم؟

همانطور که می دانید طلای آبشده از ذوب زیور آلات و مصنوعات طلا به دست می آید که این زیور آلات عموما 18 عیار می باشند، اما از آنجایی که برخی زیور آلات متفرقه دارای عیار 14 یا 24 می باشند، با مس و نقره عیار آن را پایین آورده و یا با ذوب کردن شمش های طلا عیار آن را بیشتر می کنند. اطلاعات مربوط به عیار دقیق طلای آب شده ای را که قصد خرید آن را دارید، می توانید از طریق انگ زدن و کد ری گیری آن بدست آورید.

 

شناخت بازار معاملات آب شده

یکی مسائل تعیین کننده در موفقیت معامله گران، شناخت آن ها از بازار و آگاهی آن ها از اخبار روز می باشد. معاملات آبشده انواع مختلفی دارد که هرکدام بسته به شرایط بازار، میزان و نوع فعالیت معامله گر و بودجه او، مزایای خود را دارد. معاملات آبشده را می توان به دو دسته کلی معاملات نقدی و معاملات کاغذی تقسیم کرد.

معاملات نقدی: در این نوع معاملات آبشده، همه چیز نقدی و مطمئن است. خریدار پول را پرداخت کرده و طلای آبشده را با انگ و عیار مشخص در همان روز دریافت می کند. این روش مطمئن ترین و کم ریسک ترین نوع معاملات آبشده بوده و کاملا شرعی و قانونی می باشد.

معاملات کاغذی: در این نوع معاملات آبشده محصولی میان فروشنده و خریدار جا به جا نمی شود و فروش تنها بر روی کاغذ صورت می گیرد. این دسته از معاملات بیشتر توسط معامله گران حرفه ای انجام می شود، زیرا دارای ریسک بالاتری بوده و نیاز به آگاهی و اطلاع از فوت و فن های معاملات می باشد. افرادی که در معاملات آبشده، معاملات کاغذی انجام می دهند عموما دارای سرمایه های زیاد و روحیه ریسک پذیری بالایی می باشند.

معاملات آبشده شرطی نیز نوعی از معاملات کاغذی می باشند. به این صورت که طلای فروخته شده عیار دقیقی نداشته و به شرط مشخص شدن عیار آن در ری گیری، معامله صورت می گیرد.

نکاتی که سرنوشت معاملات شما را تعیین می کند

از جای معتبر خرید کنید: هنگام معاملات آبشده مخصوصا در معاملات کاغذی دقت داشته باشید که در مراکز معاملات معتبر، معاملات خود را انجام دهید تا طعمه دلالان این بازار نشوید.

ناخالصی های موجود: دقت داشته باشید که طلای آبشده ای که خریداری می کنید دارای عیار مشخص بوده و در صورت نداشتن و انجام معاملات شرطی، حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید.

قالب طلای آب شده: قالب های طلای آبشده که با نام ریژه معروفند، دارای مشخصات کارگاهی هستند که طلا در آن ذوب شده است. این مشخصات خود می تواند مدرکی بر اعتبار طلای آبشده باشد.

عوامل موثر بر قیمت را بررسی کنید: عوامل زیادی مانند قیمت دلار، قیمت نفت، تحریم ها و... بر معاملات آبشده تاثیر گذار است و هنگام سرمایه گذاری باید آن ها را بررسی کنید و مطابق با آن ها تصمیم بگیرید.

از روش های مختلف استفاده کنید: تمام سرمایه خود را در یک معامله آبشده قرار ندهید و از سرمایه گذاری های بلند مدت در کنار سرمایه گذاری های کوتاه مدت بهره ببرید.

بهترین زمان برای معاملات آبشده

همانطور که گفته شد نوسانات معاملات آبشده به عوامل زیادی بستگی دارد اما با نگاهی کلی می توانید ببینید که در 4 دهه اخیر نوسانات قیمت طلای آبشده دارای فراز و نشیب های تکرار شونده ای در بازه های زمانی مشخص بوده است که از آن ها می توان اطلاعات زیادی را برای زمان مناسب برای معاملات بدست آورد.

اولین نکته ای که به چشم میخورد این است که کمترین قیمت طلای آبشده همیشه از کمترین قیمت در سال گذشته بالاتر است. این امر خود گویای روند رو به رشد معاملات آبشده می باشد. به صورت معمول قیمت طلای آبشده از اواخر آذر ماه تا اواخر ماه بهمن رشد ناگهانی داشته و سپس در بهار و تابستان قیمت های ثابت و پایینی را تجربه می کند. در نتیجه اسفند ماه و عید زمان مناسبی برای خریداران طلا، مخصوصا طلای آبشده می باشد. دقت داشته باشید که این روند معمولا تا مرداد ماه ادامه دارد پس سعی کنید تا قبل از مرداد ماه خرید های خود را به پایان برسانید.

از آنجایی که طلای موجود در سطح جهان همواره ثابت است، اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت در معاملات آبشده دارید دقت داشته باشید که اهداف خود را از این سرمایه گذاری مشخص کنید و تحت تاثیر نوسانات روزانه طلا قرار نگیرید.

چگونه با اطمینان خاطر معاملات آبشده انجام دهیم؟

همانطور که گفته شد، معاملات آبشده بستر بسیار مناسبی برای دستیابی به سود های کلان است اما خطرات زیادی را نیز از سوی دلالان و نواسانات بازار همراه خود دارد. با به وجود آمدن نیاز به یک بستر معاملاتی امن، تیم سپنتا با چند سال پژوهش و به کارگیری تیم برنامه نویسی قدرتمند توانسته است بستری مناسب و امن را برای معاملات آبشده فراهم کند.

اپلیکیشن معاملاتی سپنتا اولین پلتفرم معاملاتی آنلاین دارای مجوز های رسمی در کشور بوده که توجه بسیاری از معامله گران را به خود جلب کرده است. سپنتا با بهره گیری از سرور های شخصی و تیم پشتیبانی قوی در تمام ساعات روز، اطمینان خاطری جهت انجام امن معاملات و عدم اختلال در سیستم معاملاتی برای معامله گران عزیز ایجاد کرده است. با توجه به نواسانات بازار و تاثیر عوامل بسیار بر آن از کاربردی ترین ویژگی های اپلیکیشن سپنتا، قابلیت تعیین حد ضرر در معاملات می باشد به این گونه که معاملات شما در صورت رسیدن به حد ضرر مشخص شده، به صورت خودکار بسته می شود تا از تحمیل ضرر های جبران ناپذیر جلوگیری کند. همچنین می توانید با اپلیکیشن سپنتا اردر گذاری دقیق و بدون اشتباهی را داشته باشید و به راحتی در بالاترین اردر خرید و پایین ترین اردر فروش معاملات خود را انجام دهید. در اپلیکیشن سپنتا، بر خلاف عموم پلتفرم های معاملاتی، می توانید بلافاصله پس از شارژ حساب خود، معاملاتتان را انجام دهید، علاوه بر آن می توانید در یک مارکت به صورت همزمان در پوزیشن خرید و فروش قرار بگیرید. از آن جایی که در اپلیکیشن معاملاتی سپنتا تمام مارکت های معاملاتی مورد نظر شما یافت می شود، می توانید در تمام بخش های معاملات آبشده، معاملات سکه ، معاملات انس و همچنین ارز دیجیتال، خرید و فروش داشته باشید.

منبع: الف

کلیدواژه: دقت داشته باشید معاملات آبشده معاملات کاغذی سرمایه گذاری برای معاملات معامله گران معاملات آب طلای آبشده زیور آلات قیمت طلا طلای آب آب شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه کاهشی شد؛ سکه چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت انواع سکه و طلای ۱۸ عیار را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه
  • قیمت سکه پارسیان کادویی با عیار ۷۵۰
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید